Jump to content

Suddiga ögon som går i kors?

beuwstess

Recommended Posts

Hej på er!

En liten fråga igen till erfarna lchf:are..

Jag är inne på dag 18 av lchf och det har gått relativt lätt med omställningen hitills. Men idag har mina ögon strejkat totalt. När jag vaknade så kände jag direkt att ögonen inte hängde med riktigt, och under dagen har det bara blivit värre. Ögonen går i kors och jag ser väldigt suddigt,måste blinka och vänta några sekunder hela tiden när jag skriver det här. Väldigt obehagligt men i övrigt mår jag bra. Jag har provat att dricka saltvatten men det hjälpte inte, testade treo (fråga mig inte varför, i brist på annat provade jag det). Jag har ätit kokta ägg,skinka å kaffe+grädde på FM vilket är mer än vad jag brukar äta på förmiddagen. Jag har inga problem med synen, var hos optikern nyligen. Blodtrycket va bra för någon månad sedan. Vad tror ni är felet? Vad rekommenderar ni att göra? :s Rummet är som en virvelvind här och jag kan inte få det att sluta.. Tack på förhand / snurbollen

Stress? Jag hade en period då mina glasögon inte funkade alls av och till. Mycket obehagligt om det hände på morgonen då jag var på väg till jobbet eftersom jag måste köra bil.

Har svårt att tänka mej att det skulle vara kosten. Snurrar det säger du? Hoppas innerligt inte att du fått nåt på balanssinnet. Det är synnerligen obehagligt medan det varar

• Like 4

Stress kan utlösa en massa olika svårförklariga reaktioner, så det kan det kanske vara. Bra att du har druckit salt. Vad gäller balansen så håller jag med även där. Jag hade svår balans i ca 6 mån utan andra direkta symptom, antagligen så var det en förkylning som satt sig på örat och det kan ta låååång tid innan det försvinner. För mig så kunde jag gå bättre om jag lutade mest på det ena benet än på båda, när jag gick  :o

• Like 3

Jag känner mig inte särskilt stressad och har inget att vara stressad över så jag tror inte det är det. Mår bra i övrigt förutom ögonen och huvudet :/ ska tvinga i mig kyckling å massa vatten under dagen o se om det ger med sig. Annars får jag nog kolla upp det så man kan gå utanför dörren igen [emoji14]

Jag känner mig inte särskilt stressad och har inget att vara stressad över så jag tror inte det är det. Mår bra i övrigt förutom ögonen och huvudet :/ ska tvinga i mig kyckling å massa vatten under dagen o se om det ger med sig. Annars får jag nog kolla upp det så man kan gå utanför dörren igen [emoji14]

Du har inte migrän? Ibland kan migrän te sig som du beskriver, vissa beskriver det som att man befinner sig/tittar under vatten.

• Like 5

Jag har aldrig haft migrän så det är svårt att relatera till men jag har ingen huvudvärk iaf?! Kristallsjukan...ah det låter ju möjligt faktiskt. Yrseln är ju där även fast jag har huvudet still, värst blir det när jag tittar mot ljus har jag märkt...tex tvn lr mobilen. Tack för era svar, avvaktar över helgen så får jag söka på måndag om det inte gått över :/

• Like 1

• 4 weeks later...