Xiro Posted September 18, 2015 Share Posted September 18, 2015 Frågar för en släkting. Kan vara ganglion eller artros, eller nåt liknande. Har kommit och gått. Jag har gett följande råd för immunförsvaret: - utesluta vete - ordentligt intag av d-vitamin - ordentligt intag av omega-3, och inte för mycket omega-6 - ta potatismjöl, gurkmeja, ingefära och svartpeppar - utesluta kaffe Något annat tips man bör ge? Personen är restriktiv med socker, och äter inte jättemycket kolhydrater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted September 18, 2015 Share Posted September 18, 2015 Frågar för en släkting. Kan vara ganglion eller artros, eller nåt liknande. Har kommit och gått. Jag har gett följande råd för immunförsvaret: - utesluta vete - ordentligt intag av d-vitamin - ordentligt intag av omega-3, och inte för mycket omega-6 - ta potatismjöl, gurkmeja, ingefära och svartpeppar - utesluta kaffe Något annat tips man bör ge? Personen är restriktiv med socker, och äter inte jättemycket kolhydrater. Grönsaker och syrade grönsaker. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted September 18, 2015 Share Posted September 18, 2015 Troligen förkalkningar i mjukdelar som ledkapsel eller senskidor som beror på artros Möjligen kan även K2 vara till hjälp 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Både min syster och jag har blivit av med ledbesvärgenim LCHF- ätande. Min syster har också blivit av med svullna och ömmande leder på fingrarna. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Jag vill förstärka dufvas råd om K2 till att rekommendera det, eftersom rikligt med D-vitamintillskott ökar kalciumabsorptionen så att man riskerar ökad åderförkalkning. (Av allt att döma, RCT-studier pågår i Danmark och Holland) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted September 19, 2015 Author Share Posted September 19, 2015 Tack för era tips! K2 kommer att inhandlas, möjligen kombo D3+K2. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Har artros i händerna om jag tar kokosfett varje dag mår jag bättre sedan utesluter allt mjöl. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts