Syster Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 (edited) Personligen så tycker jag att det är oerhört viktigt att vi i Sverige kan vara självförsörjande på mejeriprodukter. http://www.lrf.se/formjolken De svenska bönderna är "stöttepelaren" för mitt och kanske ditt LCHF:ande . . . smör, grädde, ost, rysk yoghurt, kött . . . you name it . . . Edited September 20, 2015 by Syster 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amema Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Det är något i grund och botten sjukt med ett modernt land som räknas till de mer välmående, att vi inte kan försörja oss själva på mat. Vi är väl under 50% i självförsörjningsgrad idag med all utslagning som skett i åtskilliga år. Mer närodlat skulle vara fantastiskt, men regelverket måste bli annorlunda så att det går att försörja sig på sådan verksamhet. Självklart skrev jag under. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Också skrivit under, trots att jag inte äter mejeriprodukter. Jag vill ha en bra svensk jordmån. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Starkt medhåll! Påskrivet o delat på facebook. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Starkt medhåll! Påskrivet o delat på facebook. Me too! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Skrev på men tänker att det bästa vore att åka till Osbiten i östra Granhammar o köpa extralagrad Hugo lite oftare. Mjölken från 30-talet fjällkor blir ost i eget mejeri. Borde nog tjata på dom att göra smör oxå. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanKarl Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Kan inte annat än att undra om 'syftet' är att ändra de 'politiska beslut' som gör att svenska bönder har högre kostnader, dvs. avskaffa djurskyddslagar och annat liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts