malin737 Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Jag bakar gärna och särskilt matbröd både med och utan surdeg. En del bröd behöver någon form av sötning, oftast står det sirap i recepten. Jag har provat med honung men egentligen vet jag inte vilket som är bäst/värst. Hur resonerar ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Jag bakar gärna och särskilt matbröd både med och utan surdeg. En del bröd behöver någon form av sötning, oftast står det sirap i recepten. Jag har provat med honung men egentligen vet jag inte vilket som är bäst/värst. Hur resonerar ni? Vad är det för bröd du bakar är det LCHF annars hör det inte hemma här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Hahah Nej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Jag använder ibland en liten dutt honung i exempelvis te eller ringlad över turkisk yoghurt. Sirap använder jag aldrig. Båda är ju väldigt "sockriga" men här är en liten jämförelse om du letar efter spår av näring: Sirap Honung Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts