linda.f Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Efter att ha letat i timmar har jag hittat något enstaka men det borde finnas fler... Vill inte ha recept som innehåller massor av fröer/nötter (lite är ok). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Enklast är att skippa allt som ser ut som bröd.. lätt som en plätt.. ät PUMA i stället! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Enklast kanske, men vissa vill ha bröd ibland. Så även jag, och definitivt mina barn. Tyvärr har jag inga äggfria recept på mjuka bröd, det är nog t.o.m snäppet värre, än att hitta bra recept utan nötter och mandel... Fröknäcke finns bra utan ägg, men de innehåller ju naturligt nog mycket fröer... Så, tyvärr! Men hoppas att någon har något bra recept! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Bröd brukar vara gjort på mjöl, någon form av vätska, fröer och ev ägg - per definition. Så det kan vara svårt att hitta något LCHF-bröd utan ägg och fröer. Ett tips är att ta en skiva köttfärslimpa till frukost. * sorry, kunde inte låta bli * 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts