Jump to content

Bonjour bröstcancer

Peter B

Recommended Posts

Jag tycker att det är skitjobbigt. Enligt mitt sätt att se det gäller det inte bara sötsaker heller, jag känner samma unkna smak av alla saker som tillverkas och säljs i onödan "för forskningen mot cancer" mtp att tillverkningen i sig säkert inte är hälsosam. Osv. Det är en sjuk karusell det där.

• Like 7

Nå fikk jeg en ide. Vi kan selge cyanid i sukkerpiller og donere 10kr til forskningen for å finne en kur mot cyanid.

Bare vi finner en medisin/vaksine så vil ikke folk lengre dø av giften.

Det er jo ingen penger i at folk slutter å spise cyaniden vi selger   :)

• Like 5

• 3 weeks later...

Känner mig (kanske tyvärr...) spyfärdig över de flesta produkter som ska krängas i "rosa bandets" namn. Känns som om det mest handlar om att få synas. En obehaglig form av marknadsföring, om du frågar mig. Och då går jag inte ens in på vad det egentligen är man stöttar genom att donera pengar till dagens cancerforskning...

• Like 6

Har vid flera tillfällen råkat ut för att man blir riktigt uppretad när man ( jag)  inte vill ge pengar till cancerfonden. Har försökt förklara lugnt och sakligt att jag tycker att man ska forska i hur man kan undvika att få cancer istället men då får man oftast till svar "alla får cancer förr eller senare".. men van vill inte kännas vid att det har med kosten och vår livsstil att göra  :wacko:

• Like 5

"Bröstcanceröverlevaren Jenn Alter, 36, har tröttnat på glättiga och enligt henne missriktade bröstcancer-kampanjer för ökad medvetenhet. Efter att ha delat starka bröstbilder från sin strålningsbehandling sprids de nu över nätet – och väcker positiva reaktioner."

http://www.metro.se/nyheter/jenn-36-om-sin-brutala-bild-brostcancer-ar-inte-sexigt/EVHojA!cEAUjvNdOY7i2/

• Like 2

• 2 weeks later...

Ännu en osmaklig nyhet. 

"Nu är den här – snoppsemlan. Till förmån för prostatacancerforskning har ett lokalt konditori i Trollhättan tagit fram en ny variant av det klassiska bakverket.

För varje såld semla under november månad går fem kronor till prostatcancerforskning."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/snoppsemlan-ska-ge-bidrag-till-cancerforskningen

• Like 3

Rosa bandet startade som "peach ribbon" av en äldre dam på 80-talet. Hon ville dra uppmärksamheten till att det forskas för lite, särskilt när det gällde bröstcancer, för att UNDVIKA att man skulle få det. Sen kom Estée Lauder in i bilden och nåt annat bolag, och tog över ruljansen mot tantens vilja och gjorde det till rosa bandet istället.

(Jag har just suttit och tittat på det mesta av Ty Bollingers dokumentärserie om sanningen om cancer. Historien berättas där. Jag köpte e-versionen av dokumentärerna och fick med en länk för att ge bort ytterligare en omgång till någon annan. Har roat mig med tanken att skänka det till Andreas. Eller Sjukvårdspartiet. Har du någon bättre idé?)

Kostfonden.

• Like 3

Ännu en osmaklig nyhet. 

"Nu är den här – snoppsemlan. Till förmån för prostatacancerforskning har ett lokalt konditori i Trollhättan tagit fram en ny variant av det klassiska bakverket.

För varje såld semla under november månad går fem kronor till prostatcancerforskning."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/snoppsemlan-ska-ge-bidrag-till-cancerforskningen

Mer på samma tema: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21691040.ab

Snoppsemla?  :blink:

Hur j*vla desperata får företag bli innan vi stänger ner dem och sätter deras VD i fängelse?

Eller på psykanstalt?

Bröstcancersemla/snoppsemla.. ge dem psykvård för h*lvete,, så vi slipper drabbas av deras sjuka tankar i vår vardag!

Jag hade redan fantiserat ihop att detta skulle hända och jag tycker det är så bra! Så länge det är en del av kvinnokroppen som objektifieras så anses det bara gulligt men nu blir det liv i luckan när det är lite andra grejer på gång :). Det absurda med hela idén kommer fram i hela sin löjlighet.

• Like 6

• 11 months later...

http://24malmo.se/2016/11/04/bageriet-som-kampar-mot-cancer-det-kommer-fran-hjartat/

"Tårtorna är populära. Människor vill gärna hjälpa eftersom att det är många som drabbas av cancer. Antingen själv eller som anhörig, säger Anna Lorentzen Trulsson, regionchef för bagerikedjans [Gateaux] Skånebutiker."

...meh, varför sötsaker...

• Like 5