Popular Post Peter B Posted October 1, 2015 Popular Post Share Posted October 1, 2015 Jag tillhör dem som inte tycker att man ska vara för fanatisk i sin LCHF tro och vill man ta en kanelbulle någon gång ibland så ska man göra det! MEN ...man blir spyfärdig när företag, som tillverkar sötsaker, stödjer kampen mot något som de orsakar, Cancer!!! Vad tycker du? 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Jag tycker att det är skitjobbigt. Enligt mitt sätt att se det gäller det inte bara sötsaker heller, jag känner samma unkna smak av alla saker som tillverkas och säljs i onödan "för forskningen mot cancer" mtp att tillverkningen i sig säkert inte är hälsosam. Osv. Det är en sjuk karusell det där. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Angelico Posted October 2, 2015 Popular Post Share Posted October 2, 2015 Jag tillhör dem som inte tycker att man ska vara för fanatisk i sin LCHF tro och vill man ta en kanelbulle någon gång ibland så ska man göra det! MEN ...man blir spyfärdig när företag, som tillverkar sötsaker, stödjer kampen mot något som de orsakar, Cancer!!! Vad tycker du? Håller med! Dessutom tycker jag det är så tröttsamt att man måste sexualisera just denna cancerform och lyfta fram kroppsdelen på det stereotypiska sättet. Jag menar, prostatacancer är också mkt vanligt men tror ni det kommer en motsvarande bild där motivet är baugetter som en man klämmer på. 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Anders A Posted October 3, 2015 Popular Post Share Posted October 3, 2015 Ungefär som om tobaksbolagen skulle stödja kampen mot lungcancer. "Vi skänker 10:- till lungcancerforskningen för varje paket Marlboro du köper!" 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Nå fikk jeg en ide. Vi kan selge cyanid i sukkerpiller og donere 10kr til forskningen for å finne en kur mot cyanid. Bare vi finner en medisin/vaksine så vil ikke folk lengre dø av giften. Det er jo ingen penger i at folk slutter å spise cyaniden vi selger 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Känner mig (kanske tyvärr...) spyfärdig över de flesta produkter som ska krängas i "rosa bandets" namn. Känns som om det mest handlar om att få synas. En obehaglig form av marknadsföring, om du frågar mig. Och då går jag inte ens in på vad det egentligen är man stöttar genom att donera pengar till dagens cancerforskning... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Har vid flera tillfällen råkat ut för att man blir riktigt uppretad när man ( jag) inte vill ge pengar till cancerfonden. Har försökt förklara lugnt och sakligt att jag tycker att man ska forska i hur man kan undvika att få cancer istället men då får man oftast till svar "alla får cancer förr eller senare".. men van vill inte kännas vid att det har med kosten och vår livsstil att göra 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Amema Posted October 23, 2015 Popular Post Share Posted October 23, 2015 Rosa bandet startade som "peach ribbon" av en äldre dam på 80-talet. Hon ville dra uppmärksamheten till att det forskas för lite, särskilt när det gällde bröstcancer, för att UNDVIKA att man skulle få det. Sen kom Estée Lauder in i bilden och nåt annat bolag, och tog över ruljansen mot tantens vilja och gjorde det till rosa bandet istället. (Jag har just suttit och tittat på det mesta av Ty Bollingers dokumentärserie om sanningen om cancer. Historien berättas där. Jag köpte e-versionen av dokumentärerna och fick med en länk för att ge bort ytterligare en omgång till någon annan. Har roat mig med tanken att skänka det till Andreas. Eller Sjukvårdspartiet. Har du någon bättre idé?) 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 "Bröstcanceröverlevaren Jenn Alter, 36, har tröttnat på glättiga och enligt henne missriktade bröstcancer-kampanjer för ökad medvetenhet. Efter att ha delat starka bröstbilder från sin strålningsbehandling sprids de nu över nätet – och väcker positiva reaktioner." http://www.metro.se/nyheter/jenn-36-om-sin-brutala-bild-brostcancer-ar-inte-sexigt/EVHojA!cEAUjvNdOY7i2/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Annika Rane Posted October 29, 2015 Popular Post Share Posted October 29, 2015 Väldigt intressant läsning om Rosa Bandet: http://evalotta.info/brostcancer-och-den-rosa-lognen/ Klicka och läs! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Ännu en osmaklig nyhet. "Nu är den här – snoppsemlan. Till förmån för prostatacancerforskning har ett lokalt konditori i Trollhättan tagit fram en ny variant av det klassiska bakverket. För varje såld semla under november månad går fem kronor till prostatcancerforskning." http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/snoppsemlan-ska-ge-bidrag-till-cancerforskningen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Rosa bandet startade som "peach ribbon" av en äldre dam på 80-talet. Hon ville dra uppmärksamheten till att det forskas för lite, särskilt när det gällde bröstcancer, för att UNDVIKA att man skulle få det. Sen kom Estée Lauder in i bilden och nåt annat bolag, och tog över ruljansen mot tantens vilja och gjorde det till rosa bandet istället. (Jag har just suttit och tittat på det mesta av Ty Bollingers dokumentärserie om sanningen om cancer. Historien berättas där. Jag köpte e-versionen av dokumentärerna och fick med en länk för att ge bort ytterligare en omgång till någon annan. Har roat mig med tanken att skänka det till Andreas. Eller Sjukvårdspartiet. Har du någon bättre idé?) Kostfonden. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Ännu en osmaklig nyhet. "Nu är den här – snoppsemlan. Till förmån för prostatacancerforskning har ett lokalt konditori i Trollhättan tagit fram en ny variant av det klassiska bakverket. För varje såld semla under november månad går fem kronor till prostatcancerforskning." http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/snoppsemlan-ska-ge-bidrag-till-cancerforskningen Mer på samma tema: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21691040.ab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Snoppsemla? Hur j*vla desperata får företag bli innan vi stänger ner dem och sätter deras VD i fängelse? Eller på psykanstalt? Bröstcancersemla/snoppsemla.. ge dem psykvård för h*lvete,, så vi slipper drabbas av deras sjuka tankar i vår vardag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Jag hade redan fantiserat ihop att detta skulle hända och jag tycker det är så bra! Så länge det är en del av kvinnokroppen som objektifieras så anses det bara gulligt men nu blir det liv i luckan när det är lite andra grejer på gång . Det absurda med hela idén kommer fram i hela sin löjlighet. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 http://24malmo.se/2016/11/04/bageriet-som-kampar-mot-cancer-det-kommer-fran-hjartat/"Tårtorna är populära. Människor vill gärna hjälpa eftersom att det är många som drabbas av cancer. Antingen själv eller som anhörig, säger Anna Lorentzen Trulsson, regionchef för bagerikedjans [Gateaux] Skånebutiker."...meh, varför sötsaker... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts