Tirill77 Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Har noen her erfaring med fitline sine vitaminer og lchf? Jeg har brukt fitline i lang tid men ser at hvis jeg skal fortsette med dette nå får jeg et inntak av dextrose , druesukker og fruktose.. Det er veldig små mengder men det er nok til at jeg da fort kommer over 20 g karbohydrat pr dag. Bør jeg ta en pause fra disse vitaminene i denne perioden? Tidligere har jeg vært på 50-70 g karb per dag og da har det ikke vært noe problem. Jeg får mye energi og fokus av disse vitaminene men vil en ketogen diett også gi meg dette slik at jeg kan slutte? Denne gangen vil jeg i ketose!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Vi har haft nån tråd tidigare om fitline och kontentan var att det var ett onödigt dyrt sätt att förpacka vitaminer på som du mestadels kan få i dej om du äter riktig mat i stället. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Takk Det er bare det at når man har brukt dette o 10 år er det vanskelig å tro at jeg skal klare meg uten.. 1000 kr pr mnd er jo litt og vi spiser mye grønnsaker og får plass til enda mer hvis jeg ikke spiser dette. Da sier jeg opp medlemskapet mitt! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Vill du fortfarande äta kosttillskott så köp de sorter du behöver från hälsokosten istället. Det blir förmodligen billigare än att använda fitlines produkter och du slipper tillsatserna som finns i deras produkter. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Ja, jeg har sagt opp abbonementet mitt nå. Jeg satser på at kostholdet med nok grønsaker gjør susen uansett. Jeg spiser jo også cholrella og vetegress så jeg får i meg mye derifra:) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Fitline kan nog vara bra för "blandätare" som komplement till den "skräpmat" man då ofta äter men som LCHF:are tror jag inte det behövs. Och som du så riktigt påpekar är det alldeles för mycket kolhydrater (speciellt det värsta - fruktos) i deras produkter. Granskade det för ett par år sedan och konstaterade att det inte var något för mig. De vitaminer jag behöver (D-vitamin och ibland Magnesium och Omega 3) köper jag de sorter som Kostdoktorn rekommenderar. http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 3, 2015 Author Share Posted October 3, 2015 Fitline kan nog vara bra för "blandätare" som komplement till den "skräpmat" man då ofta äter men som LCHF:are tror jag inte det behövs. Och som du så riktigt påpekar är det alldeles för mycket kolhydrater (speciellt det värsta - fruktos) i deras produkter. Granskade det för ett par år sedan och konstaterade att det inte var något för mig. De vitaminer jag behöver (D-vitamin och ibland Magnesium och Omega 3) köper jag de sorter som Kostdoktorn rekommenderar. http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter Takk:) Restorate fra fitline har magnesium, kalsium og d-vitamin.. men som du sier mye fruktose. Jeg får heller kjøpe dette på helsekost neste gang jeg er i sverige:) Billigere enn i norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitamin bomba Posted October 1, 2020 Share Posted October 1, 2020 detta stemmer inte als. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts