Jump to content

Fitline og Lchf

Tirill77

Recommended Posts

Har noen her erfaring med fitline sine vitaminer og lchf? Jeg har brukt fitline i lang tid men ser at hvis jeg skal fortsette med dette nå får jeg et inntak av dextrose , druesukker og fruktose.. Det er veldig små mengder men det er nok til at jeg da fort kommer over 20 g karbohydrat pr dag. Bør jeg ta en pause fra disse vitaminene i denne perioden? Tidligere har jeg vært på 50-70 g karb per dag og da har det ikke vært noe problem.

Jeg får mye energi og fokus av disse vitaminene men vil en ketogen diett også gi meg dette slik at jeg kan slutte?

Denne gangen vil jeg i ketose!!

Takk :)

Det er bare det at når man har brukt dette o 10 år er det vanskelig å tro at jeg skal klare meg uten.. 1000 kr pr mnd er jo litt og vi spiser mye grønnsaker og får plass til enda mer hvis jeg ikke spiser dette. Da sier jeg opp medlemskapet mitt!

• Like 2

Fitline kan nog vara bra för "blandätare" som komplement till den "skräpmat" man då ofta äter men som LCHF:are tror jag inte det behövs. Och som du så riktigt påpekar är det alldeles för mycket kolhydrater (speciellt det värsta - fruktos) i deras produkter. Granskade det för ett par år sedan och konstaterade att det inte var något för mig.

De vitaminer jag behöver (D-vitamin och ibland Magnesium och Omega 3) köper jag de sorter som Kostdoktorn rekommenderar.

http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter

Fitline kan nog vara bra för "blandätare" som komplement till den "skräpmat" man då ofta äter men som LCHF:are tror jag inte det behövs. Och som du så riktigt påpekar är det alldeles för mycket kolhydrater (speciellt det värsta - fruktos) i deras produkter. Granskade det för ett par år sedan och konstaterade att det inte var något för mig.

De vitaminer jag behöver (D-vitamin och ibland Magnesium och Omega 3) köper jag de sorter som Kostdoktorn rekommenderar.

http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter

Takk:) Restorate fra fitline har magnesium, kalsium og d-vitamin.. men som du sier mye fruktose. Jeg får heller kjøpe dette på helsekost neste gang jeg er i sverige:) Billigere enn i norge. 

• 4 years later...