Jump to content

Gå upp i vikt ;)

perjansson.gbg
 Share

Recommended Posts

Jag har hållit på med en liberal LCHF kost under ett par månader för hälsan, inte för vikten. Jag har alltid haft lätt att reglera min vikt och har under de senaste åren legat runt 70-72 kg vilket med mina 183 cm gör mig till en smal kille. Jag tränar dessutom ganska mycket och var i sommras uppe i +15h träning per vecka. Jag vill inte gärna tappa vikt, jag behöver snarare bli starkare och skulle kunna tänka mig att ligga ett kilo till uppåt med lite mer muskler. Men, ju bättre jag blivit på att hitta alternativ till gluten och socker ju mer har jag tappat i vikt. Jag kände igår hur byxorna kändes lite för stora och ställde mig på vågen idag och var nere på drygt 67 kg. Jag blir lite orolig, vill absolut inte tappa min styrka och min kondition!!

Jag äter mig mätt, jag är inte 100%-ig i min LCHF, jag använder löjligt mycket smör och grädde, har bytt ut pasta & bröd mot i huvudsak grönsaker & ägg, efter hårda träningspass över 1h ser jag alltid till att få i mig kolhydrater (joz, cola, sportdryck el dyl) och tar gärna mellanmål i form av en skål med nötter, nån ost eller en bit korv. Men det räcker uppenbarligen inte...

Någon som varit där? Några bra tips?

Per