Tirill77 Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Hei Er det fler her inne som bruker superfoods/ alger? De har masse vitaminer og mineraler og kan ha en utrensende effekt,, Jeg bruker dette for da vet jag at jeg får i meg det jeg trenger nå når jeg ikke spiser frukt og fitline lenger.. Jeg lager smoothie: 3 never grønnkål 1 ss chlorella 1 ss vetegress 1 cm frisk ingefær litt rød chilli ( frisk) 1/3 sitron 1 liter vann Dette mixer jeg i blender og det holder til "frokost" 3 dager . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Låter gott och näringsrikt! Jag undrar vad "vetefress" är? Samt vad "ss" betyder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 vetefress = vetegräs? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 ss = spiseske = matsked? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 4, 2015 Author Share Posted October 4, 2015 Beklager skrivefeil: Vetegress skal det være.. og ss betyr spiseskjed = matsked 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 16, 2015 Author Share Posted October 16, 2015 Fermenterer noen av dere grønnsaker? Jeg har nå forsøkt med kål og rødbeter.. Venter spent på resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Jeg har laget koreansk kimchi, men den ble altfor sterk siden jeg brukte chillipulver istedet for chilliflak. Jeg liker sterk mat, men dette ble litt i overkant. Men ellers ble den ganske god, og smaken forandret seg over tid og ble mye bedre. Men den "smoothien" høres interessant ut, kanskje det blir mitt neste prosjekt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Kimchi och andra syrade matvaror finns på de flesta välsorterade ICA/COOP/Willys i sverige! Kimchi var väl sisådär.. en bismak som jag inte riktigt uppskattar.. däremot så äts det en hel del surkål.. en hel del faktist! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts