tcswe Posted October 13, 2015 Share Posted October 13, 2015 Hej! Jag har läst på en del ang detta ämne på sistonde och utöver hormonkänslighet så verkar blodsockernivån påverka graden av illamående hos gravida. Tänkte nu höra här om någon här har några tankar ang detta och vet nnågra vetenskapliga texter? , Mvh Therese Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 13, 2015 Share Posted October 13, 2015 Hur menar du jag har varit gravid 2 ggr första barnet inget illamående andra mådde jag illa hela tiden hade ingen diabetes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcswe Posted October 13, 2015 Author Share Posted October 13, 2015 Inget att göra med diabetes, (om man inte får grav-diabetes men det 'r en annan sak). Utan att illamåndet verkar delvis ha samband med lågt blodsocker. Detta gör ju isf att man kan påverka det med kost etc. Är intresserad av att läsa mer om det här. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted October 13, 2015 Share Posted October 13, 2015 Alla mina graviditeter var hel olika med avseende på illamående. På den tiden åt jag inte LCHF för det "fanns inte". Jag har aldrig hört om det sambandet du beskriver. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Jag hade kraftiga problems innan LCHF. Fyra barn men 8 graviditeter baserar jag min erfarenhet på. 6 (3+3) före och 1+1 efter LCHF. Det sista missfallet var en ofostrig graviditet, men samma hormoner är det ju. Efter kostbytet till glutenfri LCHF kunde jag rentav jobba! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Tre graviditeter fore LCHF. Aldrig gravidillamående. Inga problem med blodsockermätningarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcswe Posted October 14, 2015 Author Share Posted October 14, 2015 Min fundering i förlängning är egentligen om man skulle kunna göra ett kostschema som är blodsockerstabiliserande ist för att medicinera. Led själv av gravt illamående till vecka 16 med min dotter och fick då medicin som innehöll bla koffein och efedrin, känns inte helt okej även om det säkert inte är någon fara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts