Aerium

Stockholm

Recommended Posts

Måste få tipsa om:

Blues Kök & Bar
Arenavägen 61
12177, Johanneshov

Tel. 08-6002020

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker Stockholms restauranger varit dåliga på att hänga på LCHF-vågen. Men hitta en häromdagen i Moodgallerian, Ichaicha. Man kunde kombinera ihop sin meny och en kombination var LCHF. 

Fler ställen?

post-2053-0-24914300-1358801386_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Restaurang Våg i Marievik / Liljeholmen har mycket bra mat samt LCHF meny.

Mycket god cesar-sallad där jag bytte ut brödet  mot extra bacon utan att betala extra. 

Amys Cafe Drottningholms vägen Kungsholmen. fika / Lunch  (har fått detta via tips dock ej besökt ännu.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åt på Åberg Nilsson som Doc rekommenderade här. Dock tog de bort LCH(F) från sidan efter jag var där. De serverade inte nå extra fett så man blev inte mätt - men det var gott. Chefen trevligt och utbildad i LCHF - 3/5 i betyg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett litet mysigt frukost- och lunchhak är Sylt och Grädde på Storgatan 16 nära Östermalmstorg. Goda frukostwraps och takeawaylådor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ett litet mysigt frukost- och lunchhak är Sylt och Grädde på Storgatan 16 nära Östermalmstorg. Goda frukostwraps och takeawaylådor.

Vad var LCHF?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Svarta Lådan på Mäster Samuelsgatan var rätt okej. Jag skippade kolhydratsdelen och beställde en "stor protein" med sallad. http://www.svartaladan.se/menybutiker/

2. Kan även tipsa om att på snabbmatskedjan Subway  kan man göra om alla mackor till en sallad som kostar runt femtiolappen. Skippa dressingen och ta vinäger och olivolja på istället så blir de flesta kombinationer strikt LCHF.  Glöm inte att be om extra bacon! http://www.subway.se/sv/meny/kategorier/sallader

3. Tredje tipset är inte en restaurang men bl.a. på Hemköp vid Östermalmstorg finns "Pick'n Mix" salladsbar där man plockar ihop sin egen låda för 99 kr kilot. Det är svårt att komma över en femtiolapp i pris även om man proppar lådan full med hårdkokta ägg, skinka, räkor, kyckling, oliver och annat som funkar för LCHF:are. http://hemkop.se/Butiker/Hemkop-Stockholm-Ostermalmstorg/

4. Inte att förglömma: Hamburgerkedjan Max erbjuder ju ett low-carbmål. Men obs! Beställ burgaren utan dressing, den är jättesöt! http://www.max.se/delifreshmaltider-delifresh_low_carbmal.aspx

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Måste få tipsa om:

Blues Kök & Bar

Arenavägen 61

12177, Johanneshov

Tel. 08-6002020

Dom har tom docs folder vid kassan=))

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1. Svarta Lådan på Mäster Samuelsgatan var rätt okej. Jag skippade kolhydratsdelen och beställde en "stor protein" med sallad. http://www.svartaladan.se/menybutiker/

2. Kan även tipsa om att på snabbmatskedjan Subway  kan man göra om alla mackor till en sallad som kostar runt femtiolappen. Skippa dressingen och ta vinäger och olivolja på istället så blir de flesta kombinationer strikt LCHF.  Glöm inte att be om extra bacon! http://www.subway.se/sv/meny/kategorier/sallader

3. Tredje tipset är inte en restaurang men bl.a. på Hemköp vid Östermalmstorg finns "Pick'n Mix" salladsbar där man plockar ihop sin egen låda för 99 kr kilot. Det är svårt att komma över en femtiolapp i pris även om man proppar lådan full med hårdkokta ägg, skinka, räkor, kyckling, oliver och annat som funkar för LCHF:are. http://hemkop.se/Butiker/Hemkop-Stockholm-Ostermalmstorg/

4. Inte att förglömma: Hamburgerkedjan Max erbjuder ju ett low-carbmål. Men obs! Beställ burgaren utan dressing, den är jättesöt! http://www.max.se/delifreshmaltider-delifresh_low_carbmal.aspx

Subway har light majonäs...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ulla Winbladh... ingen lchfmeny men bra råvaror och bara "äkta fetter", riktig bea på smör... hemgjord majjo... riktigt smör... inga sura miner om man ber om sallad istället för potatis=))

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Take away på Götgatan nära Skanstull. Göta Fisk kör LCHF-veckor på prov och det är inte omöjligt att de kommer att fortsätta, åtgången är rätt hyfsad. Helt OK mat, som hemlagat men kanske inte riktigt helfett, jag lägger på en rejäl smörklick när jag värmer.  Köpt lunchlådor två gånger (normalt "dagens"-pris). Fisk med sås och broccoli och tomat, båda gångerna men med flera dagars mellanrum så det ska bli spännande att se om de varierar sig imorgon. Inte vrålfantasifullt men smakligt. Fortsätter de, blir jag nog stamkund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Subway har light majonäs...

Lchftrollet: Jag skrev "Skippa dressingen och ta vinäger och olivolja på istället så blir de flesta kombinationer strikt LCHF"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var flera år sedan jag hade något problem med att äta LCHF på restauranger i Stockholm. Av de drygt 20 olika restauranger jag besökte förra året serverade samtliga, utan att höja på ögonbrynen de tillbehör jag önskade. Kanske inte alltid ett stort utbud, med t.ex. broccoli/blomkolsmos, eller något annat smaskigt, men som sämst kunde samtliga prestera grönsaker, vilket är helt ok för mig.

Åt vid något tillfälle en gryta, som jag tyckte var lite "tunn" så jag tog in en stor bytta smör som jag tryckte ner i grytan. Visserligen kom den in tillsammans med en stor korg bröd, men den stod vackert kvar när vi lämnade bordet. Slutsats, be om vad ni vill ha, så kan i princip alla restauranger servera LCHF.

Skulle hellre se en tråd med restauranger som av någon anledning INTE  tillgodoser "våra" behov, så dessa kan undvikas!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bara dåliga restauranger som inte ser till att gästerna trivs... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan rekommendera O'Learys i Liljeholmen som har tre olika lunchrätter varje dag eller en hälsotallrik (Grillad Kycklingfilé, Grillad Quornfilé eller Lax) med salsa och guacamole.

Till detta får man en stor salladsbuffé med flera olika dressingar båda feta och lätta.

Det går bra att välja bort pasta, potatis eller ris i dom ordinarie lunchrätterna och ersätta med grönsaker.

Maten är vällagad med bra råvaror.

Jag äter där nästan varje dag och kan hålla strikt LCHF.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle det inte vara restauranger med LCHF på menyn, alltså krögare som förstått vad LCHF är?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle det inte vara restauranger med LCHF på menyn, alltså krögare som förstått vad LCHF är?

Finns såna??

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men ... Skriv något värdefullt själva istället för att ifrågasätta när folk faktiskt försökt lämna tips på ställen där man kan äta LCHF.

Tråden är väl till för konkreta tips om matställen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då får man ta och prova Blues Bar ganska så omgående då! ;) , Det är så härligt och underbart att fler restauranger och LCHF baserade ställen börjar dyka upp mer och mer! eller vad tycker ni :)? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle vilja ha tipps på en butik som är välsorterad med olika LCHF produkter ungefär som LCHF-butiken i Malmö. Finns något sådant här i stan?.

Klart man kan hitta det man ska ha men det är ju jobbigt att åka runt. :mellow:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv inte varit där, men Katrin Zytomierska har ju en lchf-butik på Östermalm. Där borde väl det mesta finnas. Annars tycker jag att större livsmedelsbutiker som Daglivs, City Gross mfl har det mesta jag söker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv inte varit där, men Katrin Zytomierska har ju en lchf-butik på Östermalm. Där borde väl det mesta finnas. Annars tycker jag att större livsmedelsbutiker som Daglivs, City Gross mfl har det mesta jag söker.

OK tack 

Jag handlar också på stora butiker men jag hittar så dåligt och då blir jag stressad.har ofta för lite tid för att gå omkring i lugn och ro. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle vilja tipsa om restaurangen i Kulturhuset på plan 2. Inte Teaterbaren i mitten utan den längst in. Man kan lätt skippa kolhydraterna till varmrätten och ösa på med tillbehör från salladsbuffén. Dessutom har de en fisk- och skaldjursgryta med aioli som är "to die for", bara så god.

För den som kanske studerar vid Stockholms universitet funkar restaurant Lantis bra. Samma princip där: man kan få varmrätt utan kolhydraterna och så lägger man på själv från det rikliga salladsbordet och så finns det hummus m m.

Just sådana här ställen där man kan ta sallad/tillbehör själv tycker jag funkar bra.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle hellre se en tråd med restauranger som av någon anledning INTE  tillgodoser "våra" behov, så dessa kan undvikas!

Det är bara dåliga restauranger som inte ser till att gästerna trivs...

Finns såna??

Men vafan ... Skriv något värdefullt själva istället för att ifrågasätta när folk faktiskt försökt skriva ned tips på ställen där man kan äta LCHF. Tråden är väl till för konkreta tips om matställen.

Jag själv gav betyg till olika ställen, bra som dåliga i min tråd om Nyköping. Klart man kan ha varningar i dessa trådar med. Ska inte behövas ha en egen tråd för det heller.

Trådskaparna får gärna sammanfatta vad andra skrivit om de har tid och lust i första posten. Men det är klart att man kan ha olika bra erfarenhet och åsikter om samma ställen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som känner till något konditori i sthlm som bakar lchf bröd och bakelser.

/stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lchfvän

Precis, så har jag också fattat det. Man kan väl få LCHF-mat precis överallt, med mer eller mindre ansträngning, men det jag saknar är en restaurang/kafé som har LCHF som alternativ i menyn. Är så otroligt trött på att behöva be om annat än potatis, ris eller pasta. Tänk att bara kunna be om en LCHF-tallrik och få frågan: "Vill du ha extra bea-sås"?

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Är det någon som känner till något konditori i sthlm som bakar lchf bröd och bakelser.

/stefan

Amys som ligger vid fridhemsplan har lite bakverk och även lchf-luncher. Hon är också väldigt trevlig enligt hörsägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur det med kebabserveringar? En del har kebab med grönsaker som standard, alltsaa ingen potatis, inget ris, ingen pasta, inget bröd. Man kan ha paa extra olivolja paa salladen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lchfvän

Precis, så har jag också fattat det. Man kan väl få LCHF-mat precis överallt, med mer eller mindre ansträngning, men det jag saknar är en restaurang/kafé som har LCHF som alternativ i menyn. Är så otroligt trött på att behöva be om annat än potatis, ris eller pasta. Tänk att bara kunna be om en LCHF-tallrik och få frågan: "Vill du ha extra bea-sås"?

nilu

Precis, vi uppfattar saker på samma sätt.

Jag äter sällan restaurangmat öht, men det händer. Många krögarna har ingen aning om vad LCHF egentligen innebär när man ber om mer grönsaker istf potatis o likn. En maträtt utan potatis, ris eller pasta är ju inte automatiskt LCHF. En köttbit/fiskbit med enbart "kalla" grönsaker är ju inte helt och hållet LCHF.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som provat BBQ Steak House? Verkar ju ha ganska många punkter på sin meny där, om man ber dem skippa potatis el. dyl., det verkar som ganska skaplig mat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som provat BBQ Steak House? Verkar ju ha ganska många punkter på sin meny där, om man ber dem skippa potatis el. dyl., det verkar som ganska skaplig mat.

Recension: Klart godkänt. Lär gå dit fler gånger. Bortsett från menyval där man kan lätt skippa kolhydraterna hade de en stor mängd sallader att välja på.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lunchade på Blå Dörren http://www.bla-dorren.se/ vid Slussen häromdan.

Tog Entrecotén utan potatis. Nu kan man ju alltid välja lite mer från salladsbuffén (så jag räknar det inte heller som Stockholmsspecifik tips) men det fina med just deras buffé var att det inte bara fanns vanlig grönsallad utan även blomkål och harricot verts i varsin väldig trevlig blandning/kryddning. Iofs inte varm, men väääldigt gott, därav rekommendationen

Min mage reagerade väldigt bra på maten, inga konstigheter alltså.

(Det enda negativa med Blå Dörren är väl akkustiken därinne...)

Amys som ligger vid fridhemsplan har lite bakverk och även lchf-luncher. Hon är också väldigt trevlig enligt hörsägen.

Japp, det är hon. En del lchf-saker jag har provat var goda, andra inte. Men så är det väl med allt.

Det kan dock vara bra att höra lite innan (t.ex. via facebook) om hon har nån LCHF grej kvar, det verkar nämligen sälja väldigt bra. Jag misslyckades iaf med att köpa semlor idag...

Annars ska man nog hålla koll på http://shervintorkian.se/ Det verkar vara nåt lchf-kafé, butik eller dylikt på gång... Hoppas, hoppas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Icha Icha i Mood-gallerian rekommenderas varmt. Jag äter där ungefär en gång i veckan, och väljer nästan alltid fläsksidan som "protein" (man väljer bas, protein och sås). Man kan också lägga på mer grönsaker, kött eller extra allt för en liten slant. 

I min hemkommun Haninge finns en galleria som heter Port 73, där kommer norrlandsbaserade Big Boy inom kort slå upp portarna. På deras hemsida kan man läsa om hamburgermålen, och ett av dem heter "LCHF Meny". Tydligare än så kan det inte bli. 

Jag har ätit på Kalori, och jag kan inte direkt rekommendera det. Själva namnet indikerar att något skumt är på gång, och de två tallrikar jag har ätit där var otroligt fattiga på fett. Och dyra!

...Å andra sidan frågade jag inte om något fett alternativ, så jag vill inte avfärda stället helt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De som håller till i Hammarby sjöstad har turen att vara nära Restaurang Luma. De har en fantastisk buffe med kött, fisk eller vego och ofta skirat smör som alternativ till sås.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur det med kebabserveringar? En del har kebab med grönsaker som standard, alltsaa ingen potatis, inget ris, ingen pasta, inget bröd. Man kan ha paa extra olivolja paa salladen.

När du väl börjat med kebabsallad/gyrossallad, så finns det ingen återvändo för du får det bästa från ditt tidigare pizzeria-liv (kebab och kebabsås) samtidigt som du slipper det sämsta (brödet/pommesen).

Jisses, jag har nog ätit minst ett par ton kebabsallad/gyrossallad sedan jag började med LCHF vid årsskiftet (-20 kilo hittills) och här är mina favoriter i Stockholm:

- - - -

Kungsholmens/Kungsholms Pizzeria

http://tinypic.com/r/2zdu6uw/5

Celsiusgatan 9 (i närheten av Fridhemsplan och på en sidogata till Kronobergshäktet)

Deras kebabsallad för 80 kr är så maffig att du inte ser salladen undertill på grund av allt kebabkött. Kom ihåg att poängtera att du vill ha båda såserna på och äter du där efter lunchtid så säg att du inte vill ha något bröd vid sidan om (så slipper de värma upp det i onödan till dig).

- - - -

Daisys Wok & Grill i Sätra

http://tinypic.com/r/2aake1w/5

Strömsätravägen 1 (i närheten av E4:an och Kungens Kurva söder om Stockholm och inte så lätt att ta sig dit utan bil)

Fråga efter gyrosSALLAD (var tydlig med att betona sallad på slutet för den finns egentligen inte på menyn och du vill ju inte av misstag få en gyrostallrik med pommes). Kostar 82 kr.

- - - -

Jag tar gärna emot fler tips från kebabälskande LCHF:are. Följ gärna mitt exempel och bifoga/länka till en bild på det som serveras.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gick för att ta en kaffe på city kyrkans cafe: (http://www.citykonditoriet.com/ (ligger nära hötorget)) och hittade LCHF Bakelser där.

När jag frågade om det sa de att de för det mesta försökte ha ett LCHF alternativ. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kanske också kan få varna för restauranger som kallar rätter för LCHF och skriver ut LCHF på menyn, men när man sedan får in dem är det så långt från sockerfritt det kan vara. Jag var på Arlanda i somras och uppe på övre planet i Sky City ligger New Orleans Bistro & Bar. De hade märkt vissa rätter med LCHF och på menyn stod att man kunde få det mesta som LCHF vid förfrågan. Jag beställde in chicken wings som var LCHF-märkt och jag tryggt brukar äta på TGI Friday's. På Friday's är wings garanterat LCHF (jag har pratat med kökschefen). Den heta såsen vingarna ligger i är gjord på smör, tabasco, kajennpeppar, vitlökspulver, worcestersås och inget socker är tillsatt. Dipsåsen är gjord på grönmögelost, créme fraiche, majonnäs och worcestersås. 

På New Orleans Bistro & Bar var det jag fick in på tallriken en total katastrof. Så här skrev jag i min blogg den dagen: 

Jag fick in en portion med kycklingvingar men blev skeptisk direkt när såg att de dröp av en blank, nästan genomskinlig brunaktig sås. Såsen brukar normalt vara orangeröd av kajennpeppar. Den här såg mer ut som glaze av den typen man får på revbensspjäll (som de också hade på menyn). När jag smakade höll jag på att sätta i halsen. Det smakade som om köttet var dränkt i sirap. Totalt oätligt. Min son smakade och spottade också ut. Han, som inte är sockerkänslig, konstaterade att hela rätten smakade socker. Det var heller ingen som helst styrka i kryddningen. Troligen var såsen inte rätt sås utan man hade tagit någon glaze eller liknande och formligen dränkt kycklingen i samt hällt över hela anrättningen. Jag fick vänta i nästan en kvart och de övriga hade redan ätit upp sin mat innan jag till slut lyckades få kontakt med ställets enda servitris igen och frågade då hur de kunde kalla rätten för LCHF när den var så hårt sockrad. Hon sade att det fanns minsann inget socker i såsen, möjligen "sötningsmedel" och jag blev ännu mer konfunderad. INGEN restaurang serverar väl maträtter med aspartram eller liknande utan att informera om det? Jag tror inte ens man får göra så. Jag stod på mig och nu började jag bli irriterad. Tror servitrisen att jag är helt dum i skallen? Ville hon få mig att äta den där sockerröran? Tjejen gick slutligen motvilligt och frågade kocken och kom tillbaks med svansen mellan benen. Jo då. Det var "brown sugar" i såsen hade hon läst på dunken den kom i. Jag erbjöds att beställa något annat och tog en räksallad. Den skulle också vara LCHF men var tyvärr full med majs och mosiga brödkrutonger förutom att dressingen var sockrad. Någon majonnäs eller olivolja fanns inte att få. Efteråt läste jag att det skulle varit pancettakrutonger, alltså som bacon, men några sådana såg jag inte till utan fick endast stekta brödbitar på salladen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det käns i dett läge lite fel att trycka (gilla), Jag kan bara hålla med om att kunskapen där ute är katastrof dålig. Som kock måste man väl vara lite intresserad och hålla sig ajour med vad som gäller .

Man kanske också kan få varna för restauranger som kallar rätter för LCHF och skriver ut LCHF på menyn, men när man sedan får in dem är det så långt från sockerfritt det kan vara. Jag var på Arlanda i somras och uppe på övre planet i Sky City ligger New Orleans Bistro & Bar. De hade märkt vissa rätter med LCHF och på menyn stod att man kunde få det mesta som LCHF vid förfrågan. Jag beställde in chicken wings som var LCHF-märkt och jag tryggt brukar äta på TGI Friday's. På Friday's är wings garanterat LCHF (jag har pratat med kökschefen). Den heta såsen vingarna ligger i är gjord på smör, tabasco, kajennpeppar, vitlökspulver, worcestersås och inget socker är tillsatt. Dipsåsen är gjord på grönmögelost, créme fraiche, majonnäs och worcestersås. 

På New Orleans Bistro & Bar var det jag fick in på tallriken en total katastrof. Så här skrev jag i min blogg den dagen: 

Jag fick in en portion med kycklingvingar men blev skeptisk direkt när såg att de dröp av en blank, nästan genomskinlig brunaktig sås. Såsen brukar normalt vara orangeröd av kajennpeppar. Den här såg mer ut som glaze av den typen man får på revbensspjäll (som de också hade på menyn). När jag smakade höll jag på att sätta i halsen. Det smakade som om köttet var dränkt i sirap. Totalt oätligt. Min son smakade och spottade också ut. Han, som inte är sockerkänslig, konstaterade att hela rätten smakade socker. Det var heller ingen som helst styrka i kryddningen. Troligen var såsen inte rätt sås utan man hade tagit någon glaze eller liknande och formligen dränkt kycklingen i samt hällt över hela anrättningen. Jag fick vänta i nästan en kvart och de övriga hade redan ätit upp sin mat innan jag till slut lyckades få kontakt med ställets enda servitris igen och frågade då hur de kunde kalla rätten för LCHF när den var så hårt sockrad. Hon sade att det fanns minsann inget socker i såsen, möjligen "sötningsmedel" och jag blev ännu mer konfunderad. INGEN restaurang serverar väl maträtter med aspartram eller liknande utan att informera om det? Jag tror inte ens man får göra så. Jag stod på mig och nu började jag bli irriterad. Tror servitrisen att jag är helt dum i skallen? Ville hon få mig att äta den där sockerröran? Tjejen gick slutligen motvilligt och frågade kocken och kom tillbaks med svansen mellan benen. Jo då. Det var "brown sugar" i såsen hade hon läst på dunken den kom i. Jag erbjöds att beställa något annat och tog en räksallad. Den skulle också vara LCHF men var tyvärr full med majs och mosiga brödkrutonger förutom att dressingen var sockrad. Någon majonnäs eller olivolja fanns inte att få. Efteråt läste jag att det skulle varit pancettakrutonger, alltså som bacon, men några sådana såg jag inte till utan fick endast stekta brödbitar på salladen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glad upptäckt idag. Loungen på Stockholms central bjuder numera även på ost. Tidigare har de bara haft kakor, bullar och frukt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag har det blivit lite liberal LCHF till lunch, men jag måste i alla fall dela med mej av en matupplevelse utöver det vanliga.

Jag var på Motwalls i korset Surbrunnsg/Roslagsg.

Jag har aldrig varit där förut men det verkar som de riktar in sej på svensk husmanskost på luncherna.

Idag var det fläsklägg med rotmos som lockade mej dit.... Tjocka fina bitar med matig fläsklägg och rotmos gjord på kålrötter i stället för färgat potatismos och hemlagad senap till... och på salladsbordet fanns ekologisk Bregott och en jordärtsskockssoppa, som också den var fullständigt tillverkad av smör och kärlek!

Vällagad husmanskost får mej lycklig och det här var en fantastisk upplevelse. :-D

Jag kan inte tänka mej att inte min mage skulle bli glad heller av en måltid så omsorgsfullt lagad, även om den just nu står i fyra hörn... jag åt helt enkelt alldeles för mycket för det var så gott.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En liten uppdatering om Amy's vid Fridhemsplan.

Stället har ju bytt ägare...

Jag var inne där för nån dag sedan för att kolla och pratade lite med den nya ägaren. Hon sade att hon för det mesta försöker ha nåt lchf-alternativ. När jag var där var det nån kaka (tror äppelkaka, men minns faktiskt inte riktig) där biten såldes för 40 kr. Övrigt var vanlig sockerkaka och bakelser.

Jag fick känslan av att hon snarare motvilligt baka lite lchf-liknande för att kunder som jag fortfarande förbi. (Kände nog inte att hon trodde på det som koncept.) Kakan såg god ut, men jag kände inte riktig att jag kunde lita på att den var lowcarb. Men jag har som sagt inte provat!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I food court i Sollentuna centrum har Basilika alltid en lchf-rätt i menyn. Har inte varit missnöjd hittils.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu i semmeltider kan jag rekommendera city konditoriet på adolf fredriks kyrkogata i stockholm där dom har lchf semlor för 34 kr.

Provade en idag och funkar bra som ett alternativ,men går ju inte att jämföra med en vanlig semla.

Jag kommer köpa dom igen i vart fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg