Athenasmatte Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Hej! Jag undrar hur ni alla tänker kring Cancerfonden, ska man sponsra den eller inte? Med tanke på att dess forskning är sponsrad av läkemedelsindustrin? Jag känner spontant att jag inte vill bidra, då jag inte litar på att de gör någon nytta då de är sponsrade av läkemedelsindustrin. Jag vill ju dessutom absolut inte sponsra läkemedelsindustrin! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post iAnna Posted October 16, 2015 Popular Post Share Posted October 16, 2015 Nej, jag sponsrar hellre Kostfonden. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted October 16, 2015 Author Share Posted October 16, 2015 Nej, jag sponsrar hellre Kostfonden. Tänkte exakt samma sak! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Nej jag sponsrar inte cancerfonden det är så mycket oklart med den. Jag har drabbats för 2 cacerdiagnoser livmoderscancer 2010 och nu malignt melanom. Det skulle jag kunna tänka mig om det forskades utan bidrag från läkemedelsindustrin. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post The Biochemist Posted October 16, 2015 Popular Post Share Posted October 16, 2015 Efter att ha varit i kontakt med dem för några år sedan är jag ganska skeptiskt. Hade förväntat mig en organisation som brinner för att bota cancer. Jag hade, eller har fortfarande, en ide till studie som eventuellt kan bota cancer på ett helt nytt sätt. Frågade om hjälp hur jag kunde komma i kontakt med forskargrupper i den offentliga sektorn (jag jobbar i privata och min ide genererar inte några pengar till dem så de är inte intresserade). De var inte det minsta intresserade av att hjäpa till. Av deras svar kan jag inte dra annan slutsats än att de ser sin uppgift som att fördela finansiella medel och inte att bota cancer. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Kostfonden! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 http://www.kostdoktorn.se/censurerar-cancerfonden-all-kritik-sina-bullogram Cancerfonden fortjener ikke noen støtte før de forandrer fokus og jobber for å hjelpe pasientene. Støtt Kostfonden! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts