bjornove Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Jeg tok noen prøver i sommer (juli 2015) på reise i Peru Resultatene er så gode (hvis jeg har tolket det rett) at jeg rett og slett ikke tror de kan være sanne. Laben er den største private kliniske lab i Peru og virket seriøs https://www.labroe.com/roe/default.aspx Mine resultater finner dere som vedlegg til min post Alt er på spansk men skulle være greit å forstå Det er noen ting jeg lurer på: Referanseverdiene er helt annerledes enn det som er vanlig i Norge (og antar i Sverige også). For meg ser det ut som det er ideelle verdier de har oppgitt Er det virkelig mulig å ha så høye APO-A1 for en mann? (240 mg/dl vil vel være 2,4g/l . Eller er mine utregninger helt feile og jeg har misforstått alt?) Mitt LDL direkte målt er 124 mg/dl =3.2mmol. Er det da mulig med så lave APO-B verdier som denne laben fant hos meg? Jeg har extremt lavt C-reaktivt proten. Det er jo bra Hadde lite oxidert LDL og mitt Lp(a) var relativt lavt Jeg er mann 55 år, har gått på LCHF siden 2005 og fikk bl.annet 0 score på calcium score test for et halvt år siden Mine siste verdier i Norge (april 2015) var: HDL 1.9 mmol Total kolesterol 6,2 mmol Triglycerider 0,5 LDL beregnet 4 mmol Blodsukker normalt HbA1c=5% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 19, 2015 Share Posted October 19, 2015 Undrar om de inte har användt en annan laboratoriemetod än den vi vanligtvis använder här i Sverige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornove Posted October 20, 2015 Author Share Posted October 20, 2015 Undrar om de inte har användt en annan laboratoriemetod än den vi vanligtvis använder här i Sverige? Dette tenkte jeg også på, men det virker som metodene for å påvise APO proteiner er pålitelige og standardiserte overalt.Jeg kontaktet laben og fikk svar fra en Medico(spansk for lege) som bekreftet at jeg hadde svært lav risiko for hjertesykdommer. Jeg fikk også score 0 på en Calium score test for et halvt år siden. Så det er visstok tydelig at HFLC siden 2005 har vært bra for meg Jeg var ikke fastende før prøven, men det spiller liten rolle. It has been shown that there is no significant difference in apo A-I or B between fasting and non-fasting subjects. http://labmed.ascpjournals.org/content/33/10/790.full.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Iomed att jag läste att de detekterat APOb-100 så är det en helt annan metod än den vi använder. Iomed att vi detekterar både APOb-100 och APOb-48.. den sista sitter på Kylomicroner och kommer från din senaste måltid. Dock lär -48 endast utgöra några procent.. så det har inte så stor betydelse om man är fastande ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts