Popular Post Willy Posted October 20, 2015 Popular Post Share Posted October 20, 2015 LCHF är intressant. En gång i tiden var jag helt emot det och tyckte det var helt galet. Det kom en tid då jag hade lagt på mig bra med kilo. Jag tränade mer och mer, men portionsstorlekarna blev med det större och större. Tillslut ville jag inte träna mer för det jag blev bara enormt hungrig av det. Hamnade på en föreläsning på gymmet av en instruktör som sa sig ha samma problem innan han bytte till LCHF. Att han blev bara hungrigare och hungrigare av träningen. Visst man kanske blir hungrig av träning, men detta var något sjukt Efter föreläsningen var det hem och prova 2 st ägg med majonäs på och det var första gången någonsin jag kände att jag blev mätt på riktigt. Det var underbart och en befrielse. Slippa tänka på att man är hungrig hela tiden,Sen har det fortsatt. När jag tränar numera blir jag inte extra hungrig utan kan äta vanligt Och slippa äta 5-6 gånger om dagen är en befrielse. På den vägen är det 17 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Visst är det härligt! Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Det här med att det räcker att äta två i bland bara en gång om dagen är något av det bästa med LCHF! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willy Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 Tack Verkligen. Att slippa det enorma ätandet hela tiden är den största befrielsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 En till fördel med LCHF.. eller liknade kost är.. att alla behöver planera sin matdag.. dels för själva inköpen sen för att man skall äta så nyttigt det går.. dvs få i sig näring förutom energi. Energi verkar vara det lätta.. all annan näring är det svåra.. dvs variation och det där. Med två planerade måltider om dagen så blir det lixom inget oöverstigligt problem.. jag som är singel kan äta samma två dar i rad, men de följande två dagarna så äter jag något annat och har andra tillbehör.. lätt som en plätt nu för tiden att handla! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts