Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag håller på att bearbeta flera restauranger och olika café . Återkommer så fort det är klart! Ica maxi säljer ju massa LCHF produkter redan..:kr

Vad bra! Hör gärna av dig så fort du är klar!

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 2 months later...

Återöppnade Ägläntan i Sundsvall försöker förvalta tidigare ägarens arv och gör ett försök med LCHF-alternativ på menyn. Dock saknas salladsbuffé där man kan plocka själv. Sallad serveras istället direkt på tallriken. Bl a majs..

Länk till inlägg

Mittgastronomi AB, som bl a driver catering och lunchservering, öppnar inom kort Take-away butik i centrala Sundsvall. Man erbjuder redan idag mycket vällagade LCHF-rätter på sin meny. Med stort eget intresse för LCHF och ett mycket trevligt bemötande kommer det här att bli intressant....

Läs mer på http://www.mittgastronomi.com/node/51

Länk till inlägg
  • 3 months later...

ICA Maxi har ett eget LCHF-bröd. Då jag inte är strikt har jag provat och det var jättegott med Pesto på. Då jag är LCHF-seminoob undrar jag om någon har nåt att säga om just det brödet? De skriver 14% kolhydrater tror jag det var. Limpan vägde 400 gram så detblir ju inte mycket per skiva egentligen. Om jag räknat rätt och det blir tolv skivor handlar det om knappa 5 gram per skiva.

DIlemmat är att det finns så många fuskprodukter därute så jag vet inte vad jag ska tro...?

Saknar fler lunch-alternativ, hade missat MittGastronomi så det får bli i morgon! :)

Länk till inlägg

ICA Maxi har ett eget LCHF-bröd. Då jag inte är strikt har jag provat och det var jättegott med Pesto på. Då jag är LCHF-seminoob undrar jag om någon har nåt att säga om just det brödet? De skriver 14% kolhydrater tror jag det var. Limpan vägde 400 gram så detblir ju inte mycket per skiva egentligen. Om jag räknat rätt och det blir tolv skivor handlar det om knappa 5 gram per skiva.

DIlemmat är att det finns så många fuskprodukter därute så jag vet inte vad jag ska tro...?

Saknar fler lunch-alternativ, hade missat MittGastronomi så det får bli i morgon! :)

Stirra dig inte blind på andel kolhydrater, det finns dåliga och bra kolhydrater också, så eftersom du inte är så strikt bestäm dig för vilken sort mat det är du vill undvika, min erfarenhet av LCHF märkta produkter är att de innehåller spannmål, honung, modifierad majsstärkelse etc. jag personligen skulle välja bort produkter med detta innehåll. Är ingredienserna naturliga eller inte, hur mycket höjer de blodsockret?

Länk till inlägg

Nu har jag kollat in MittGastronomi. Det var en märklig lunchrestaurang, vägen dit var besynnerlig sedan vägen grävts av, men jag hittade fram till sist. Inne i lunchrestaurangen fanns ett litet antal bord, ingen sallad eller kaffe etc. En i personalen kom och visade upp två LCHF alternativ i plastform (!). Jag valde grekiska biffar med blomkålsmos. Eftersom jag spenderat rätt lång tid på att hitta fram så beslutade jag att ta med mig plastformen hem.

Nu till det mer roliga: Maten var jättegod! Jag kommer säkert att åka dit och köpa mat igen, men det är inget "mysställe" som man åker och sitter ner o lunchar på enligt mig i alla fall.

Så till betyget:

Läget: 2 pga att det var riktigt svårt att hitta.

Miljön: 2 pga att det saknades bestick, kaffe sallad etc framme som man förväntar på en lunchrestaurang

Servicen: 3 Jag blev betjänad av en kock som var ovan då servitören hade åkt iväg, vilket är lite mystiskt under lunchtid också.

Maten: 4+ Jättegott och en rejäl portion, maten var märkt med 450 gram, innehållsdeklarationen var bara bra saker!

• Gilla 1
Länk till inlägg
  • 5 months later...

Nu har jag kollat in MittGastronomi. Det var en märklig lunchrestaurang, vägen dit var besynnerlig sedan vägen grävts av, men jag hittade fram till sist. Inne i lunchrestaurangen fanns ett litet antal bord, ingen sallad eller kaffe etc. En i personalen kom och visade upp två LCHF alternativ i plastform (!). Jag valde grekiska biffar med blomkålsmos. Eftersom jag spenderat rätt lång tid på att hitta fram så beslutade jag att ta med mig plastformen hem.

Nu till det mer roliga: Maten var jättegod! Jag kommer säkert att åka dit och köpa mat igen, men det är inget "mysställe" som man åker och sitter ner o lunchar på enligt mig i alla fall.

Så till betyget:

Läget: 2 pga att det var riktigt svårt att hitta.

Miljön: 2 pga att det saknades bestick, kaffe sallad etc framme som man förväntar på en lunchrestaurang

Servicen: 3 Jag blev betjänad av en kock som var ovan då servitören hade åkt iväg, vilket är lite mystiskt under lunchtid också.

Maten: 4+ Jättegott och en rejäl portion, maten var märkt med 450 gram, innehållsdeklarationen var bara bra saker!

Dom har ju även en butik inne i stan på Storgatan ungefär kring Allstars restaurang, mycket enkelt att hitta det i allafall! 

Jag tror också dom säljer lite produkter ifrån lchfklubben :)

• Gilla 1
Länk till inlägg
  • 1 year later...

Har oxå hittat till Mittgastronomi. Det var ju ett riktigt trevligt ställe som jag definitivt kommer att besöka igen. Färdiga matlådor att ta med passar mig utmärkt när matlagning inte hinns med.

Det kan ju vara lite svårt att veta exakt vad den färdiga maten innehåller men det ser ut att vara sjysta ingredienser. Hoppas att jag har rätt för då kommer mitt LCHFande att bli lite lättare :)

Det är lite jobbigt att hitta inspiration till matlagningen ibland. Men har man detta alternativ att ta till ibland så har man inget att skylla på :P  

Tack för tipset.

Länk till inlägg
  • 6 months later...
  • 2 months later...