Jump to content

Går opp i vekt og cm

Tirill77

Recommended Posts

Jeg spiser til passe mett når jeg er sulten.

Jeg har regnet ut kcal og det er ca 17-20000 pr dag..

maks 18-20 g karb pr dag..

Jeg er 164 høy

veier 64-65 og vil ned til 60. Har mye muskelmasse ( ca 47 kg) men vil ha av litt ekstra fett..

Jeg går 6 km hver dag, jogger 3-4 ganger pr uke 6 km, trener styrke 30 min 3 ganger pr uke. Har trent fast i 15 år og varierer øvsler , intensitet osv..

jeg går ikke inn i cm heller..Har nå gjort dette i 3 uker.. er i ketose!

Jeg lurer på hva jeg gjør galt .

jeg spiser ca slik:

Froksot: Alger/ chlorella+ omega 3

Lunsj:

ostebrix ( laget av egg, ost) med dansk salami, ost eller brie + tomat/agurk /salat

Middag: .Kjøtt med hjemmelaget bearnaise( EGG OG SMØR) brokkoli, oliven tex

Kvelds: Bacon og kanskje en bit 87% sjokolade+ cocosa ( melkefri) eller ost og stangselleri eller ostebrix med pålegg som lunsj

Jeg bruker ofte litt  fløte/rømme og ost i saus osv ellers..

jeg er jo veldig aktiv, men bør jeg spise mindre?- da kommer jeg til å være sulten hele tiden..

Tidligere spiste jeg liberal lchf ( under 100 g karb pr dag) og kun 1400 kcal og gikk ikke ned da heller..

Ps ketostixen er bare lysrosa.. skal jeg slutte helt med grønnsaker og bare spise flesk, smør, cocosa? Det blir jo ingen matglede av det.. Eller tar det bare tid for kroppen å omstille seg ?

What to do? 

Äter du verkligen 20 000 kcal/dag...?! Jag utgår från att det är ett skrivfel :-D

Min spontana reaktion:

Du har ingen direkt övervikt. Du är väldigt aktiv, och ska inte äta mindre - snarare mer, faktiskt. Jag är kvinna, 164,5 cm och väger 61 kilo. Mitt basala kcal-behov per dag är ca 1500 kcal. Det är alltså vad som krävs för att jag ska ha energi till att andas och upprätthålla andra livsnödvändiga processer i kroppen. 

• Like 2

Du har ju ingen jätteövervikt precis... det kan ju vara så att du och Moder Natur har lite olika åsikt om vilken som är din idealvikt. Jag tycker det verkar som idealet ligger lite närmare Boticellis Venus än dagens utsvultna modeller. Jag föreslår att du försöker få shape på fluffet i stället genom styrketräning

Äter du verkligen 20 000 kcal/dag...?! Jag utgår från att det är ett skrivfel :-D

Min spontana reaktion:

Du har ingen direkt övervikt. Du är väldigt aktiv, och ska inte äta mindre - snarare mer, faktiskt. Jag är kvinna, 164,5 cm och väger 61 kilo. Mitt basala kcal-behov per dag är ca 1500 kcal. Det är alltså vad som krävs för att jag ska ha energi till att andas och upprätthålla andra livsnödvändiga processer i kroppen. 

Det er sant.. hmm ja det var 2000 kcal.. ikke 20 000..

• Like 1

Dessutom har du ju bara hållit på i 3 veckor. Fortsätt att äta bra i lagom mängd i 3 månader så kan du börja trixa efter det om det behövs. LCHF är ingen quickfix. Det är en livsstil som tillåter dej att må ditt bästa.

Jeg skjønner at det er en livsstil, men jeg ønsker jo ikke å gå OPP i vekt.. Jeg får slappe av litt til da og satse på at det løsner. Kortisol og stress hjelper i hvertfall ikke :)

• Like 1

Förlåt. Såg att du redan kör styrketräning.

Har trent styrketrening i over 15 år med variasjon ( er PT_utbildad så trening kan jeg.og telle kcal som vi lærte på idrettshøgskolen i Norge ( lite fett, mye karb, middels protein som dere vet.). det er bare uvant hva som skjer i kroppen med under 20 g karb om dagen, for det har jeg ikke erfaring med) 

• Like 1