Jump to content

Nyttigt socker....

Peter B

Recommended Posts

Konjak,rom,nästan allt är bättre än whisky ;-)

Igår var jag in på en mataffär och där marknadsförde ett lokalt företag isterband och falukorv. Då frågade jag varför dom har socker i korven och föreslog att dom skulle sluta med det. Det var många som hade påpekat det och det var något dom övervägde. Positivt tycker jag och visar att det kan fungera att påpeka sådant.

• Like 2

Antar att det är 50% fruktos? ...vet inte vad som kan bli bättre med det?

Det handlar inte om andelen sukros/fruktos, det som spelar in är att den kemiska bindningen mellan dem finns intakt i naturligt socker och därav även den inbyggda fördröjningsmekanismen som måste brytas av sackaras-enzym innan glukosen kommer ut i blodet och fruktosen når levern.

Det tål att upprepas: DET ÄR INTE ANTALET KALORIER VI STOPPAR I OSS, DET ÄR HUR DE ÄR KEMISKT SAMMANSATTA SOM ÄR DEN AVGÖRANDE FAKTORN HUR VI KOMMER TILLGODOGÖRA OSS DEM.

• Like 5

Jag förstår fortfarande inte det nyttiga med detta socker...känns mera som vi diskuterar grader i helvettet. ;)

Det är nyttigare än Arsenik?  :(

Du vet.. man skall ju äta lite utav varje för att äta nyttigt.. och ersätter du både arsenik och stryknin med rörsocker.. så är det bara så mycket nyttigare.. eller?

Dvs ät mer rörsocker och mindre arsenik/stryknin!

• Like 1

Det är nyttigare än Arsenik? :(

Du vet.. man skall ju äta lite utav varje för att äta nyttigt.. och ersätter du både arsenik och stryknin med rörsocker.. så är det bara så mycket nyttigare.. eller?

Dvs ät mer rörsocker och mindre arsenik/stryknin!

Aaha.. du menar att man ska bara ska äta lagom mycket arsenik? ;)

Fast efter att ha sett LoGICanes reklamfilm inser jag hur fel jag hade när jag kritiserade deras produkt. ;)

https://www.youtube.com/watch?list=UUT3UkARyGM6PqFXcuOuMKpA&v=--MwyV-pD_o&feature=player_embedded

• Like 2