Jump to content

Nyköping

Leopold Roos

Recommended Posts

Ja denna stad har ingen dedikerad LCHF restaurang/fik.

Har testat en del olika ställen med varierande resultat:

• Choice Garden var sämst, där fick man inte ändra alls i beställningen. Så man fick ta emot sin skål med ris 1/5.
  • O'Learys fattade inte alls vad kolhydrater var alla 3 gånger och vart massa socker extra i sås och på köttet. Tumme ner 1/5.
  • Tycker Pizza Tolvans sallader är billiga och bra - speciellt om man tex ber om extra ost och skinka så räcker det till två potioner för bara 40kr st :) 3/5.
  • Gillar mest Restaurangskolan. Där ska ju eleverna tränas i jobbiga beställningar och har alltid gått bra att kombinera de tre dagen rätterna de serverar. Kolla dock matsedeln innan för ibland är tex alla tre panerade. Finns nästan alltid en salladsbuffé (med experiment - dock bra beskrivna) att ha till huvudrätten 4/5.

Finns 2 hälsokost affärer jag rekommenderar. En på Östra Storgatan och en i Västerport.

• 3 months later...

Jag har helt slutat att äta ute nu. Men om jag skulle så vill jag äta buffé. Var på nån sån på Östra Storgatan tidigare i våras. Dessvärre är det ju färdiga rätter, så såserna är ju redda och innehåller ju säkert socker. Jag tror inte det finns nån kinarestaurang i Nyköping som har mongolisk barbacue? Då kan man ju slippa såserna och bara äta kött och grönsaker. Men det blir dålig fettbalans eftersom det allt är rätt mager mat.

Eftersom jag bor mitt emellan Nyköping och Norrköping så har jag ätit ute en del i Norrköping, och där finns en kina vid Nya torget som har mongolisk barbacue.

• 3 months later...

Kebabsallad (egentligen gyrossallad) med mild sås hos Kebab House på Östra Storgatan.

Det är alltså den s.k. "Batman"-pizzans sås på den kebabsalladen... och den såsen finns även i en stark variant, men det är den milda såsen som enligt min mening är godast.