LchfJ Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Hallå! Jag har kört lchf tidigare och det brukar bara rassla till så tappar jag kilona. Men inte denna gång. Jag har nu skaffat appen life sum, och har stenkoll på att jag aldrig äter mer än 20 g kolhydrater. Har inte fuskat EN gång och har nu börjat gå UPP i vikt?!! Gick ner 1,3 kg de första dagarna jag körde hårt, men nu smyger det sig på. Det ENDA jag kan tänka mig att jag gör fel är äter proteinbar, (2,5 kolhydrater/st) äter ibland en på en dag. Har kört med 16:8 men funkar sådär, är jättehungrig på kvällarna då. Tips? Vill dessutom köpa en ketonmätare, var?!!! Hjälp mig!! ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Ät riktig mat så är det troligt att du slipper de problem som du upplever. http://www.gp.se/konsument/tester/1.2602376-test-proteinbars-och-sportmellanmal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Välkommen till forumet LchfJ! För att kunna hjälpa kan det vara fint med lite mer kött på benen. Ålder, kön, antal kilo att gå ner etc. Upplever själv att det med åren blir allt svårare att hålla vikten, trots bra mat och motion. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Jala: du tror alltså boven är en sådan alltså? Trots att jag aldrig överstiger 20g? Lite mer info: 35 år. 163 lång och väger 82kg (83 idag!!) Dricker mkt vatten, dricker fettkaffe, dragit ner på mejerier, Tränar 2-3ggr i veckan på gym och promenerar ca 5 km 2 ggr/veckan. Skulle vilka gå ner till 68 kg, det känns rimligt ich bra för mig. Sover bra, ingen stress. Borde funka, fattar noll! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Borde kanske tillägga att den proteinbar jag äter är sockerfri och såklart inom ramarna för lchf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Borde kanske tillägga att den proteinbar jag äter är sockerfri och såklart inom ramarna för lchf. Vad är det för proteinbar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Det kan ju vara en produkt som inte håller vad den lovar. Det har ju hänt för att processade produkter inte är riktigt okey vad gäller kolhydrater. Och jag tycker det är bra med träning absolut. Men den har inget med viktnedgång att göra. Du bygger muskler vilket är bra och du förbättrar insulinkänsligheten vilket är bra. Så mitt tips blir att du får se det långsiktigt eftersom du tränar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Välkommen hit! Hur länge har din nuvarande LCHF-period hållt på hittills? Sägs att det blir svårare att gå ner ju fler ggr man pendlat i vikt tidigare, samt att det kan bli svårare med åldern. Blir du ordentligt mätt på din LCHF, och äter du ungefär lika mycket som under tidigare LCHF-perioder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Jag har nu kört stenhårt i 4 v men life sumappen som jag älskar, och innan dess ca 5v. Har gått ner totalt 3kilo.. Det är bara ett år sen som jag körde hårt, tappade 11 kilo utan att tänka knappt. Jag tycker jag r mätt, inget verkar funka. Fasta el nåt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Och tack för att ni välkomnar mig ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 3 kg på 9 veckor alltså? En hel del har betydligt svårare än så. Hur många kalorier snittar du per dag ungefär? Jag klurar på hur du har det med ev leptinresistens - vilken kan ta tid att komma rätt med. Gick du upp i vikt efter du slutade med LCHF förra gången Törs man fråga varför du gått ur och sedan in i LCHF igen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Absolut får man det☺️ Jagvär den klassiska sockermissbrukaren, älskar socker, pasta, bröd ich tis. Men mår skitdåligtav det, huvudvärk ballongmage mm. Så har helt enkelt trillat tillbaka i sockerträsket☺️ Kalorier totalt ignorerar jag, känns som man inte kan räkna kolhydrater och kalorier, blir galen då. Vad är leptinresistens? Ja, jag har gått upp ca 6 kilo sen jag slutade för ett år sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Hallå! Jag har kört lchf tidigare och det brukar bara rassla till så tappar jag kilona. Men inte denna gång. Jag har nu skaffat appen life sum, och har stenkoll på att jag aldrig äter mer än 20 g kolhydrater. Har inte fuskat EN gång och har nu börjat gå UPP i vikt?!! Gick ner 1,3 kg de första dagarna jag körde hårt, men nu smyger det sig på. Det ENDA jag kan tänka mig att jag gör fel är äter proteinbar, (2,5 kolhydrater/st) äter ibland en på en dag. Har kört med 16:8 men funkar sådär, är jättehungrig på kvällarna då. Tips? Vill dessutom köpa en ketonmätare, var?!!! Hjälp mig!! Akkurat det samme skjedde meg denne gangen! I tillegg trener jeg mye så jeg syntes det var rart. Jeg gikk også opp i vekt og cm ble heller ikke mindre. Jeg har nå kuttet en del meieri og ost ..Jeg hadde også laget sjokoladebarer med nesten bare fett som jeg spiste en del av med kunstig søtning, men har nå kuttet disse også. Kun unntaksvis jeg spiser dem. Selv om jeg regnet karbohydratene så var dette en stopper for meg faktisk. Nå går det bedre og jeg har kommet i dypere ketose. Nå går jeg plutselig ned 100 gr pr dag nesten.. Veldig rart. Det kjennes på kroppen. Jeg har fortsatt litt kremfløte og ost, men mye mindre enn før. Noen dager helt uten! Jeg vet det er fortvilende, men hold ut.. Nå er vi to.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Jag har nu kört stenhårt i 4 v men life sumappen som jag älskar, och innan dess ca 5v. Har gått ner totalt 3kilo.. Det är bara ett år sen som jag körde hårt, tappade 11 kilo utan att tänka knappt. Jag tycker jag r mätt, inget verkar funka. Fasta el nåt.. Jeg gikk ikke ned 3 kg engang.. Først etter 4 uker har jeg begynt å så smått gå ned! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Får man inte ut kalorier i lifesum? Leptin reglerar aptiten, såvida man inte kör hicarb, då kan man t o m bli resistent vilket i sin tur kan ge överätning. Sockermissbruk kan nog leda just dit. Nånstans läste jag att leptinresistens kan ta typ 8 veckor att bli kvitt - men det är nog individuellt. Då har du alltså -3 kg kvar till att nå -11 kg som under förra LCHF-omgången, inte så långt ifrån alltså. Ja periodisk fasta låter svårt om man kommer från sockerträsket. Tror prio ett är att hålla sig från träsket, periodisk fasta är nog bättre att prioritera lägre - så att du inte ger upp p g a det. Klokt är att äta och leva så att du är starkare än trollet. Och så kan du kolla upp mood food, nyttiga grejer som hjälper dig att hålla upp dopaminet - d v s att täcka dopaminbehovet med nyttigare grejer än socker. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Åh, tack för ditt svar! Jag hoppas verkligen att det lossnar. Jag blev bara så besviken eftersom det brukar vara relativt enkelt för mig. Min tanke är att återgå till 16:8 samt att skippa mina proteinbars totalt. jag äter en hel del ost till luncherna men annars inte mkt grädde mer än lite i kaffet samt lite i ev sås till middag. Har börjar ersätta det mesta med majonäs. tycker mig vara en ganska erfaren lchfare egentligen. därför förbryllar detta mig. En vanlig dag ser ut ungefär så här: Frukost: fettkaffe Lunch: kyckling/räksallad med räkor/kyckling, ägg, ost. (har tom tagit bort grönsakerna pga kolhydratsmängden) Majonäs till det. Mellanmål: Kaffe med grädde ibland även smör. Middag: (ex igår) Köttfärssås med krossade tomater, kryddor lite grädde, serverat med riven ost. Alternativ middag: Kycklinggryta med ädelost och grädde samt purjolök. Alternativ middag: Bacon kyckling och blomkål. Mellanmål: kaffe med grädde (försöker hålla mig till 3 koppar om dagen) Ev kvällsfika oftast innan 20,00: Två ägg med majonäs, eller korvskivor, stekt ägg med ost el liknande. Jag har nyligen börjat träna så det kan inte heller vara det som segar ner det hela, jag började för att jag insåg att det inte skulle gå lika lätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Jo, det får man, men jag kollar inte ens där. Det är det första som står att maninte ska läsa där om man valt lchf, men kikar in snabbt. Man kan ju kolla tillbaka på dagarna. Efter mina inställningar står det i historiken att jag ätit allt ifrån 80kcl för mkt till 500 kcl andra dagar. Ja, jag förstår att det kanske låter lite som jag gnäller eftersom det ändå går åt rätt håll, men jag känner i kroppen att det inte känns helt rätt. Brukar känna mig lätt i kroppen och känner direkt att jag går ner i vikt. Fast nu hade jag ju inte samma utgångsvikt som förra gången. Kollade min exakta vikt nu, från och med i förra veckan på torsdag skiljer det mellan 81,3kg till dagens 83,4 (imorse) ?? Deprimerande!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Välkommen hit Som du redan skrivit är nog återgång till 16:8 det bästa...om det känns svårt varför inte 14:10 t ex...undvik alla mellanmål med gräddkaffe och inget kvällsfika ;-) ...försök att äta lite mer de två gånger du äter istället...när du nått din målvikt kan du återgå till ditt "fikande" om det håller sockertrollet borta, tycker jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Tack! Ja, jag får köra stenhårt på det nu och hoppas att det är förklaringen, sitter och googlar lite och tänker att jag kanske äter för mkt protein? Hmm, får börja med 16:8 stenhårt igen och se om det kommer igång. Kul att ni svarar, här kommer jag hänga mkt! Ingen som har kunskap angående ketonmätare?? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Ja..om man vill gå ner i vikt och har lite problem med det...då kanske kyckling och räkor inte är det bästa.Jag har mätt blodketoner ibland men tröttnade på det och visst om jag åt extremt strikt då syns det på mätaren....suprise ( Men jag har sett att priset på blodketonstickorna har gått ner en del...så jag kanske börjar igen...."blås- och kissketoner" verkar vara lite för osäkra för att jag ska vara intresserad) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post HelenaB Posted October 27, 2015 Popular Post Share Posted October 27, 2015 Hmm, om du inte ställt ner din "balans"-vikt som din ämnesomsättning är kalibrerad för så kommer kroppen att försöka återta den vikten. För att ställa om det krävs att du inte åstadkommer ständig exponering av insulin. Allt du äter och dricker förutom vatten orsakar insulinutsöndring i mer eller mindre omfattning. Fett utan protein typ kokosolja genererar inget större påslag men komjölksprotein (vassle och kasein) ger stora utslag. Lika så ger köttprotein framför allt från magra köttsorter, också rätt höga påslag. Kolhydrater som är packeterade ihop med fibrer typ broccoli, gröna blad, blomkål m fl är inte särskilt farliga i sammanhanget. Så om du drar ner på dessa till förmån för t ex kyckling så blir det inte bra. Kruxet ligger i att inte äta så ofta. Låt det gå minst men gärna mer än 12-14 timmar mellan middagen och frukosten. Ät eller drick inga mellanmål annat än vatten och kaffe/te utan något i. Fettkaffe är inte fel men för ditt ändamål blir det inte rätt. Vill du ha det till frukost så skjut upp frukosten till förmiddagsfikat. Efter ett tag med denna form av periodisk fasta reglerar kroppen ner aptiten då både insulin och leptinkänsligheten ökar. Har du ett jobbigt sockertroll som bråkar med dig? Prova med att öka på mängden fett i/till maten. Kolla även om du hittar någon annan valuta (hälsosam sådan) som du kan muta trollet med. Försök även hitta vad det är för behov du försöker mätta med socker. Jag lovar att det i 9 fall av 10 inte är hunger vilket är egentligen det enda behovet det funkar på egentligen. Övriga behov kan aldrig mättas med mat. Det kan vara alla typer t ex sysselsättning om du är uttråkad, tröst om du känner dig ensam eller ledsen. Försök då att fundera ut andra sätt att möta det behovet. Jag vet att detta är lättare sagt än gjort (varit där, gjort det). Lycka till! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Kollade min exakta vikt nu, från och med i förra veckan på torsdag skiljer det mellan 81,3kg till dagens 83,4 (imorse) ?? Deprimerande!!!!! Det kanske är den tid i månaden? Jag brukar gå upp ett par tre kg en gång i månaden, sen ner igen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Tack då mkt! Ska tillägga att sockerbehovet är helt borta på ett bar dagar när jag kör lchf, så det är inga problem just nu. ☺️ Ska ta till mig av era tips, tack tack tack!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse50 Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Har läst här på Kostdoktorn att om man överäter proteiner så lagras det in som fett, 0,8 till 2 gram per kilo önskad kroppsvikt är rekommendationen, 0,8 för inaktiva personer 2,0 för träning på elitnivå. Dina proteinbarer kan vara en del av problemet. Du skulle kunna använda kostbevakningen.se så ser du lätt hur mycket protein fett och kolhydrater du får i dig och även fördelningen i procent dom emellan. Om man använder den en hel dag någon gång ibland så får man lite koll hur man ligger till. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enahel Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Läskigt, du skrev precis vad jag tänkte skriva när jag läste igenom detta inlägg, hade inte kunnat formulera det bättre själv. Ditt namn är HelenaB, jag heter Helena B.. Är du mitt alterego? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Läskigt, du skrev precis vad jag tänkte skriva när jag läste igenom detta inlägg, hade inte kunnat formulera det bättre själv. Ditt namn är HelenaB, jag heter Helena B.. Är du mitt alterego? Ah, då har jag genomskådat ditt användarnamn. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enahel Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Ah, då har jag genomskådat ditt användarnamn. Hihi, bra där. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Åh, tack för ditt svar! Jag hoppas verkligen att det lossnar. Jag blev bara så besviken eftersom det brukar vara relativt enkelt för mig. Min tanke är att återgå till 16:8 samt att skippa mina proteinbars totalt. jag äter en hel del ost till luncherna men annars inte mkt grädde mer än lite i kaffet samt lite i ev sås till middag. Har börjar ersätta det mesta med majonäs. tycker mig vara en ganska erfaren lchfare egentligen. därför förbryllar detta mig. En vanlig dag ser ut ungefär så här: Frukost: fettkaffe Lunch: kyckling/räksallad med räkor/kyckling, ägg, ost. (har tom tagit bort grönsakerna pga kolhydratsmängden) Majonäs till det. Mellanmål: Kaffe med grädde ibland även smör. Middag: (ex igår) Köttfärssås med krossade tomater, kryddor lite grädde, serverat med riven ost. Alternativ middag: Kycklinggryta med ädelost och grädde samt purjolök. Alternativ middag: Bacon kyckling och blomkål. Mellanmål: kaffe med grädde (försöker hålla mig till 3 koppar om dagen) Ev kvällsfika oftast innan 20,00: Två ägg med majonäs, eller korvskivor, stekt ägg med ost el liknande. Jag har nyligen börjat träna så det kan inte heller vara det som segar ner det hela, jag började för att jag insåg att det inte skulle gå lika lätt. Jeg ville heller tatt bort føte i kaffen og beholdt grønsakene. Hva med cocosa i kaffen i steden? Eller se om du kan klare deg uten? Det klarte plutselig jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Har läst här på Kostdoktorn att om man överäter proteiner så lagras det in som fett, 0,8 till 2 gram per kilo önskad kroppsvikt är rekommendationen, 0,8 för inaktiva personer 2,0 för träning på elitnivå. Dina proteinbarer kan vara en del av problemet. Du skulle kunna använda kostbevakningen.se så ser du lätt hur mycket protein fett och kolhydrater du får i dig och även fördelningen i procent dom emellan. Om man använder den en hel dag någon gång ibland så får man lite koll hur man ligger till. HUsk at også en del av det kunstige s"sukkeret" forstyrrer kroppen. Som kostdoktorn sier : "ser det ut som sjokolade, brød, ris eller pasta, ja så er det det " 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 När någon "fastnat" i vikt och äter LCHF brukar jag alltid börja med att kolla ketonerna. Acetoacetat i urin och beta-hydroxybutyrat (blod). Finns att köpa på apotek eller helt enkelt be om proverna på vårdcentralen. På så sätt kan man lokalisera "problemet" bättre för att se vart i fettförbränningskjedjan det är en flaskhals. Inte för att jag tror att din proteinbar förstör allt för dig men det finns inga proteinbarer som bara innehåller ett par gram kolhydrater. Jag har jobbat några år i kosttillskottsbranchen och marknadsavdelningarna kan vara ganska kreative när det gäller att trolla bort kolhydrater. Ofta genom att tillsätt något som är en kolhydrat för kroppen men som legalt inte behöver deklareras som kolhydra (om du ser ordet "net carbs" någon stans kan du i princip utgå från att de blir lurad på kolhydraterna). 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Åh, vad glad jag blir när ni svarar! Jag har kört med kokosolja också, har även kört med Braiin octane. Nutramino lean protein bar, sugar free. Ska kolla in kostbevakningen. Se Om jag vill väga typ 68 ska jag alltså bara äta ca 54 g protein? Det äter jag mkt mer än kan jag säga. Jag som alltid tyckt att lchf är så bra för man slipper räkna! Idag nya tag med mer fett och gymmet ikväll! Tack gulliga ni! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Jag kollade upp baren. Mestadels mjölkprotein, vilket för en del ställer till det med viktnedgång, och så en del "låtsassocker" som kan ställa till det. Jag skulle testa att sluta med den, men det kan förstås vara så att du kan äta den utan problem. Vi är alla så olika 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LchfJ Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Åh, tack ? jag kollade i lifesumappen, och det står ju 54 g, och jag får kolla mer noga på den. Jag har inte alls fokuserar på proteiner, men får köra hårdare koll på det. Idag -1 kg igen??!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Läskigt, du skrev precis vad jag tänkte skriva när jag läste igenom detta inlägg, hade inte kunnat formulera det bättre själv. Ditt namn är HelenaB, jag heter Helena B.. Är du mitt alterego? Hihi, ja så skulle det kunna vara om det inte är tvärt om att du är mitt ! Kul att vi delar samma fina namn och initialer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 De flesta proteinbarer är väl rätt så mycket processade. Och processad mat hör inte riktigt hemma inom LCHF/paleo. Själv skulle jag bara äta en i undantagsfall, typ om jag håller på att dö eller nåt. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 De flesta proteinbarer är väl rätt så mycket processade. Och processad mat hör inte riktigt hemma inom LCHF/paleo. Själv skulle jag bara äta en i undantagsfall, typ om jag håller på att dö eller nåt. Håller med dig där, i min kost ingår inte de tveksamma ingredienser som präglar proteinbars, dessutom är alla jag smakat riktigt äckliga med sin sötsliskiga kemiska smak 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 En rätt vanlig erfarenhet är annars att LCHF funkar en gång, men inte andra gången. Ingen tycks veta riktigt vad detta beror på. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 En rätt vanlig erfarenhet är annars att LCHF funkar en gång, men inte andra gången. Ingen tycks veta riktigt vad detta beror på. Det er vel egentlig ikke meningen at man skal bruke lchf som kun en slankekur. det er vel meningen at man skal leve slik over lengre tid? Det er ikke alle det virker første gangen på heller.. jeg har ikke gått ned noe og har holdt på i 5 uker! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Det er vel egentlig ikke meningen at man skal bruke lchf som kun en slankekur. det er vel meningen at man skal leve slik over lengre tid? Det er ikke alle det virker første gangen på heller.. jeg har ikke gått ned noe og har holdt på i 5 uker! Jag gick inte ner ett gram på 3 år men jag minskade 2 storlekar och det är väl huvudsaken 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Jag gick inte ner ett gram på 3 år men jag minskade 2 storlekar och det är väl huvudsaken Da håper jeg det samme skjer med meg 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enahel Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 För mig så var det så att jag först gick ner några kilon, sen stannade det upp. Och först när jag började tänka på när jag åt, med periodisk fasta och att jag åt 2-3ggr per dag vanligtvis så lossnade vikten på riktigt. LCHF är ju en insulinstabiliserande kost, men är insulinkänsligheten störd kan man behöva ta till i första hand inget småätande, och i andra hand fasta för att fixa till insulinkänsligheten. Det fungerar säkert om man håller kosten i några år med, men orkar man inte vänta kan fasta vara ett bra sätt att 'reboota' kroppen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirill77 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Jeg gikk ikke ned 3 kg engang.. Først etter 4 uker har jeg begynt å så smått gå ned! Og nå har jeg gått dette opp igjen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts