Peter B Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Jag är egentligen lite tveksam mot att supplementera men tänkte att man måste hänga med i trenden. Så jag har beslutat att köpa: * D-vitamin* K- Vitamin* Omega3 * Kanske också Magnesium. Har fått följande förslag i en annan tråd :D, K: Helhetshälsans kombitablettO3, Mg: PurePharma O3: morEPA Tänkte köpa på Bodystore där man får 200 kronor rabatt vid köp för 800 kronor.Någon som har synpunkter på: * vad som ska supplementeras? * produkter? * vart man ska köpa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Antar att det är D3, K2 och EPA/DHA som avses. Kör dessa själv samt ibland Mg och Vit C. När det gäller Omega-3 brukar jag titta på antioxidanterna. Att det är blandade tokoferoler (och eller astaxanthin) och inte bara alfa-tokoferol. När man tar Omega-3 är lite Vit C bra att ta samtidigt eftersom när vit E agerar antioxidant sker detta i en serie steg som till slut stannar (quenchas) av Vit C. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Ett alternativ för omega 3 är http://arcticmed.se/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 D-vitamin, K2-vitamin och magnesium använder jag Holistics som jag tycker är bra på dessa har även deras B-vitaminkomplex. Helhetshälsan tycker jag också är bra generellt. Jag gillar personligen inte kombotabletter eftersom jag vill ha koll på mängderna själv och kunna öka eller minska dos av det ena utan att det andra följer med. Men det är jag som är något av ett kontrollfreak.... men har också en specifik avsikt med mina tillskott. Jag är inte så trendig... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Tack för bra synpunkter! Det finns ju några som skriver här som driver egen verksamhet, ni som har produkterna ovan kan väl passa på och göra lite reklam för er så kan man ju lika gärna köpa av er?! (Några kronor extra kan det få kosta ;-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Du har glömt några saker Peter! Jag har för säkerhets skull lagt in Marina fettsyror från nygrillad färska sardiner/papegojfisk/reservatrol och en dos D-3 på Kanarieholmarna mellan jul och nyår! Följs som regel upp med extra D3 i Turkiet i påsk.. resevratrolen är så att säga standard där ner i mitt tycke! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Hmmm Zepp Sånt är livet, en del ligger i en solstol på kanarieöarna och lapar D-vitamin, andra får gå i snöslasket och knapra PurePharma-tabletter. Ja' ä inte bitter. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Hmmm Zepp Sånt är livet, en del ligger i en solstol på kanarieöarna och lapar D-vitamin, andra får gå i snöslasket och knapra PurePharma-tabletter. Ja' ä inte bitter. Skall tänka på dig när jag smörjer in mig med sololja! Kan ju inte vara bra att bli för nyttig? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Sa du solrosolja? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Sa du solrosolja? Gott om olivolja både i Spanien och i Turkiet.. du behöver inte oroa dig för min hälsa.. blir mycket enkelomättat fett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts