EB_

Göteborg

Recommended Posts

Var ligger CT24?

Linnégatan: www.ct24.se

Dygnetruntöppet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På fredag ska jag åter till mitt älskade Göteborg, då blir det middag på Restaurang Krakow på Karl Gustavsgatan och där lär det bli Golonka (fläsklägg) och surkål.

www.krakow.nu

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var och åt på Göteborg Wok (vid lilla bommen) under veckan.

Lunchbuffé 11-16 med asiatiskt för 109:-

... De har ju det gamla vanliga med friterade räkor, jordnötssås och köttblandningar med nudlar, MEN de hade också en "rå" buffé där du kan plocka ihop ingredienser till din egen maträtt, som kockarna sedan wokar åt dig. Hittade allt möjligt gott där, kål, bambuskott, broccoli/blomkål, paprika osv. För att inte tala om alla sorters kött och fisk/skaldjur. Fick ihop till en riktigt god tallrik, utan nudlar eller ris :)

Ganska optimalt för en LCHF:are att faktiskt veta vad det är i maten man käkar ute.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

åt en lchf lasagne på lasagnerian på olivedalsgatan i linné häromdagen. mysigt ställe och god lasagne! 30clzm8.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

åt en lchf lasagne på lasagnerian på olivedalsgatan i linné häromdagen. mysigt ställe och god lasagne! 30clzm8.jpg

Vad kul att det finns LCHF-lasagne. Vet du vad den består av?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Facebook finns en grupp som heter LCHF Göteborg med omnejd. De funderar på en träff, möjligen nästnästa helg (19-20 okt), på Adams Café i Frölunda. Jag tänkte nämna det här, för varför ska vi ha ett antal olika grupper i Göteborg, med mig som enda gemensamma nämnare 

empty.gif?

Om någon är intresserad men inte vill vara på Facebook, kan jag uppdatera här när något bestämts.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!! Om vi inte kan posta namn på läkare kan vi kanske posta namn på det sjukhus som har läkare som kan & förstår LCHF i samband med bl a kolesterolvärden. Jag är i behov av en rekommendation av sådan läkare då jag redan "förbrukat" två (varav en överläkare) som står kvar i sina gamla läror om fett & kolesterol. Tack på förhand!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Träffen för fb-gruppen är 20 okt kl 16.00 Adams café Frölunda Torg. Det finns ett evenamang på Facebook om man vill kolla in gruppen där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Träffen för fb-gruppen är 20 okt kl 16.00 Adams café Frölunda Torg. Det finns ett evenamang på Facebook om man vill kolla in gruppen där.[/size]

Låter trevligt! Har skrivit in i min almanacka. Smsar dig om jag får förhinder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brödhuset i Askim har börjat med LCHF-bröd.

Ett ljust och ett grovt. I båda finns det ägg, mandelmjöl, youghurt, fibrex, smör och sesamfrön samt bakpulver. I det grova finns det dessutom hasselnötter ,keso samt linfrön.

Enda stället i Göteborg som säljer LCHF bröd vad jag vet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst magwik

Ja Coop i Sisjön har rätt bra utbud i sin "ekologiskt" avdelning. Något man saknar på ICA...

Kan förövrigt rekommendera att handla på Gödebergs gårdsbutik i Lindome när det gäller framförallt kött. Men de har även ägg & grönsaker. :)

(www.Godebergsgardsbutik.se

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Coop i Sisjön har rätt bra utbud i sin "ekologiskt" avdelning. Något man saknar på ICA...

Kan förövrigt rekommendera att handla på Gödebergs gårdsbutik i Lindome när det gäller framförallt kött. Men de har även ägg & grönsaker. :)

(www.Godebergsgardsbutik.se

Jag har handlat i Lindome i några år nu och är alltid lika nöjd. Och inte är de dyra heller - de tar mindre betalt för allt jämfört med min butik här istan. Äggen kostar 35 kr för 30 st. Köper flera flak åt gången när jag är där. Äggen säljs även på en rad butiker, men jag kommer inte ihåg vilka. Mejla butiken och kolla. Och för den som gillar lever kan jag säga att lever från hängmörade djur är en delikatess! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som känner till en mjölkbonde i Göteborgstrakten som kan tänka sig att sälja opastöriserad mjölk?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska till Göteborg nästa vecka, tack för tipsen i tråden!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har Lasagneria på Olivedalsgatan öppnat igen efter renovering. De kör fortfarande med sin smarriga LCHF lasagne på lunchen. Den kan även köpas med kall, så att man kan värma den hemma till middag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

The Burger, Andra Långgatan 14

http://theburger.se/

Hamburgare av svenskt ekologiskt kött. Även med glutenfritt bröd eller "Naked Burger with Salad".

• Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hade LCHF-after-work häromdagen (anordnad via Facebookgruppen LCHF I Goteborg med omnejd), på Blackstone Steakhouse; précis bredvid bion vid Kungstorget.

En köttbit (200-300 g) som serveras på en het stenplatta så det tillagas på bordet; två såser (man väljer bland ett tiotal, typ bea, rökt vitlökssmör...), ett tillbehör (olika potatis, eller råa grönsaker...kom alldeles för sent på att de nog kunde läggas på stenplattan de oxå).

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg