Jump to content

Min resa, LCHF och periodisk fasta.

Nick74

Recommended Posts

Tack, jag kör nästan alltid 16/8 skippar frukost och äter två måltider en vid 12 och vid 19. Då och då så gör jag 24 timmars fasta då jag bara dricker te och kaffe.

Fastan passar mig utmärkt eftersom jag sällan har någon morgon aptit.

sedan ändrade jag kosten till en mer liberal lchf som nog mer är åt paleo hållet.

• Like 1

• 4 weeks later...

Tack, jag kör nästan alltid 16/8 skippar frukost och äter två måltider en vid 12 och vid 19. Då och då så gör jag 24 timmars fasta då jag bara dricker te och kaffe.

Fastan passar mig utmärkt eftersom jag sällan har någon morgon aptit.

sedan ändrade jag kosten till en mer liberal lchf som nog mer är åt paleo hållet.

Om man kör 16/8 som du och dricker kaffe på morgon, är det bara svart kaffe som gäller då eller kan man dricka kaffe med kokosolja/grädde i? Eller är det strikt fasta de 18 timmarna....?

Om man kör 16/8 som du och dricker kaffe på morgon, är det bara svart kaffe som gäller då eller kan man dricka kaffe med kokosolja/grädde i? Eller är det strikt fasta de 18 timmarna....?

Det gör man väl som man vill. Själv kör jag båda varianterna.

Men jag tycker att fasta ska vara utan energi.

Det gör man väl som man vill. Själv kör jag båda varianterna.

Men jag tycker att fasta ska vara utan energi.

Tänkte mer att det ur nåt medicinskt/fysiskt perspektiv är så att för att 16/8 ska funka så måste det verkligen vara noll kalorier - att annars om man har nåt i kaffet t ex så försvinner effekten - alltså rent fysiskt

• Like 1