Nick74 Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 Jag har kört lchf med periodisk fasta på slutet i 10 mån nu. Jag har loggat min vikt och fått en kurva över viktförändringarna. Då och då har jag "syndat" tex på en lång weekend i London med både fish and chips och en hel del öl. När jag kommit hem så har jag mycket riktigt gått upp i vikt. Det som händer sedan är att jag kommer igen med mina vanliga rutiner igen. Efter en tid är jag tillbaks på ursprungsvikten igen. Det lustiga är att nu går viktminskningen snabbare än innan resan och veckorna efter så tappar jag ett kilo i veckan jämfört med ett half kilo innan resan. Trots att jag passerat min ursprungsvikt så är viktminskningstakten högre än innan. Effekten verkar hålla i sig en månad ungefär. Kan det bero på att kroppen vänjer sig vid en viss nivå och eftersöker jämnvikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts