Bitteusa

LCHF - En ätstörning??

Recommended Posts

Jag har alltid varit normalviktig, 60-63 kg till min 168 cm, och ändrade inte vikt i och med LCHF. Jag har inga sjukdomar och anledningen till att LCHF tilltalade mej var att jag ville fortsätta må bra som äldre. Jag har alltid ätit "nyttigt" även om det varierat vad som är nyttigt i och med low fat vågen. Resten av familjen är också friska och normalviktiga.

Problemet är ju att man inte vet hur man ser ut inuti. Jag höll på att äta ihjäl mej med alla nyttiga lightprodukter och artificiella fetter. Idag har jag slängt alla de 11 piller om dan som höll mej på benen då. Riktig mat gjorde mej frisk

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli både arg och besviken på dem när de inte respekterar ditt matval. Har inget tips förutom att försöka prata och resonera med dem. Är de intresserade av att titta på alla föreläsningar och annat som kostdoktorn har här på sin sida? Hur som helst en knepig situation för dig som jag hoppas löser sig till det bästa.

Det är kanske inte denna persons ansvar att "omvända" familjen, bara att markera att familjen måste respektera hennes val. Att äta eller inte äta bröd kan inte vara det som avgör om hennes dotter pratar med henne eller inte, tycker jag... det känns inte riktigt ok?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nog kan LCHF oxå bli en ätstörning!

Nu säger jag inte att du lider av en sådan.. men folk med ätstörningar hoppar oxå på LCHF!

Hur som helst.. LCHF "escape goat" inom familjen är som regel, jag äter kopiösa mängder grönsaker, i stället för bröd, pasta, mjöl, socker!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är kanske inte denna persons ansvar att "omvända" familjen, bara att markera att familjen måste respektera hennes val. Att äta eller inte äta bröd kan inte vara det som avgör om hennes dotter pratar med henne eller inte, tycker jag... det känns inte riktigt ok?

Var skriver jag att hon ska omvända familjen? 

Däremot lever de ju under samma tak och måste kunna respektera varandras kostval, därför kan hon kanske med hjälp av kostdoktorns filmer visa att LCHF inte är något konstigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min dotter var också arg på mig för hur jag åt. Men i vårt fall tror jag att det handlade om vad hon åt egentligen. Hon åt ju det jag avstod ifrån. Någonstans så visste hon att det inte var nyttigt att äta socker och det gjorde henne väldigt arg, att jag kunde avstå men inte hon. Hänger du med hur jag tänker? Det tog lite tid innan allt löste sig, sonen hakade på tidigt och det gjorde henne ännu argare. Kan också tillägga att min dotter idag har helt lagt om sin kost och hela familjen äter (en liberal) LCHF. Ge det lite tid bara!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg