marielusardi Posted November 3, 2015 Share Posted November 3, 2015 Jag bara helt enkelt undrar vad ett normalt crp är. Vet att det ska vara under 10. Men jag undrar om det blir lägre om man äter lchf, borde ju bli det. Mitt var 1,1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted November 3, 2015 Share Posted November 3, 2015 Hej jag var för ett tag sedan sjuk . Fast jag äter lchf . Och mitt crp var 68 och tydligen så visar crp om man har någon infektion/inflammation i kroppen. Så till din fråga om lchf ger ett lägre crp är nog en lite mer komplicerad fråga. Skulle nog säga att risken att en infektion/inflammation är mindre om man äter lchf. Men får man en infektion/inflammation så har man liksom fått det. Det är lite lurigt att säga att värdet (crp) blir lägre vid lchf. Den är nog lägre vid ett friskt tillstånd men är man sjuk så visar den hur sjuk du är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marielusardi Posted November 3, 2015 Author Share Posted November 3, 2015 Min fråga är egentligen om en frisk husmanskostätare har ett högre crp än mig som äter lchf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted November 3, 2015 Share Posted November 3, 2015 Det är "normalt att ha ett CRP på 1-10 och har inget med kosten att göra, däremot kan ju en kolhydratätare drabbas av inflammatoriska sjukdomar i kroppen CRP är egentligen bara en indikation på att man har inflammation eller infektion i kroppen...men ibland stämmer det inte riktigt. Jag har haft lunginflammation med lungkapacitet på 58% och hade då bara 200 i CRP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts