Recommended Posts

Tjena! Har snart ätit LCHF-kost i 3 månader och är lite nyfikna på hur strikt ni tycker man bör vara med choklad. Hittade en choklad med 99% kakao, är det okej att äta någon ruta av denna då och då, alternativt använda någon ruta till en dessert?

Vad använder ni för choklad annars? MVH Bosse :)

Här är chokladen i alla fall:

Innehåll: Kakaomassa, kakaosmör, socker. Minst 99% kakao. KAN INNEHÅLLA SPÅR AV MJÖLK, NÖTTER OCH SOJA.

Näringsvärde per 100g 100ml färdig vara Energi 2609 KJ
633 Kcal   Fett 59 g   Mättat fett 37 g   Protein 12 g   Kolhydrater 6 g   varav socker 2 g    

145566_1.jpg?timeString=&w=800&h=&r=1

http://www.femtorp.se/produkter/konfektyr-4/chokladkakor-4/mork-choklad-simon-coll-99/#contentdeclaration

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag äter Lindts 90 % och tycker att den är helt godkänd. Jag har aldrig hittat nån mörkare än så. Är den där god? Blir det inte lite torrt när den är så mörk?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den ser hur bra ut som helst! Jag gillar Amma, 100%, känns inte besk när man vant sig, men mina arbetskamrater tycker att den är hemsk. Till bakning använder jag oftast 70%-ig bakchoklad och kakaopulver, oftast bådadera. Det där med spår av nötter i nästan all choklad begränsar urvalet, om jag ska göra sådant som nötallergiske sonen också ska kunna äta av.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mm .. den chokoladen är troligen helt okej att ha hemma!

För att användas vid väl valda tillfällen eller som substitut när sockertrollet sätter sina klor i en!

En liten ruta duger ofta som en treat till kaffet efter maten för de flesta!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg