EvaLeva

The Tim Ferriss Show 3 november

Recommended Posts

Ja, fantastiskt bra intervju med Dominic D´ agostino! Jag lyssnade precis när den lades upp, och trodde inte mina ögon när jag såg att intervju verkade vara tre timmar lång men det var den. :-) Och den är mycket bra.

Tim Ferriss är intressant. Han är ju en stor profil i USA vad jag förstår - IT-entreprenör, bloggare och författare och verkar vara en jättebra kille på alla sätt och vis. Nu sprider han ordet om ketogen kost och jag tror det kommer få stort genomslag. Kan tilläggas att Ferriss har en bakgrund i kost-tillskottsbranschen och också som forskare inom neurovetenskap.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man förstår att Ferris,Dom och Attia är polare. Vill man bli övertygad i sin tro att det är bra att äta LCHF så ska man lyssna på dem.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, man förstår att Ferris,Dom och Attia är polare. Vill man bli övertygad i sin tro att det är bra att äta LCHF så ska man lyssna på dem.

Ja, och Tim Ferris har ju en egen historia, som jag förstår. Han började äta ketogent efter att ha varit riktigt dålig när han fick borrelia. Han hade ju tidigare lanserat en paleo-GI-liknande diet "slow carb"i sin bok "The 4 hour body". Ferriss är också body-hackare och allmänt intresserad av nutrition. I den här intervjun med Rhonda Patrick tror jag Attia nämns. Patrick känner inte till honom då. Roligt att alla som är lite framåt början känna varandra tycker jag.

Patricks intervju med Ferris heter - 

Tim Ferriss on Ketosis, Microbiome, Lyme Disease, and Biomarkers

https://www.youtube.com/watch?v=w3KuJVni5zQ

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg