Tirill77

Det er jo ikke sant..

Recommended Posts

Jeg må telle kcal ... Jeg har nå levd strikt lchf i 8 uker og GÅTT OPP 1 kg!! Jeg mosjonerer, trener og spiser som jeg skal. Med hard trening spiser jeg kanskje mer enn jeg skulle? Har alltid trent mye så jeg ser ikke noen grunn til å slutte med dette nå..

Nå har jeg altså 6 kg jeg skal gå ned...

Det betyr spise mindre.. være sulten. Da kan jeg jo like gjerne spise karbs da?

Når folk sier vær tålmodig så begynner du å gå ned så blir jeg bare irritert altså. 8 uker er tålmodig.

Er virkelig i ferd med å gi opp..

Jeg må tydeligvis ligge på under 1200 kcal pr dag for å gå ned og trene 1-2 timer i tillegg til dette. Det strider i mot al lærdom ..

Kan det være at jeg bygger muskler selv om jeg tidligere har vært på lavkarbo i over 10 år ( ca 50-100 g karb pr dag) og mye protein samt trent like mye som nå. Men har hatt oppstart på vekttrening de siste ukene som jeg har hatt en pause fra i 1 år pga skader. Har da kun trent yoga fram til for noen uker siden.

Beltet er kanksje 1 cm bedre, men det er også det hele.. ikke noen nevneverdig forskjell.

Er fortvila!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ps jeg har fulgt periodisk faste de siste 6 ukene også.. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Høres ut som megselv. . . . bortsett fra treningen :)

 

Jeg stod stille helt til jeg begynte med periodisk faste, da gikk det saaakte ned, men da jeg reduserte proteininntaket skjedde det ting.

Nå holder jeg meg under 70 gram protein pr. dag og kjører 16:8 og det ser ut til å fungere veldig bra.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad innebär strikt LCHF för dig?

(d.v.s. vad för kost/mat äter och dricker du vanligtvis?)

 

1200 kcal per dag låter lite lite...

 

Vad är det du tränar? På vilket vis tränar du hårt?

Om bältet/midjemåttet minskat med ca 1 cm samtidigt som du väger lite mer, så pekar det ju mot att du lagt på dig muskler, samtidigt som du tappat fett (så kanske gör/har du bra framsteg - fast du inte kan se det i form av lägre vikt på vågen?).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Høres ut som megselv. . . . bortsett fra treningen :)

 

Jeg stod stille helt til jeg begynte med periodisk faste, da gikk det saaakte ned, men da jeg reduserte proteininntaket skjedde det ting.

Nå holder jeg meg under 70 gram protein pr. dag og kjører 16:8 og det ser ut til å fungere veldig bra.

Har kjørt periodisk faste i over 6 uker og ingen ting har skjedd.. Godt å høre vi er to da:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad innebär strikt LCHF för dig?

(d.v.s. vad för kost/mat äter och dricker du vanligtvis?)

 

1200 kcal per dag låter lite lite...

 

Vad är det du tränar? På vilket vis tränar du hårt?

Om bältet/midjemåttet minskat med ca 1 cm samtidigt som du väger lite mer, så pekar det ju mot att du lagt på dig muskler, samtidigt som du tappat fett (så kanske gör/har du bra framsteg - fast du inte kan se det i form av lägre vikt på vågen?).

Strikt er :

 

Periodisk faste.Kanksjke kokosa i teen hvis jeg trener før jobben på morgenen

Lunsj feks: tunfisk, 2 ss majones( lager salat) salat + 1-2 egg + 5 oliven feks

Middag: Kjøtt,fugl,fisk med smør, hjemmelaget beranaise feks, oliven, hjemmelaget pesto osv

Kvelds har kanskje vært linfrøknekkebrød( 2 g karb pr 100 g knekkebrød og jeg spiser kanskje 40 gram til kvelds av dette) med ost eller kjøttpålegg.

Aldri over 20 g karb pr dag.

 

Trener styrketrening med vekter til utmattelse 3-4 ganger pr uke ( som sagt har jeg hatt oppstart med dette disse ukene, før dette har jeg hatt et år med yoga og løping pga skader) ( frø dette har jeg trent styrke fast 4 ganger pr uke i over 15 år.

Trener intervaller før styrketreningen og løper / går tur ca 2-3 ganger pr uke i tillegg til dette.

Har en aktiv jobb.

Jeg spiser mer enn 1200 kcal nå på lchf men det jeg sier er at tidligere har jeg måttet ligge på dette i tillegg til å trene det samme for å i det hele tatt gå ned. da er jeg så mye sulten at jeg blir helt gal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså LCHF är inte en bantningsmetod. Det är en viktnormaliserande kost som tillåter dej att må ditt bästa under tiden. Det är inte säkert att Moder Natur och du har samma bild av vad som är din idealvikt. I synnerhet eftersom du inte har särskilt mycket övervikt. Dessutom är vågen bara ett sätt att mäta. Jag förlorade inte ett gram men gick ner 2 storlekar på bara hyfsat strikt LCHF. När jag kombinerade med periodisk fasta lyckades jag gå ner en del.

Den stora fördelen med den här kosten är att du inte skräpar ner din kropp invändigt med en massa felaktig mat

Jeg forstår det, men jeg synes det er rart at jeg ikke merker noe på bukser osv heller etter 8 uker!! det er da ganske lenge.. Kanskje 1 cm på beltet, men med en gang jeg har spist m¨å jeg ta beltet ut et hakk igjen..Ps har veid 6 kg mindre på lavkalori, men gikk det opp igjen som sagt. Var jo sulten hele tiden...Derfor vet jeg at det fint går an for meg å veie 6 kg mindre.. Hadde håpet at det gikk an på lchf :(

 

Nå har jeg kuttet ned på matinntaket i dag og er mye mer sulten, men håper dette løser det og jeg begynner å gå ned?

Lchf+lavt inntak av mat+ mye trening altså.. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du jojobantat tidigare så litar inte din kropp på dej och kommer inte att släppa några kilon. En otrygg kropp behåller allt till nästa svältperiod och du håller på nu att ge den rätt igen. Om du misshandlat din kropp tidigare tar det minst 3 månader med tillräckligt mycket bra mat för att ni ska kunna komma på speaking foot med varandra igen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg skjønner.. jeg får holde ut da :) Jeg tyror at uansett skal jeg øke karb til 15-30 slik at jeg orker trene..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gått opp enda 300 gr.. :(

 

Det går inte riktigt som du tänkt dig va?

 

Du får inte det utlovade resultatet?

 

Jag kommer inte säga att du gör något fel!

 

Utan jag är mer nyfiken på om du kommit underfund om något under resans gång?

 

Tex kalorierna!

 

Att gå upp är en sak, frågan är var?

 

300 gram är cirka 2100 Kcal.. har du ökat ditt intag så mycket?

 

Dvs om det är fett du lagt på dig.

 

Kan det vara muskler.. iså fall är du rätt unik iomed att det är svårt som sjutton att lägga på sig så mycket muskler på kort tid!

 

Är det vågen som är ditt största bekymmer.. de är "freaking fucking liars".. de säger inte ett dyft om hur din hälsa utvecklas.

 

Några andra tecken.. uthållighet, minskad/ökad midja?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att man kan gå upp lite i vikt av att träna för att kroppen samlar på sig vätska...om jag inte har fått fel för mig?

En annan sak är något som Vältränad nörd skrev om i min träningstråd, att viktminskningen stannar av om man äter mindre en tid. Du ligger ju verkligen superlågt på kalorier med tanke på din träningsmängd och , antagligen muskelmassa. Testa att äta mer träningsdagar så att du inte hela tiden äter så lite som 1200, det funkade för mig när jag nyligen ville gå ner i fettprocent.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går inte riktigt som du tänkt dig va?

 

Du får inte det utlovade resultatet?

 

Jag kommer inte säga att du gör något fel!

 

Utan jag är mer nyfiken på om du kommit underfund om något under resans gång?

 

Tex kalorierna!

 

Att gå upp är en sak, frågan är var?

 

300 gram är cirka 2100 Kcal.. har du ökat ditt intag så mycket?

 

Dvs om det är fett du lagt på dig.

 

Kan det vara muskler.. iså fall är du rätt unik iomed att det är svårt som sjutton att lägga på sig så mycket muskler på kort tid!

 

Är det vågen som är ditt största bekymmer.. de är "freaking fucking liars".. de säger inte ett dyft om hur din hälsa utvecklas.

 

Några andra tecken.. uthållighet, minskad/ökad midja?

Jeg synes også det er rart.. nei jeg holder koll på kaloriene faktisk og er aldri over 1800 pr dag, stort sett på ca 1300-1500 og som du vet trener jeg mye.

Jeg har tenkt litt på at den økede styrketreningen kan samle litt vann i muskulaturen siden jeg de siste ukene har økt motstand og intensitet veldig?

Midjen er nok litt smalere, det merket jeg på beltet i dag så da ble jeg glad.

Jeg er nok bare veldig utålmodig! 

Min hud har blitt bedre- mye bedre da jeg tidligere hadde rosacea og dette er nå helt borte! Jippi:)

Du har sikkert rett i at vekten er dum men det er ikke moro å gå opp heller.

Jeg tror jeg skal øke litt protein og spise to egg ekstra pr dag men alikevell holde meg til ca 13-1450 kcal pr dag.( 1500 på treningsdager).

Jeg har ca samme kcal inntak som før men nå kommer mer av inntaket fra fett enn før.. Tidligere spiste jeg mer magert med mye protein og lite karbs ( under 100 g pr dag) men var alltid sulten. Jeg var lei av å fryse og være sulten hele tiden så det var derfor jeg endret "diett".

De siste 7 årene har jeg veid +- 3-4 kg opp og ned men aldri kommet meg helt ned der jeg vil. Det er mulig disse "pyntekiloene" tar lengre tid og at kroppen tviholder på dem fordi jeg trener såpass mye også?

Jeg vet ikke..

Antagelig bygger jeg muskeler(les vann i første omgang) nå siden jeg har endret fra yoga og løping til tung styrketrening og intervaller..

Takk, Zepp som spør:)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att man kan gå upp lite i vikt av att träna för att kroppen samlar på sig vätska...om jag inte har fått fel för mig?

En annan sak är något som Vältränad nörd skrev om i min träningstråd, att viktminskningen stannar av om man äter mindre en tid. Du ligger ju verkligen superlågt på kalorier med tanke på din träningsmängd och , antagligen muskelmassa. Testa att äta mer träningsdagar så att du inte hela tiden äter så lite som 1200, det funkade för mig när jag nyligen ville gå ner i fettprocent.

Takk:) Jeg spiser i snitt ca 1450 ( kanskje 16-1500 på treningsdager) men har tidligere måttet ligge på 12-1300 for å kunne gå ned, men går det alltid opp igjen forstås ...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker oxå att det låter som rätt lite kalorier för en som tränar som du gör!

 

Vad är viktigast för dig,, en siffra på vågen eller träningsresultat?

 

Öka åtminstone kalorier och protein på träningsdagar!

 

Äter nog dubbelt som dig.. och min träning brukar främst vara några meters gång till bilen.. ioförsej så har jag svårt att gå ner men utan så skulle jag bli vrålhungrig!

 

Kan vi säga som så.. vi har motsatta problem.. jag tränar för lite för mitt kaloriintag, du äter för lite för din aktivitet!

 

Vad är det värsta som skulle kunna hända om  du ökade på kalorierna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker oxå att det låter som rätt lite kalorier för en som tränar som du gör!

 

Vad är viktigast för dig,, en siffra på vågen eller träningsresultat?

 

Öka åtminstone kalorier och protein på träningsdagar!

 

Äter nog dubbelt som dig.. och min träning brukar främst vara några meters gång till bilen.. ioförsej så har jag svårt att gå ner men utan så skulle jag bli vrålhungrig!

 

Kan vi säga som så.. vi har motsatta problem.. jag tränar för lite för mitt kaloriintag, du äter för lite för din aktivitet!

 

Vad är det värsta som skulle kunna hända om  du ökade på kalorierna?

Du har nok rett.. Derfor øker jeg nå med litt mer egg.. Kanskje mitt fokus bør være muskelvekst en periode.( har trent mye kondisjon siste året). Mer muskler vil jo brenne mer på sikt og da vil jeg holde meg der også..

Jeg får strunta i vågen et tag.. prøve i hvertfall :)

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har nok rett.. Derfor øker jeg nå med litt mer egg.. Kanskje mitt fokus bør være muskelvekst en periode.( har trent mye kondisjon siste året). Mer muskler vil jo brenne mer på sikt og da vil jeg holde meg der også..

Jeg får strunta i vågen et tag.. prøve i hvertfall :)

 

Det går alldeles utmärkt att hålla koll på flera olika saker, tex våg och kalorier.. knepet är att inte gripas av panik.. om grammen ökar!

 

Om midjan ökar samtidigt med siffrorna på vågen så ä det fel.. men ponera att vågen visar mer samtidigt som midjan krymper.. vilket är bäst!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att hålla koll på flera olika saker, tex våg och kalorier.. knepet är att inte gripas av panik.. om grammen ökar!

 

Om midjan ökar samtidigt med siffrorna på vågen så ä det fel.. men ponera att vågen visar mer samtidigt som midjan krymper.. vilket är bäst!

Takk, ja det stemmer nok det altså.. Noe har det krympet. Vekt er stress altså og stress er vekt-- går ikke i hop egentlig det der :)

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håll du koll på våg och kalorier, midja, styrka, uthållighet och sen oxå näringsämnen och få inte panik om vågen säger en sak utan checka med allt det andra!

 

Det kan vara tillfälligheter.. som ändras nästa vecka.

 

Det är på så sätt du lär dig något under resans gång.

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.