may

Enkelt recept chokladmousse (mejerifri)

Recommended Posts

Jag är rätt värdelös i köket men jag lyckades skapa en väldigt god chokladmousse enkelt igår. Det här sättet att göra mousse kanske alla vet om. Jag är inte särskilt bevandrad i receptvärlden så jag vet inte så här kommer mitt sätt att göra mousse.

Ta fram 2 dl kokosgrädde ur kylen (jag använde Garants). Mixa lite med stavmixer. Smält 4 chokladrutor (70% choklad) i en skål i vattenbad. Ha i chokladen i mixerkärlet snabbt och kör på hög hastighet så det blandas ordentligt. Jag hade in i frysen i 30 minuter och sen kylen. 

Mycket gott!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det var det! Och jättebra konsistens blev det, fluffigt som riktigt bra mousse. Jag tror lite tricket är att ha kokodyoghurten i kylen innan. Jag mixade på högsta hastigheten, fast inte så länge och inte värsta mixer-delen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var extremt gott, jag brukar ha den mousen på olika kladdkakor och diverse efterrätter som topping nu. Tack!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var extremt gott, jag brukar ha den mousen på olika kladdkakor och diverse efterrätter som topping nu. Tack!

Jaha, vad roligt!  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg