DFK Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Innan jag började äta LCHF kunde jag springa 8km med puls under 140. Nu två veckor in på LCHF kan min puls vara uppe i 140 bara jag går till muggen. Är detta normalt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Började du med väldigt strikt kost så kanske du kan prova att gå tillbaka lite grann. Ät mycket mer grönsaker, rotfrukter, kål osv. Glöm inte saltet heller, ta en saltshot på morgonen t ex. Annars om det inte blir bättre så ska du kolla med doktorn! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Jag vet att frågan om hög puls har diskuterats på kolhydrater ifokus, bade vilopuls och maxpuls, och det finns säkert en del att läsa I de trådarna. Att orken blir sämre I början med lchf är vanligt (fast gå till muggen brukar man orka). Salt och magnesium är förslag som brukar dyka upp. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Det kan absolut vara normalt, men eftersom du nu hållt på i två veckor borde det succesivt bli bättre igen. Dock är min erfarenhet att det kan ta ganska lång tid innan man upplever pulsen som helt normal ...typ 6 månader. Lycka till 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DFK Posted November 18, 2015 Author Share Posted November 18, 2015 Tack alla för svar. Känns som det blivit något bättre senaste dagarna när jag skärt ner ngt på laddningen kokosfett och smör i kaffet. Är främst efter kaffet det varit som värst vilket kanske kan bero på att jag inte tål kokosoljan tillräckligt bra. Tuggar på med magnesiumtillskott men det är ett pulver med bl.a. socker i från apoteket så det kanske inte är kraftfullt nog. Ska testa magnesiumcitrat och se om det blir ngn förbättring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts