may Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Jag följer Robb Wolf på fb och lade precis upp den här föreläsningen med Staffan Lindeberg. Intressant om bl a svät/överflöd av mat. https://www.youtube.com/watch?v=iIIA8Aa6x3M&feature=youtu.be 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Lågmäld och intressant föreläsning... innehåller också en liten känga mot LCHF-sekten. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Wallström Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Man blir ju lite nyfiken på vilken författaren är som hörde av sig till honom men som sedan inte var intresserad? Eller missade jag det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Man blir ju lite nyfiken på vilken författaren är som hörde av sig till honom men som sedan inte var intresserad? Eller missade jag det? Staffan ville nog inte nämna hans namn men det var tyvärr Gary Taubes som bla skrivit Good Calories Bad Calories. Jag tycker personligen det var synd för om man är metabolt frisk och aktiv tål man som människa rimliga mängder rotfrukter, frukt o bär. Det är inte precis något att hymla med... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Lågmäld och intressant föreläsning... innehåller också en liten känga mot LCHF-sekten. Är i Tyskland och internet tog slut så jag kunde inte höra hela, men undrar vad det var för en känga...? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Jag menade det som Johan tog upp och du kommenterade Staffan visade en mängd "hälsodata" där han jämförde svenskar med kitavaneser, där befolkningen från Kitava genomgående hade bätttre värden men på en högkolhydratkost. Inte heller menade Staffan att de emellanåt var tvugna till ofrivillig fasta på grund av tidvis bristande tillgång på mat (Thrifty gene hypothesis). Jag tycker inte heller att det är konstigt...men det kan nog finnas en och annan LCHF förespråkare som tycker det.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts