Jump to content

Kalmar

0stuxen

Recommended Posts

Är det brödet som innehåller vete? med en "fin" LCHF stämpel på? Bara för att det står LCHF betyder inte att det är LCHF, Man måste tänka själv. Lika så glassen, så mycket skittillsatser. 

:) LCHF står för energiandel kh och fett. LCHF utan tillsatser det är ett hälsosamare synsätt på en trendig kosthållning.

Jag hade gärna sett att flera postade relevanta Platser att äta LCHF på även att flera restauranger serverar LCHF det är dock mycket ovanligt och tyvärr synd.

LCHF betyder inte bara KH/fett andel, det betyder även att man tänker själv också.

Ibland förstår jag varför de som inte äter LCHF, tycket att LCHFare är knepiga.

De allra flesta som ätre LCHF är vänliga och hjälpsamma. Tippsar och tänker både innuti och utaför boxen.

Problemen brukar lösas och på vägen har vi det trevlig och gott.

Sedan finns det en annan skara som bara kan se saker svart vitt och på ett sätt. Nej sägare.

Det är nej till naturliga sötnings medel, nej till MBC nej nej nej. Då betyder inte längre "Lite Kolhydrater Mycket Fett" utan det betyder även en massa andra saker. Man följer ett strikt mönster och alla som gör på något annan sätt kan inte tänka själva.

Kost Doktorn själv säger sig äta viss mängt potatis, viss mängd frukt.

Han äter liberal LCHF. Kan inte han heller tänka själv?

För övrigt är det nog Gluten i brödet du skall lägga energi på.

Vetet i brödet är minimalt.

Hur som haver har det inte med saken att göra.

LCHF i din stad är ämnet och det är såhär det ser ut i kalmar idag.

En annan dag ser det för hoppningsvis bättre ut.

Har du inget information om vart man hittar LCHF i Kalmar.

Tycker jag du slutar komentera här och skapar en tråd i en annan forumdel om vad LCHF betydet så kan du fortsätta disskusionen där.

Här vill vi ha tips om LCHF i Kalmar.

Tack.

Såg att Kalmar-Rasta har börjat med LCHF-luncher. Har inte varit där själv, vägkrogar är inte det första jag åker till för att luncha, men jag har tänkt cykla ut en dag när vägarna åter är farbara och testa, bara för att. 

lchf-rasta_zpsf8ac1d79.jpg

Anna

• Like 4

• 1 month later...
  • 2 years later...

Hälsa och kost butiken ute på hansa city har ju massa bra produkter ur lchf synpunkt med, bla kokosfett utan kokos smak och så vidare som jag tidigare fått beställa ifrån internet. =)

Med butiken på Hansa City menas väl City Gross, som har en avdelning med "LCHF-produkter" (fast kanske inte så väldigt intressanta för mig...). Men en utmärkt manuell fiskdisk ock en bra köttavdelning gör ändå den butiken till en bra inköpskälla för mig som LCHF-ätare.

.

På Naturalia, Ölandsgatan 5, köper man deodoriserat kokosfett i lösvikt. Betydligt billigare än kokosfett på burk!