Jump to content

Hotellfrukost, var man inte ska äta

WimanX

Recommended Posts

Är ju oftast fejkäggröra

Mm.. men med mycket smör och ost så går det ner.. prinskorvarna är kanske inte helt LCHF heller?

Som regel har de kokt ägg oxå om man inte gillar fejk.. betänk att de flesta har mjöl i sin röra/omelet!

• Like 1

Hälsoskäl säger de i artikeln - borde de då inte ta bort de sockerstinna frukostflingorna, fruktyoghurtarna och juicerna också?

Sedan har jag inte bott på just den hotellkedjan på evigheter, men ofta finns det även fruktsallad i sockerlag på en del frukostbufféer.

• Like 2

Bodde på hotell förra veckan i samband med att min dotter skulle genomgå en operation.

Patienthotellet i Umeå.

Fräscha rum, absolut inget att klaga på där, men frukosten!! :blink:

Det enda jag kunde äta var ägg, Bregott och ost...

Inga bacon!! :wacko:

Ja, kaffe förstås, men ändå...

Det fanns ju bregott iallafall.....

• Like 2

Bacon skulle jag inte sakna, bara det finns ägg och smör...

Bodde på ett motel I USA I somras, där frukosten bara innehöll sötslisk och bröd...tur jag inte behöver frukost.

Samma i Spanien där jag var nyligen, mycket sötsaker. Dock fanns bacon och äggröra, det jag saknade mest var grönsaker. Skivade tomater var det enda som fanns men till laxen fanns blad som dekoration. Den åt jag upp varje morgon  :D

• Like 3

Fantastiskt!!!  :)  Till helgen ska jag tillbringa tre nätter på Clarion Collection i Jönköping (samma kedja som Comfort hotell). Det känns mycket bättre nu. Tack Zepp!!!  ;)

Du har härmed mitt bemyndigande och tillåtelse att ta en extra skiva bacon till din frukost.. något borde din uppmaning ha lett till att ordningen blivit återställd?

Bor man på något Clarion hotell så vore det sjutton om man inte fick bacon till frukosten!

De är lixom inte de billigaste ställena man kan bo på.. och de jag bott på så ingår "en enklare kvällsmåltid" i priset!

Man kan som regel hoppa över pastan/riset/potatisen som ingår i de måltiderna.. och ta mer grönisar!

Det är ett bra koncept för folk som inte nödvändigtvis måste springa ut varje kväll och leta upp nya resturanger för dygnsintaget!

• Like 2

Du har härmed mitt bemyndigande och tillåtelse att ta en extra skiva bacon till din frukost.. något borde din uppmaning ha lett till att ordningen blivit återställd?

Bor man på något Clarion hotell så vore det sjutton om man inte fick bacon till frukosten!

De är lixom inte de billigaste ställena man kan bo på.. och de jag bott på så ingår "en enklare kvällsmåltid" i priset!

Man kan som regel hoppa över pastan/riset/potatisen som ingår i de måltiderna.. och ta mer grönisar!

Det är ett bra koncept för folk som inte nödvändigtvis måste springa ut varje kväll och leta upp nya resturanger för dygnsintaget!

Om jag kommer ihåg ska jag posta en bild på baconskivorna ;)

• Like 3

Kläcker de äggen? Det var väl ändå att ta I...:-)

Precis hemkommen efter en vecka på Lanzarote. Gott om sötsliskiga alternativ bade till frukost och middag (buffé, båda måltiderna), men även kokta ägg, stekta ägg, äggröra och omelett till frukost. Och bacon. Och grönsaker.

• Like 6

Har också bott på patienthotellet i Umeå ett par gånger. Blev så besviken på frukosten första gången, men kom på att det är ju ett patienthotell och då är nog dietisterna inblandade för att säkerställa "nyttiga" måltider för patienterna. En rolig sak var att det satt en liten whiteboard-tavla vid diskinlämningen, där man kunde skriva upp vad man saknade på frukosten. Varje morgon stod det Bacon, Bacon, Bacon (det var inte jag som hade skrivit det). Sen försvann den där tavlan av någon för mig outgrundlig anledning.  Personalen som serverade lunch och middag lärde sig dock snabbt att jag och min sambo inte ville ha potatis, ris eller pasta, så dom la på lite mer mat eller grönsaker direkt utan att vi sa till. Det uppvägde den dåliga frukosten lite grann.

Brukar annars alltid försöka bo på hotell som erbjuder kvällsbuffé, väldigt bra service.

• Like 2

"Frukost engagerar och är en stor del av hotellupplevelsen", "Dock var tiden inte mogen för detta" säger Comfort Hotels varumärkeschef Camilla Bergman till Aftonbladet

Vad menas? Kommer tiden att bli mer mogen för att ta bort baconet om ett tag? Jag förstår inte varför hotell-, restaurang-, livsmedelskedjor inte håller koll på strömningar i samhället, för nog kan man säga att LCHF-konceptet börjar bli stort. Jag tycker att man borde haka på det. Om inte annat så i rent ekonomiskt syfte.

• Like 4