WimanX Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 - Hotellkedjan Comfort slutar servera korv och bacon till frukost http://www.atl.nu/lantbruk/hotellkedja-slutar-servera-bacon-till-frukost Avgör vart jag inte ska bo på hotell.. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Fy. Sen är det väl mer ekonomiskt om folk äter billiga frallor istället för bacon och korv..... Och tack för tipset! Edt: saknade ogilla knappen ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Kan ju hoppas till att det leder till att de tidigare baconätarna väljer att äta drivor med salami och skär påläggsostarna med kniv istället... Då blir det knappast så ekonomiskt för hotellkedjan. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted November 18, 2015 Popular Post Share Posted November 18, 2015 Det hotell som tar bort frukostflingorna, den sötade youghurten, juicen, frallorna, kakorna och wienerbröd ska jag gynna Men sen vill jag ha allt det andra ekologiskt och närproducerat också . . . helst. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 WTF.. bacon, prinskorv och äggröra är ju halva grejen med att bo på hotell! En rejäl frukost så man står sig framåt kvällen! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 WTF.. bacon, prinskorv och äggröra är ju halva grejen med att bo på hotell! En rejäl frukost så man står sig framåt kvällen! Är ju oftast fejkäggröra 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Är ju oftast fejkäggröra Mm.. men med mycket smör och ost så går det ner.. prinskorvarna är kanske inte helt LCHF heller? Som regel har de kokt ägg oxå om man inte gillar fejk.. betänk att de flesta har mjöl i sin röra/omelet! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
u s Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 De får väl experimentera hur mycket de vill så länge jag får mitt morgonkaffe. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 De får väl experimentera hur mycket de vill så länge jag får mitt morgonkaffe. Ja, skönt att man inte är beroende av frukost. :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Hälsoskäl säger de i artikeln - borde de då inte ta bort de sockerstinna frukostflingorna, fruktyoghurtarna och juicerna också? Sedan har jag inte bott på just den hotellkedjan på evigheter, men ofta finns det även fruktsallad i sockerlag på en del frukostbufféer. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Bodde på hotell förra veckan i samband med att min dotter skulle genomgå en operation. Patienthotellet i Umeå. Fräscha rum, absolut inget att klaga på där, men frukosten!! Det enda jag kunde äta var ägg, Bregott och ost... Inga bacon!! Ja, kaffe förstås, men ändå... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Dom fick en fin utvärdering sist jag bodde där. Personalen i lobbyn sa att det var många som klagat över baconets frånvaro. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Bodde på hotell förra veckan i samband med att min dotter skulle genomgå en operation. Patienthotellet i Umeå. Fräscha rum, absolut inget att klaga på där, men frukosten!! Det enda jag kunde äta var ägg, Bregott och ost... Inga bacon!! Ja, kaffe förstås, men ändå... Det fanns ju bregott iallafall..... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Bacon skulle jag inte sakna, bara det finns ägg och smör... Bodde på ett motel I USA I somras, där frukosten bara innehöll sötslisk och bröd...tur jag inte behöver frukost. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Bacon skulle jag inte sakna, bara det finns ägg och smör... Bodde på ett motel I USA I somras, där frukosten bara innehöll sötslisk och bröd...tur jag inte behöver frukost. Samma i Spanien där jag var nyligen, mycket sötsaker. Dock fanns bacon och äggröra, det jag saknade mest var grönsaker. Skivade tomater var det enda som fanns men till laxen fanns blad som dekoration. Den åt jag upp varje morgon 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Nu får det vara nog!!! Ni som kan, starta en facebook grupp (eller vad det heter?) mot det här vansinnet. Bacon is good for me! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted November 23, 2015 Popular Post Share Posted November 23, 2015 Peters uppmaning tycks ha gjort susen! "Kritiken från hotellgästerna blev för stor. Nu backar hotellkedjan Nordic Choice och återinför bacon på menyn. - Frukost engagerar och är en stor del av hotellupplevelsen, vilket vi tycker är härligt. Dock var tiden inte mogen för detta, säger Comfort Hotels varumärkeschef, Camilla Bergman till Aftonbladet." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21817572.ab 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Fantastiskt!!! Till helgen ska jag tillbringa tre nätter på Clarion Collection i Jönköping (samma kedja som Comfort hotell). Det känns mycket bättre nu. Tack Zepp!!! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Fantastiskt!!! Till helgen ska jag tillbringa tre nätter på Clarion Collection i Jönköping (samma kedja som Comfort hotell). Det känns mycket bättre nu. Tack Zepp!!! Du har härmed mitt bemyndigande och tillåtelse att ta en extra skiva bacon till din frukost.. något borde din uppmaning ha lett till att ordningen blivit återställd? Bor man på något Clarion hotell så vore det sjutton om man inte fick bacon till frukosten! De är lixom inte de billigaste ställena man kan bo på.. och de jag bott på så ingår "en enklare kvällsmåltid" i priset! Man kan som regel hoppa över pastan/riset/potatisen som ingår i de måltiderna.. och ta mer grönisar! Det är ett bra koncept för folk som inte nödvändigtvis måste springa ut varje kväll och leta upp nya resturanger för dygnsintaget! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Jag bor på Best Western ikväll. Tyvärr får jag inte se frukosten för jag måste åka 0430 men den är säkert alldeles underbar 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Typiskt.. har hört ett rykte om att best western har det godaste baconet! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Typiskt.. har hört ett rykte om att best western har det godaste baconet! Det säger du bara för att jag inte får något! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Du har härmed mitt bemyndigande och tillåtelse att ta en extra skiva bacon till din frukost.. något borde din uppmaning ha lett till att ordningen blivit återställd? Bor man på något Clarion hotell så vore det sjutton om man inte fick bacon till frukosten! De är lixom inte de billigaste ställena man kan bo på.. och de jag bott på så ingår "en enklare kvällsmåltid" i priset! Man kan som regel hoppa över pastan/riset/potatisen som ingår i de måltiderna.. och ta mer grönisar! Det är ett bra koncept för folk som inte nödvändigtvis måste springa ut varje kväll och leta upp nya resturanger för dygnsintaget! Om jag kommer ihåg ska jag posta en bild på baconskivorna 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Om jag kommer ihåg ska jag posta en bild på baconskivorna Vi vill allt se bildbevis innan vi stryker Clarion från vår svarta lista! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted November 28, 2015 Popular Post Share Posted November 28, 2015 Kan nu prestera bildbevis. Clarion håller ställningarna! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Fast det verkar som om det var större åtgång på prinskorven, var det du Peter? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 hehe, jag fick ju sitta att vänta 5 minuter på att de skulle fylla på den tomma baconlådan innan jag kunde ta mitt kort...fast prinskorven var också god 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 Kläcker de äggen? Det var väl ändå att ta I...:-) Precis hemkommen efter en vecka på Lanzarote. Gott om sötsliskiga alternativ bade till frukost och middag (buffé, båda måltiderna), men även kokta ägg, stekta ägg, äggröra och omelett till frukost. Och bacon. Och grönsaker. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilu Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 Har också bott på patienthotellet i Umeå ett par gånger. Blev så besviken på frukosten första gången, men kom på att det är ju ett patienthotell och då är nog dietisterna inblandade för att säkerställa "nyttiga" måltider för patienterna. En rolig sak var att det satt en liten whiteboard-tavla vid diskinlämningen, där man kunde skriva upp vad man saknade på frukosten. Varje morgon stod det Bacon, Bacon, Bacon (det var inte jag som hade skrivit det). Sen försvann den där tavlan av någon för mig outgrundlig anledning. Personalen som serverade lunch och middag lärde sig dock snabbt att jag och min sambo inte ville ha potatis, ris eller pasta, så dom la på lite mer mat eller grönsaker direkt utan att vi sa till. Det uppvägde den dåliga frukosten lite grann. Brukar annars alltid försöka bo på hotell som erbjuder kvällsbuffé, väldigt bra service. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilu Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 "Frukost engagerar och är en stor del av hotellupplevelsen", "Dock var tiden inte mogen för detta" säger Comfort Hotels varumärkeschef Camilla Bergman till Aftonbladet Vad menas? Kommer tiden att bli mer mogen för att ta bort baconet om ett tag? Jag förstår inte varför hotell-, restaurang-, livsmedelskedjor inte håller koll på strömningar i samhället, för nog kan man säga att LCHF-konceptet börjar bli stort. Jag tycker att man borde haka på det. Om inte annat så i rent ekonomiskt syfte. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts