Jump to content

Recommended Posts

Hej jag ville bara informera om en grej jag tänkt på ett tag som jag anser är skrämmande. Jag skjutsade min flickvän till akuten och satt med henne där ett bra tag och väntade. Hon blev hungrig så hon ville ha något att äta. Då såg jag några automater med GODIS,CHIPS,DRICKA,CHOKLADRYCKER?! Hur kan ett sjukhus som ska bota sjukdomar och hjälpa folk sälja sådant skit? Jag vet inte om alla sjukhus har såhär men detta var i örnsköldsvik.

• Like 7

Många vet inte vad socker är. Var bortbjuden på middag frågade vad vi får att äta det skulle vara lchf sa värdinnan. Kycklinggryta när jag smakade var den jätte söt frågade har du socker i nej blev svaret. Vad är det som smakar sött mangochattney. efterrätten pannacott har du socker i nej vitchoklad jag avstod.

• Like 1

Värdinnan hade verkligen förstått vad själva poängen var! Haha.

Måste berömma lite grann för att sprida lite posetiva saker med! Hotellbjörnen utanför örnsköldsvik har även lunchbuffe och jag har frågat om lchf mat och de gör allt i sin makt för att hålla mig borta från socker, stärkelse och gör verkligen ett bra jobb! Uppskattat!

• Like 4

Kanske vi kan fundera ut vad man istället utan att "matvarorna" härsknar, kan sälja i automater på offentliga inrättningar  :)

Jag tror att vi måste förutsätta att det finns någon form av kyla i dessa automater, för att garantera någon form av hållbarhet.

Ideèr?

• Like 2

När jag pendlade tog jag kontakt med Selecta och bad att de skulle ha kolhydratsfritt i deras perrongautomater. Det finns både miniförpackningar med oliver och salamikorvar som inte behöver kyla. Ingen respons vad jag vet men där finns i alla fall nötter och wasabröd tillsammans med äpple. Det är inte bara godis.

• Like 6

• 1 month later...

Kanske vi kan fundera ut vad man istället utan att "matvarorna" härsknar, kan sälja i automater på offentliga inrättningar :)

Jag tror att vi måste förutsätta att det finns någon form av kyla i dessa automater, för att garantera någon form av hållbarhet.

Ideèr?

Ja precis, en stor del av folket är såna som inte bryr sig någonting alls. Utan bara "äter". Jag är helt säker på att den stora klicken folk inte har något emot en sådan ändring, och de kommer nog inte ens reflektera över att det finns "bra" mat att köpa.

• Like 1

Aj då, här har vi ett typiskt område med stor förbättringspotential!

Men nu har jag skickat ett mail till  Selecta och föreslagit att de till sina presumtiva kunder med LCHF-inriktning kan  erbjuda ölkorv, oliver, Babybelostar och macadamianötter. Ska bli intressant att se om jag får något svar - och i så fall vad.

Som representant för den så kallade "vården" känner jag nämligen ett extra stort ansvar. Ofta skälls det lite på oss här i kommentarfälten. Men en del av oss är faktiskt helt med på LCHF-tåget! Och förhoppningsvis kliver vi snart fram ur skuggorna...

God jul!

Fredrica, leg sjuksköterska 

Ja, det är ju mer proaktivt att försöka påpeka och påverka än att bara "skälla". Man mår ganska bra av att göra något åt det man tycker är fel dessutom.

Spännande med LCHF-are i vården. 

God Jul!

• Like 3

• 5 weeks later...

Ja, det är ju mer proaktivt att försöka påpeka och påverka än att bara "skälla". Man mår ganska bra av att göra något åt det man tycker är fel dessutom.

Spännande med LCHF-are i vården.

God Jul!

Ja det låter toppen. Är det endast selecta som håller sjukhusen, tågperronger osv... med automaterna? Eller finns det fler företag som håller på? Jag skulle vilja göra en egen automat med endast lchf mat, för att sprida den nyttiga maten. jag funderar även på om en lchf restaurang. Jag bor i norrland. Och här uppe har jag aldrig sett någon, finns det såna söderut?

Såg ni artikeln om storbrittanien? Kul att det tagit fart där med maten på sjukhusen! Hoppas det sprider sig!

• Like 2

• 4 months later...

Jag kan rekommendera Akademiska i Uppsala, om man ligger inlagd. Deras meny är riktigt bra. Man får skippa de delar av tallriken som inte stämmer med LCHF, men överlag riktigt bra.  De till och med fixade en riktig LCHF-frukost med ägg, skinka, ost och smör och med grädde i kaffet, när jag låg inne.  De skrattade lite, men det får man bjuda på. 

I samband med operationen fastade jag i 40 timmar, utan problem.

• Like 1