MLundkvist Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Hej jag ville bara informera om en grej jag tänkt på ett tag som jag anser är skrämmande. Jag skjutsade min flickvän till akuten och satt med henne där ett bra tag och väntade. Hon blev hungrig så hon ville ha något att äta. Då såg jag några automater med GODIS,CHIPS,DRICKA,CHOKLADRYCKER?! Hur kan ett sjukhus som ska bota sjukdomar och hjälpa folk sälja sådant skit? Jag vet inte om alla sjukhus har såhär men detta var i örnsköldsvik. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Det är lika överallt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Det är en pest/farsot som drabbat hela landet! Dvs socker på längden och tvären! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLundkvist Posted November 21, 2015 Author Share Posted November 21, 2015 Det som skrämmer mig ännu mera är att alldeles för många som jobbar på sjukhusen inte ens reflekterar eller tänker på att det inte är bra. Jag vet även att många inte har någon kunskap om vad tex socker gör mot kroppen! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Många vet inte vad socker är. Var bortbjuden på middag frågade vad vi får att äta det skulle vara lchf sa värdinnan. Kycklinggryta när jag smakade var den jätte söt frågade har du socker i nej blev svaret. Vad är det som smakar sött mangochattney. efterrätten pannacott har du socker i nej vitchoklad jag avstod. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLundkvist Posted November 21, 2015 Author Share Posted November 21, 2015 Värdinnan hade verkligen förstått vad själva poängen var! Haha. Måste berömma lite grann för att sprida lite posetiva saker med! Hotellbjörnen utanför örnsköldsvik har även lunchbuffe och jag har frågat om lchf mat och de gör allt i sin makt för att hålla mig borta från socker, stärkelse och gör verkligen ett bra jobb! Uppskattat! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autoimmun_galenskap Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Grymt bra och viktig tråd. Jag var inlagd på Sahlgrenska i Göteborg för ett par år sedan och då fick jag proteindrinkar flera gånger om dagen istället för "mat". Det var mycket bättre det än kolhydrater - Hoppas att de har fortsatt med samma, riktigt bra koncept. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Kanske vi kan fundera ut vad man istället utan att "matvarorna" härsknar, kan sälja i automater på offentliga inrättningar Jag tror att vi måste förutsätta att det finns någon form av kyla i dessa automater, för att garantera någon form av hållbarhet. Ideèr? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 När jag pendlade tog jag kontakt med Selecta och bad att de skulle ha kolhydratsfritt i deras perrongautomater. Det finns både miniförpackningar med oliver och salamikorvar som inte behöver kyla. Ingen respons vad jag vet men där finns i alla fall nötter och wasabröd tillsammans med äpple. Det är inte bara godis. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLundkvist Posted December 21, 2015 Author Share Posted December 21, 2015 Kanske vi kan fundera ut vad man istället utan att "matvarorna" härsknar, kan sälja i automater på offentliga inrättningar Jag tror att vi måste förutsätta att det finns någon form av kyla i dessa automater, för att garantera någon form av hållbarhet. Ideèr? Ja precis, en stor del av folket är såna som inte bryr sig någonting alls. Utan bara "äter". Jag är helt säker på att den stora klicken folk inte har något emot en sådan ändring, och de kommer nog inte ens reflektera över att det finns "bra" mat att köpa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ja, det är likadant bedrövligt överallt tror jag. För att inte tala om vad inneliggande patienter får att äta Ölkorv behöve rju inte kyla, det skulle väl passa i automaterna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ja, det är likadant bedrövligt överallt tror jag. För att inte tala om vad inneliggande patienter får att äta Ölkorv behöve rju inte kyla, det skulle väl passa i automaterna? Och oliver. Zeta har småpåsar med f7na oliver 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Science Nurse Posted December 23, 2015 Popular Post Share Posted December 23, 2015 Aj då, här har vi ett typiskt område med stor förbättringspotential! Men nu har jag skickat ett mail till Selecta och föreslagit att de till sina presumtiva kunder med LCHF-inriktning kan erbjuda ölkorv, oliver, Babybelostar och macadamianötter. Ska bli intressant att se om jag får något svar - och i så fall vad. Som representant för den så kallade "vården" känner jag nämligen ett extra stort ansvar. Ofta skälls det lite på oss här i kommentarfälten. Men en del av oss är faktiskt helt med på LCHF-tåget! Och förhoppningsvis kliver vi snart fram ur skuggorna... God jul! Fredrica, leg sjuksköterska 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Aj då, här har vi ett typiskt område med stor förbättringspotential! Men nu har jag skickat ett mail till Selecta och föreslagit att de till sina presumtiva kunder med LCHF-inriktning kan erbjuda ölkorv, oliver, Babybelostar och macadamianötter. Ska bli intressant att se om jag får något svar - och i så fall vad. Som representant för den så kallade "vården" känner jag nämligen ett extra stort ansvar. Ofta skälls det lite på oss här i kommentarfälten. Men en del av oss är faktiskt helt med på LCHF-tåget! Och förhoppningsvis kliver vi snart fram ur skuggorna... God jul! Fredrica, leg sjuksköterska Ja, det är ju mer proaktivt att försöka påpeka och påverka än att bara "skälla". Man mår ganska bra av att göra något åt det man tycker är fel dessutom. Spännande med LCHF-are i vården. God Jul! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLundkvist Posted January 21, 2016 Author Share Posted January 21, 2016 Ja, det är ju mer proaktivt att försöka påpeka och påverka än att bara "skälla". Man mår ganska bra av att göra något åt det man tycker är fel dessutom. Spännande med LCHF-are i vården. God Jul! Ja det låter toppen. Är det endast selecta som håller sjukhusen, tågperronger osv... med automaterna? Eller finns det fler företag som håller på? Jag skulle vilja göra en egen automat med endast lchf mat, för att sprida den nyttiga maten. jag funderar även på om en lchf restaurang. Jag bor i norrland. Och här uppe har jag aldrig sett någon, finns det såna söderut? Såg ni artikeln om storbrittanien? Kul att det tagit fart där med maten på sjukhusen! Hoppas det sprider sig! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Löfgren Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Jag kan rekommendera Akademiska i Uppsala, om man ligger inlagd. Deras meny är riktigt bra. Man får skippa de delar av tallriken som inte stämmer med LCHF, men överlag riktigt bra. De till och med fixade en riktig LCHF-frukost med ägg, skinka, ost och smör och med grädde i kaffet, när jag låg inne. De skrattade lite, men det får man bjuda på. I samband med operationen fastade jag i 40 timmar, utan problem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts