Recommended Posts

Japp curcumin är gurkmeja och dess verkan blir enormt mycket högre tillsammans med peperin (svartpeppar)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering här:

Allt rullar på i OK takt, fortsätter med allt som vanligt. Har inte tillgång till T3 än, men ska på blodprovstagning imorgon för att kolla läget med värdena i alla fall. Ifall T4 är lika lågt eller lägre så kommer jag att öka min dos med 25 mcg och så får vi se hur världen ser ut ett tag framöver. Jag bor i ett land där jag kan få tag i T4 utan att behöva försöka hålla en konversation med läkare vilket uppskattas otroligt mycket just nu. Därmed inte sagt att jag inte kommer boka läkartid framöver för att få information och råd om T3-T4 och hela grejen, men då kommer det högst troligt vara hos Dr. Kharazzian och ingen annan. 

Ingen förkylning i sikte i alla fall, vilket är helt overkligt och absolut fantastiskt :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag använder kokosfett som förstärkning i buljong och grytor. Jag får inte heller i mej fettkaffe eller att äta rakt av men så fort jag äter nåt där det går att röra i slänger jag ner en msk i min portion. Bättre än inget tänker jag. Och det ÄR ju helt fantastiskt utvärtes

Maken har gnällt ett tag på att han har ont i kropp och leder så jag har börjat göra en "morgongröt" åt honom. Han är snäll och äter det jag stoppar i honom trots att det inte är gott men idag sa han att det smakar riktigt bra. Kokosolja, nyponpulver, gurkmeja, svartpeppar och finhackad ingefära. Sen har jag i salt, kokosflingor och finhackade nötter för smakens skull. Det var saltet som gjorde den nästan god. Han säger efter en vecka att han känner skillnad

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maken har gnällt ett tag på att han har ont i kropp och leder så jag har börjat göra en "morgongröt" åt honom. Han är snäll och äter det jag stoppar i honom trots att det inte är gott men idag sa han att det smakar riktigt bra. Kokosolja, nyponpulver, gurkmeja, svartpeppar och finhackad ingefära. Sen har jag i salt, kokosflingor och finhackade nötter för smakens skull. Det var saltet som gjorde den nästan god. Han säger efter en vecka att han känner skillnad

"Nästan god" - gillar den tanken...

Kanske ska ta och testa också, men minus nötterna, som jag är allergisk mot...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
"Nästan god" - gillar den tanken...
Kanske ska ta och testa också, men minus nötterna, som jag är allergisk mot...[/quot

Ibland använder jag frön. Går det bättre? Det är för att dety ska bli lite tuggmotstånd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, tog blodprover igår och hejåhå, den enda skillnaden var att T3 har ökat från 0.9 till 1.0 

.....så nu är det blandade positiva känslor i full rulle här borta. Betyder det att kroppen börjar återhämta sig och nu långsamt börjar komma igång med T4-till-T3-konverteringen? Betyder det att det kanske kommer behövas mer T4 ifall åtminstone konverteringen nu kommer igång. Betyder det att det finns en chans att den lille sköldkörteln puffar på och vill kunna producera T4 också framöver? Hm.... Kan det betyda att kroppen snart kommer att bli helt frisk, det som är målet?

.....men, inget förklarar att det är samma mängd T4 enligt testet idag som för mer än en månad sedan. T3 skapas plötsligt från luften? Icke, men grov kunskapsbrist? Ja, helt klart. Hur som helst, nu kommer jag avvakta med att smuggla till mig T3, för att ge kroppen en chans att återhämta sig utan att jag förstör något i processen. Om det betyder att jag ska behöva svälla upp i omgångar, vara supertrött och ha supertorr hud och riktigt tasktigt hår, så får det vara så.

Fick tipset här från någon tidigare om att spana in en hashimoto-mamma och hon skrev där att det tar ca 3 månader att verkligen inse vad effekten av någon form av livsstilsförändring blir, så nu är vi inne på 1.5 månad och det verkar ju bra än så länge. Under omständigheterna verkar det riktigt löjligt bra. Nu kör vi. 

Det här kan leda till helt fantastiska grejer! 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej kära sköldkörteldagbok,

Idag har jag bestämt att T4-dosen kommer att ökas från och med imorgon. Detta är tankesättet: Är fortfarande trött, håravfallig, extremt torr hud, låg T3 (men har ännu inte lyckats få tag på den medicinen) samt att min T4-dos inte är i närheten av någon övre gräns, inte ens lite. Så från och med imorgon blir det +25mcg så får vi se hur saker utvecklar sig de kommande veckorna. 

Ha en fin kväll allihop, ät smör! :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dags för en liten uppdatering här:

Har fortsatt med Curcumin+svartpeppar efter att ha fått de fina provsvaren där ingen inflammation sågs alls. Har också fortsatt med 150 mcg levotyroxin (t4) och känner mig bättre, plus att sköldkörteln inte "känns" längre så som den gjorde strax efter att jag började ta Curcuminkryddan. Allt annat lika också, förutom att jag är riktigt, riktigt torr. Alltså riktigt torr i huden, den är vit och flagnar som en idiot. Vet inte varför men har en känsla av att det kommer ordna sig så snart jag får tag på T3. 

.....apropå det - det är fullkomligt omöjligt att få tag på detta lilla ämne här, med eller utan läkares hjälp. Kommer behöva resa till något mysigt land i närheten, som Ungern eller vet-inte, kanske UK, för att få det utskrivet där. Helt otroligt vad det ska ställa till med besvär att få tag på sin välbehövliga medicin. Men, kan Trump kandidera så kan allt hända.

Det var det. Kommer lägga till MSM snart också, och se ifall det hjälper mot huden och håret, riktigt knastorrt läge nu. 

Ha det fint & ät smör, så är vi på g här med en ny rapport snart igen! :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att få T3 utskrivet i Storbritannien är nog inte så lätt, att döma av vad jag läser på olika sköldkörtelfora. Däremot säljs det tydligen receptfritt i Grekland och i Italien. Hur det är i Ungern vet jag inte.

Själv importerar jag NDT för eget bruk från ett välrenomerat internetapotek. Hör av dig om du vill ha länk dit.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att få T3 utskrivet i Storbritannien är nog inte så lätt, att döma av vad jag läser på olika sköldkörtelfora. Däremot säljs det tydligen receptfritt i Grekland och i Italien. Hur det är i Ungern vet jag inte.

Själv importerar jag NDT för eget bruk från ett välrenomerat internetapotek. Hör av dig om du vill ha länk dit.

Åh perfekt, ska kolla möjligheterna för att ta mig till Grekland en sväng snart, eller be någon som åker dit att fixa det åt mig. Åh, åh, åh, jag hör av mig alldeles strax! 

Hur funkar NDT för dig? Känner du dig bra? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

NDT funkar. Levaxin hade inte nån större effekt tyckte jag. Det tog udden av symptomen men inte inte mer. Jag mår fan så mycket bättre på NDT. Har aldrig provat T3.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, dags för lite uppdatering:

• Har fortsatt nu med 150 mcg T4 och det känns bra, mycket mer energi nu och allmänt bättre mental känsla 
  • Har börjat träna och det är fantastiskt stor skillnad - konditionen är mycket bättre, återhämtningen är också mycket bättre, styrkan är bättre och uthålligheten är mycket, mycket bättre (tror att det kan vara B-vitamin och förbättrade röda blodkroppar i termer av syreupptagningsförmåga pga detta)
  • Har bytt ut folsyra mot B-vitaminkomplex som innehåller folsyra också. Känns riktigt bra och fortfarande inga galna psykopatsockersugsattacker
  • Har börjat med MSM nu (sedan 3 dagar tillbaka) och det ska bli intressant att se hur det här påverkar kroppen. Antecknar och kollar läget, och följer Dr. Kharazzian´s råd när det kommer till detta tillskott
  • Har inte fått tag på T3 illegalt ännu (definitivt inte legalt), men kommer att få tag på det under första delen av Maj. Hoppas jag. Det ska bli kul.

Slutsats: Allting känns bättre, ser bättre ut och fungerar bättre. Till och med kokosoljan går att svälja ner nu vilket är fantastiskt kul! :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och just det, när jag ändå är här: 

Gällande T4 och T3, när T3 väl finns i mina händer - Har inte en aning om hur mycket jag ska dra ner på T4, vill inte knapra piller i onödan och tror att det är T3 som är av största relevans för mig. Har läst på massor och kommer fortsätta att göra det, med slutsatsen (hittills) att människors kroppar är otroligt olika och behöver väldigt varierande doser av olika ämnen. Vissa tar till och med mer T4 än jag samt T3 på det, medan andra kör olika kombinationer där de har sänkt sin T4-dos rejält i och med tillskottet av T3.

Det är intressant det här med självmedicinering, det blir lite av ett vilda västern-stuk på hela processen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! :)

OK, nu när jag läser om mitt T3-prat så ser jag att det ser idiotiskt ut, speciellt eftersom varje inlägg handlar om hur jag inte har fått tag på det än. Men för att fortsätta med traditionen - jag har inte fått tag på det än.

Har däremot läst på ännu mer i Dr. Kharazzians bok och därför också börjat ta milk thistle seed extract, i tablettform. Det ska bland annat stödja leverfunktionen, något som jag har haft problem med tidigare. Men, kul info är att förutom milk thistle seed extract så innehåller tabletterna även curcumin, vilket ska höja verkan av den förstnämnda. Spännande.

Håller alla tummar jag har för att även det ska ha en positiv inverkan på min lilla körtel och autoimmuniteten, och fortsätter att notera förändringar varje gång de känns/märks av.

Ska även tala med en nutritionist nu i veckan, så att hon kan hjälpa mig med lite vägledning, och framförallt för att förklara vad phosphatidylcholine, N-acetyl-L-cysteine och DL-methionine är för något. Och, när hon ändå håller på så kan hon ju förklara vad trimethylglycine och liposomal cream (som ska eh, tas i form av 2000 mg av phosphatidylserine).

MSM är magiskt i alla fall, nu när jag har tagit det i en månad. Har märkt av att huden har blivit mer återfuktad, kan inte komma ihåg när den var icke-torr förut.

Bra saker händer och de ska fortsätta hända! :)

Ha en fin dag allihop! :) 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hej,

Äntligen! Äntligen har jag fått tag på T3. Började igår med att dosera 1/8 av en 25 mcg tablett på morgonen, och sen en till 5 timmar senare, helt i enlighet med vad jag har läst att man ska göra. Så imorse tog jag 1/4 och kl 13 blir det ännu en sådan, och det kommer jag hålla i 14 dagar till ifall inget dåligt händer.

Läste precis allt om T3, dosering och biverkningar så är medveten om vad jag kan vänta mig - varav illamåendet kom som en vacker biverkning redan efter första smulan av tabletten. Det är helt normalt och kommer gå över, så nu ska jag bara fortsätta så här så får vi se. Det spänner även lite i sköldkörteln vilket det också gjorde när jag gick från 125 mcg till 150 mcg T4.

Just det, tog blodprover för någon dag sedan för att veta vart jag börjar, och hade 129 i T4 (vilket betyder att jag kommer få höja igen fram tills att värdena ligger i övre 25%-gränsen. T3 var på totala katastrofnivåer, 0.9 (1.3 är lägsta intervallvärdet), så där finns det en hel del utrymme för att klättra. 

Det positiva var att båda antikropparna som är aktiva när man har Hashimotos, inte är aktiva hos mig. De är inte mätbara, och så ska det förbli. Den här curcumin-grejen har varit magisk i den bemärkelsen, skönt att vara helt fri från autoimmunitet som vanligt folk. :) 

Slutligen för den här gången, det är väl värt att nämna att det hade varit skönt att ha en pålitlig,kompetent, vänlig doktor att gå till för att hjälpa mig med allt det här men det verkar som att jag blir själv i processen ett tag till.

Trevlig fredag, allihop! :) 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Liten uppdatering nu dag 5 med T3: 

• Har varit illamående de första två dagarna, men inte nu längre
  • Har sovit i snitt 14 timmar varje dygn, antar att det har med omställningen att göra
  • Processar mat mycket snabbare och har mindre kaffesug
  • Har eventuellt ätit en banan och svullnade inte upp så som det brukar vara. Tänker inte äta mer bananer men kul ändå

Generellt: Wow! Om friska människor har det så här bra så har de ingen aning om vad som är värt att uppskatta. Wow, min kropp jobbar på och det känns helt fantastiskt! 

Dr. Kharazzian är världens bästa Hashimotos-läkare, helt klart. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Miniuppdatering igen:

Planerade att höja dosen var 14e dag men kör var 7e dag istället fram tills att en hel tablett är nådd. Läst en del om det och det ska vara helt OK så länge man känt sig bra de senaste 7 dagarna med "nuvarande" dos. Så nu är det en halv 25 mcg tablett på morgonen och fem timmar senare 1/4 av samma tablett. Om det går i den här takten så betyder det att jag kommer att kunna höja igen nästa torsdag och redan då nå 1-tablettsgränsen. Som sedan ska hållas i en månad och sen blir det nya, fräscha blodbrov för att kolla läget. 

Det känns bra, och det känns framförallt riktigt bra när man tar kontroll över sin egna kropp. Tänkte på det tidigare och hur sjukt det faktiskt är att man i nuläget i princip är totalt beroende av andra för att uppnå kritisk, konstruktiv förändring med sin hälsa. Om man inte känner för att vara olaglig.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej allihop!

Hoppas att ni mår toppen och tar hand om er med mängder av gott smör :-)

Ville bara skriva en liten uppdatering här om vad som har förändrats sen sist, så här kommer det;

- Jag fortsatte med att öka T3-dosen och tog blodprover nyligen efter att ha ätit totalt 1 tablett (25 mcg) om dagen fördelat i två doser. Värdena visade 1.4 (intervall 1.3-2.6) så det var grymt kul att se - det är första gången någonsin som värdet är så högt

- Sedan dess fortsatte jag att öka dosen till 2 tabletter dagligen och ska nu hålla den nivån i en månad och därefter ta blovprov igen

- Höjde även T4-dosen till 175 mcg och tror att det kommer räcka fint för att hamna på en bra blodprovsvärdenivå (nytt ord där, yes)

- Avslutade 2-månadsdosen av milk thistle-tillskotten och har inte en aning ifall de har haft någon effekt, helt klart ingen skada i alla fall

Har aldrig känt mig så här bra, mår bättre och bättre hela tiden och väntar mig att bli superwoman inom en snar framtid.

...Har en fråga också: Kommer eventuellt flytta tillbaka till Sverige och upp till Stockholm inom ett par månader och skulle vilja kolla med er ifall någon känner till någon läkare där som inte har huvudet uppkört where the sun don't shine, och som därför skriver ut T3 till sina hashimoto's-patienter?

Ifall någon har koll på detta så skulle jag vara evigt tacksam ifall ni skulle kunna skriva DM till mig med namn och kontaktuppgifter.

Mitt tålamod med trångsynta, uppköpta, bakåtdrivande, inkompetenta läkare är minimalt så vill undvika att ha att göra med sånt pack igen.

Men för att avsluta inlägget i en positiv ton - det känns helt fantastiskt att ta kontroll över sitt liv och känna att man tar stora, solida steg framåt! Det här forumet är en av de bästa platsetna på jorden för hälsa, positivt folk och kritiskt tänkande :-)

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Kul att du mår bra!

Vad gäller läkare och sköldkörtelmedicin kan jag inte hjälpa dig, men det finns några facebookgrupper, bl a Naturligt Sköldkörtelhormon. Där vet jag att en del äter eller har ätit T3 så de vet säkert.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Kul att du mår bra!

Vad gäller läkare och sköldkörtelmedicin kan jag inte hjälpa dig, men det finns några facebookgrupper, bl a Naturligt Sköldkörtelhormon. Där vet jag att en del äter eller har ätit T3 så de vet säkert.

Hej Totto och tack för ditt svar! :)

Perfekt, tack så mycket för informationen, ska bli medlem på Facebook och ta och kolla upp de här grupperna snart.

En till fråga till dig - du skrev innan att du kände att T4 inte hjälpte dig alls, eller minimalt. Och samma sak gäller mig. Frågan är - har den naturliga varianten höjt dina T4-nivåer också, balanserat upp T3 och T4?

Tack för ditt svar och feedback igen! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Totto och tack för ditt svar! :)

Perfekt, tack så mycket för informationen, ska bli medlem på Facebook och ta och kolla upp de här grupperna snart.

En till fråga till dig - du skrev innan att du kände att T4 inte hjälpte dig alls, eller minimalt. Och samma sak gäller mig. Frågan är - har den naturliga varianten höjt dina T4-nivåer också, balanserat upp T3 och T4?

Tack för ditt svar och feedback igen! :)

Nu var det ett tag sen jag tog sköldkörtelprover men vanligen ligger mitt TSH under referens, FT4 lågt inom refererensvärdet, vanligen 12 med referens 9-19  och FT3  i övre delen av referensvärdet. Min kardiolog ser inga problem med detta, så länge jag inte går över referensvärdet för FT3, jag har förmaksflimmer,

Sen håller jag koll på puls och morgontemp. Jag kommer inte riktigt upp som jag ska där och törs inte gå för högt i dosering p.g.a. flimret så jag ligger på ca 50 i vilopuls och ca 36,5 i morgontemp. skulle vilja ha närmare 60 i vilopuls och 36,8 i morgontemp.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oh happy day!

Vilken dag, vilka nyheter!

Idag tog jag blodprov igen för att se hur T3 har utvecklats, och nivåerna ökade med 0.5 enheter från 1.4 till 1.9! Världens gladaste tjej helt klart idag, Är uppe i 50 mcg T3 / dag nu och kommer öka gradvis till 75 mcg, därefter ta blodprov igen och sedan förhoppningsvis stanna på den nivån, de flesta Hashi-patienter som jag har läst om ligger på just 75 mcg. 

Så en fantastisk dag värd att fira så mycket - är djupt tacksam för att det finns möjlighet att kringgå lagar och regler och få den medicin man behöver! :) heja världen!  :wub:

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej allihop,

Dags för en liten uppdatering; allt känns riktigt bra med T3 och hela kroppen arbetar med mig, vilket är en relativt ny känsla. Tog blodprov igår för att kolla ferritin-nivån, och värdet låg på 71 (ref 18-160 för ladies).

Det finns en hashimotomamma som driver en sajt (http://hypothyroidmom.com) och hon skrev att Hashikvinnor behöver ligga på en nivå på minst 70-90 så därför började jag med 50 mg ferritin igår. Ska följa upp med anteckningar i en månad och se hur saker utvecklar sig.

Ibland när man självmedicinerar och experimenterar på och med sig själv så känns det lite som att man är den där elefanten som balanserar på en liten, liten tråååd - fast utan att gå och hämta en annan elefant.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hej allihop,

Och gott nytt år! :-)

En liten uppdatering kommer här:

Jag åt 75 mcg t3 nu ett bra tag och gjorde misstaget att höja från 2.5 tablett till 3 tabletter utan att ta prover. Vilket visade sig vara imponerande korkat och ledde till att jag nu strax innan nyår fick överdoseringssymtom så det skriker om det.

Tog prover igår och ja, det var way too much t3 så gick ner till 2.75 tabletter dvs totalt 68.75 mcg t3.

Nu om två veckor blir det blodprov igen. YAAY!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej allihop,

Dags för en liten miniuppdatering om en fundering bara:

Efter två veckor av mindre T3 så minskade jag igen så att jag nu tar totalt 2.5 tabletter - dvs 62.5 mcg. 

Okej nu till själva situationen: Jag har slutat ha överdoseringssymtom och det är hur bra som helst. Tappar lite mer hår nu men det är normalt när man förändrar sin dos av vilken som helst hormonbehandling. Men. Nu när jag hade den där svinhöga dosen, och även vid 2.75 mcg T3 så hade jag en fin återfuktad hud. No more. Den är tillbaka till torr-som-f.....-nivå (vilket är samma som innan T3 kom in i bilden alls).

Hoppas heligast att detta också är en övergångsgrej tills hormonerna stabiliserat sig. Men annars blir det en seriös fundering på allt detta: Är det möjligt att normalvärdeintervallen för fT3 är lite flexibla beroende på kropp? Hm. Who knows.

Det var allt för idag - ha en superfin dag allihop!  :)  :)  :)  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej allihop!

Satte mig igår för att utvärdera resultatet av nästan ett års (illegalt inköpt) T3, i kombination med T4 som jag har skrivit om mycket i den här tråden. Nu tänkte jag dela med mig av listan med förändringar som jag har märkt av under den här tiden.

Vill bara understryka ännu en gång att jag inte rekommenderar att man pillar runt med den här typen av läkemedel utan läkare för det kan gå riktigt åt skogen och vara livsfarligt om man inte vet vad man håller på med.

Okej, nedan följer mina observationer hittills:

-          Min puls har gått från otroligt låg (runt 48 i vilande) till 60-70 i vilande läge

-          Mitt hår stannar kvar på mitt huvud

-          Sår läker mycket snabbare

-          Känner mig mycket mer emotionellt stabil

-          "Brain fog" är borta

-          Det känns mycket enklare att träna nu, det är inte en tortyr som innan

-          Mycket mindre träningsvärk

-          När jag tränar så kommer pulsen upp till normala nivåer (innan kunde det gå rakt upp åt helvete)

-          Ingen mer ledvärk - ingen mer "clicking of joints" 

-          Jag är inte längre gul i ansiktet och ögonen (vilket jag var nästan konstant innan)

-          Känns som att kroppen hanterar maten jag stoppar i mig bättre nu, den processas enklare

-          Behöver inte droga ner mig med kaffe för att vara vaken längre

-          Den där konstiga, tunga känslan i huvudet är fullkomligt borta (känner mig inte fångad i mitt egna huvud längre)

-          Är inte längre sjukligt blek

-          Inga mer konstiga utslag när jag är ute i solen, nu får jag en normal solbrun färg

-          Inget svullet ansikte längre, såg ut som en boll innan 

-          Min röst har stabiliserat sig, lät som en kracklig tant innan (inte OK som 28-åring)

-          MYCKET MINDRE trött

-          Lugnare, trevligare, stabilare mage

-          Mycket mer flexibel i kroppen, upplever ingen stelhet längre

-          INGEN MER MENSVÄRK (det kändes förjävligt innan T3, och då var det ändå 1000 gånger bättre än innan jag slutade med gluten) 

-          Ingen mer PMS, inga mer hysteriskt svåra, långa, intensiva menstruationer 

-          Ingen mer värk i brösten (det var MYCKET sånt innan T3)

-          Mycket mer energi, kan vara vaken och produktiv hela dagen, som normalt folk 

-          Mycket bättre minne, kändes nästan lite dement innan, var på gränsen till att bli riktigt orolig 

-          Inga mer konstiga, spontana huvudvärkspåslag 

-          Har nu mycket kortare återhämtningstid efter att ha tränat 

-          Känns mer normalt i kroppsvärmen: Innan var jag antingen frusen eller svettig, fanns inget mellanting

-          Ingen mer konstig svullnad kring leder och ovanpå muskler, som tidigare kom helt spontant 

Så, när jag gått till läkaren innan och klagat på detta och han (flera av dem) gav mig lugnande....... Ja, ni ser ju, det är ingen idé att ens kommentera detta vidare.

Ha en trevlig torsdag! :)  

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg