Jump to content

Matbutik säljer skurna grönsaker istället för smågodis

lchfwinther

Recommended Posts

Till och med jag skulle börja köpa i godishyllorna om de såg ut såhär i Svenska butiker http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21822559.ab

I Italien säljs skurna grönsaker i påse (inte olika sorter separerade som på bilden här). Jag tycker det är suveränt, blir ju jätte-enkelt att göra en snabb middag då, tex en gryta, soppa eller wok. Plus att om man går till slaktaren så skär de allt precis som man vill, så man behöver inte stå och kämpa i köket med slöa knivar. Ibland är det bättre på andra sidan stängslet!

• Like 4

Förstår inte poängen? Detta finns ju redan på var och varenda ICA/Konsum i och med salladsbufféerna. Brukar själv plocka ihop där om man ska göra en måltid för två med många ingredienser i stället för att köpa hela grönsaker och få både arbetet och spillet på köpet. Billigt är det väl inte direkt men bekvämt och definitivt resurseffektivt.

• Like 2

Förstår inte poängen? Detta finns ju redan på var och varenda ICA/Konsum i och med salladsbufféerna. Brukar själv plocka ihop där om man ska göra en måltid för två med många ingredienser i stället för att köpa hela grönsaker och få både arbetet och spillet på köpet. Billigt är det väl inte direkt men bekvämt och definitivt resurseffektivt.

Fast på salladsbufféerna ska det ju även rymmas proteiner och - hu vale - olika kolhydratkällor, så det är ju sällan lika många olika sorters grönsaker som på bilden i artikeln.

Brukar ibland köpa frukost från salladsbuffén på det ICA Nära som ligger närmast jobbet - kokta ägg som jag stoppar i en kaffemugg, för att jag inte vill släpa på den stora salladsbyttan. Och så smör och majonnäs i kylen på jobbet. Och örtsalt i skåpet...

• Like 2

Jag menar påsar med skurna grönsaker som man oftast inte äter råa. 

Hej Johanna07. 

Jag vill tacka dig för dina kloka inlägg angående kopplingen kost/ nutrition.  Tack vare dig hittade jag Rhonda Patrick och gör nu hennes smothie som jag såg på youtube. :) 

Kämpar på med att lära mig äta lever och finhackar nu kycklinglever i köttfärssåsen.

• Like 3

Hej Johanna07. 

Jag vill tacka dig för dina kloka inlägg angående kopplingen kost/ nutrition.  Tack vare dig hittade jag Rhonda Patrick och gör nu hennes smothie som jag såg på youtube. :)

Kämpar på med att lära mig äta lever och finhackar nu kycklinglever i köttfärssåsen.

Tack! Finhackad och insmugen i köttfärs med mycket kryddor brukar vara en bra plan för lever :)

• Like 3