Gladan Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Det finns tydligen ingen gräns för tokigheter när det gäller sk produktutveckling! Nu har Ica tagit fram ett kolsyrat vatten med smak av rieslingdruva! Enligt deras egen produktbeskrivning: "ICA Selection kolsyrat vatten med smak av Rieslingdruva Som första aktör i Sverige lanserar ICA mineralvatten med karaktär från den klassiska Rieslingdruvan. Det är ett lätt kolsyrat mineralvatten med viss sötma och en något torr nyans. Vattnet har en ton av äpplen, hallon och viss syrlighet från vinbär och är speciellt framtaget för att drickas tillsammans med mat. Drycken passar särskilt bra till kyckling och vegetariska rätter." 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Kreativiteten har inga gränser när det gäller att tjäna lite pengar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Jag tycker inte att smak av rieslingdruva är helt synonymt med smak av vin. Jag har inte smakat vattnet i fråga, men skulle mycket väl kunna tänka mig att göra det, förutsatt att det inte är sötat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Lika tokigt som vin med smak av vatten! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 Lika tokigt som vin med smak av vatten! Förvisso, Zepp, men i alla fall gör ingen vin med ambitionen att det ska smaka vatten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts