Jump to content

Inte dumt alls...

Peter B

Recommended Posts

Om man tål ingredienserna (små mängder gluten) i den här typen av produkter så tycker jag inte att kolhydratinnehållet är något att oroa sig för. Tanken är att det skall ätas tillsammans med smör och feta ostar och då om man tittar på totalen kommer högst sannolikt makronutrientfördelningen att se helt OK ut.

Om man däremot har stora problem med gluten eller är mån om att vara i "ketos" så är det nog bara att låta bli detta...

Livsmedelsverket har förbjudit märkning med LCHF. Om det även gäller i rabatthäften vet jag inte.

iAnna: Att det fröknäcket innehåller en hel del kolhydrater är kanske inte så konstigt eftersom dom 2 första ingredienserna är havregryn och bovete.

Håller med om att de lagt sig farligt nära gränsen ...jag har sett "listigare" formuleringar på andra håll, typ "populärt i LCHF-kretsar" ;)
  • Like 2

Betfiber är en fiber (dvs en icke digererbar kolhydrat) och inte gluten (gluten är ett protein). 

låter som fiber från sockerbeta? går att köpa i butik (heter fibrex). Jag har en paket hemma köpt någon gång till ett lchf-bak av något slag. innehåller 5,5g kh/100g.

)Det var nog ett tag sen jag köpte den, bäst före 22/2 2014, men den luktar inte märkligt än, så jag ställer tillbaka den längst in i skafferiet igen, men vet ju aldrig vad man kan behöva.....)

• Like 1