Jump to content

Fråga Doktorn

Syster

Recommended Posts

Ja, och det mest bedrövliga var att den ena läkaren påstod att man skulle äta vegetabiliska oljor, för de mättade fetterna ökar Triglyceriderna  :huh:

ja, fast hon är ju annars rätt vettig tycker jag. Hon o Fernholm gjorde väl något svt kring diabetes för några år sedan. Och det är väl hon som forskar på fasta? Men det är ju väääldigt mossigt och indirekt varna för mättat fett....

• Like 1

Ser dock en risk att folk misslyckas med sin iivsstilsförändring när de messar om att minska kolisarna men samtidigt inte säger speciellt mycket om att man faktiskt måste ersätta energiförlusten med en alternativ energikälla...och dessutom samtidigt "ut-och-springa"

• Like 2

Jag såg det också. 

På väg i rätt riktning!

Läkaren Gunilla H. verkade lite stött över kritik till läkarkåren och sa att det är svårt att få folk att byta livsstil när man träffar dem så lite och inte kan följa med dem hem och hjälpa dem i vardagen. 

Då skulle väl det vara en ypperlig idé att ordinera gratis kost-cirkel precis som de kan ordinera motion. Det skulle ju bli billigare för samhället i längden.

• Like 5

Ja, och det mest bedrövliga var att den ena läkaren påstod att man skulle äta vegetabiliska oljor, för de mättade fetterna ökar Triglyceriderna  :huh:

Eller hur? Jag äter aldrig vegetabiliska oljor utan enbart smör och vispgrädde som fett och mina triglycerider var nu precis när det kollades 0.6 och förra året 0,7.

• Like 6