Syster

"Utskriven" från reumatologen

Recommended Posts

Idag så var jag på mitt årliga besök hos reumatologen.

För åtta år sedan så åt jag diverse mediciner för min reumatiska diagnos, däribland Kortison och "Malariamedicin".

Jag började med LCHF för min mages skull när jag hade läst ett reportage om Annika Dahlkvist.

Döm om min förvåning när min mage slutade att mullra som vulkanen Etna, och efter ännu mer förvåning, att mina leder slutade värka, och jag efter ett halvt år hade satt ut alla mediciner. 

Idag förklarade min reumatolog mig "friskskriven", i alla fall från min reumatiska sjukdom, och sa, hören och häpnen, att . . . LCHF, är helt naturlig mat och det bästa vi kan äta  :)  :)  :)

Fantastiskt! Så roligt att det kan utvecklas så!

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis syster!!!  :)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken härlig avslutning på året- grattis!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt att höra och det ger mig inspiration att lägga om kosten!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men grattis! Vad underbart att höra! Önskar jag kunde få min systerdotter att göra ett allvarligt försök...då hon nu är väldigt illa däran i sin reumatism... :-(

Hon har gjort ett halvhjärtat försök tidigare, för viktens skull, men enligt mitt sätt att se det åt hon allt för liberalt, med mycket hallon/grädde/keso istället för mat...

Svårt att se nån annan må dåligt, ana att de skulle kunna må så mycket bättre med en kostomläggning men inte nå fram med budskapet...

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis

Skulle vilja trycka "dubbelgilla"

Undrar om de vågar rekommendera andra patienter att ändra kosten?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi börjar bli ganska många nu som blivit av med symtom på våra reumatiska symtom med LCHF vilket är toppen  :D Skulle önska att fler läkare tänkte som dina, mina läkare på reumatologen trodde inte på kosten som det som gjorde mig bra, de malde bara om att "sjukdomen går i skov" och visst gör den det...men att jag blev symtomfri då jag började med LCHF att jag blir dålig igen om jag äter potatis. pasta eller annat som inte kroppen vill ha och så fort jag äter strikt LCHF så blir jag symtomfri igen har de ingen förklaring på.  ;)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg