Olkenhof Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Hallå gott folk! Jag har en del problem med kliande utslag på kroppen och ansiktet och jag misstänker att det kan vara histaminintolerans men jag är inte säker. Äter för övrigt inga mjölkprodukter eller gluten o.s.v o.s.v Min undran är om jag kan ta askorbinsyra i pulverform eller om det, som citronen, kan ge en histamin-reaktion? Knepig fråga men någon kanske är insatt i ämnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Hur länge har du ätit lchf kan vara ketosutslag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Jag har histaminproblem men har aldrig hört att citron är ett problem. Berätta mer. Info här: http://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/sjukdomar-allergier-och-halsa/allergi-och-overkanslighet/histamin-biogena-aminer/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts