Gå till innehåll

Prisjägarna på TV om hur fet Svensken är

Recommended Posts

Först blev Rössner intervjuad och han tjatade såklart om fet mat men sen sa han att socker och läsk var den största boven, hör och häpna. Sen blev Ralf Sundberg intervjuad och han tog helt och håller upp sockrets inverkan på ohälsa och fetma

http://www.tv3.se/prisjagarna?uniqueId=0018201512101900

• Gilla 6
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Rössner för en gång skull lät riktigt trovärdig. Det var mer prat om skräpmat och fett men framför allt om läsk. Dock i form av näringslösa kalorier, men ändå. Det kan man ju ge honom rätt i. Jag tyckte överhuvudtaget att det som sas i programmet i stort är korrekt angående socker och köpbeteenden mm. Tack o lov var Ralf Sundberg inne på  vad socker gör med vår kropp och vår hjärna och det var jättebra att han fick prata om det.

Så för att vara denna typen av program tyckte jag att det har riktigt bra.

Synd att så många tror att fetma hänger ihop med en persons karaktär men så blir det när man inte förstår att socker/stärkelse är en drog. Kul idé med belöningssystem för bra mat. Dock skulle jag på den tiden det begav sig inte avstått från drogen oavsett muta, och idag skulle jag inte heller välja sallad och morötter men av en helt annan anledning :D  

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser