Jump to content

Cecilia Westholm

Recommended Posts

Patisseriet på Klostergatan, har en underbar laxsallad med parmesancreme(baserad på majonäs) och en kycklingsallad med basilikacreme(baserad på majonäs) som man kan beställa utan matvete! Laxsalladen är min absoluta favorit! Där har de chokladpraliner också med hög kakaohalt över 72% om man går och fikar med sina vänner som inte är LCHFare och ändå vill delta i fikandet!

• Like 1

Mediterranean kan man ju ta med extra grönsaker/sallad! dom har farligt god tzaziki som man brukar få till det mesta! jättegodmat har dom!

harrys har jag sett att dem har LCHF märkt, tog LCHFmärkt bergtunga  när jag var där sist, men blev då upplyst om att den inte gick att få i LCHf-style fast att den var märkt så! deras caesarsallad utan krutonger är jättegod!

Jag var på Harrys Pub/restaurang i dag med min familj och firade två som fyller år.

För det första var det ett mycket trevligt bemötande och sen en mycket bra service. Vi trivdes och kommer säkert tillbaka.

De har fyra rätter märkta med LCHF men jag blev rekommenderad en annan rätt som de lagt till som LCHF och det ångrade jag inte att jag tackade ja till.

250g Grillad Herefordbiff med beasås och grönsaker.

Jag tyckte bara att jag fick för lite beasås men när jag sa det fick jag in mer. Grönsakerna var supergoda och fräscha och köttet stekt precis som jag ville ha det.

Min familj tog alla Kyckling Teriyaki men inte LCHF.

Alla var vi supernöjda med kvalitén på maträtterna. Jag var ordentligt mätt på min portion men de andra behövde efterrätt också, Chokladfondant. Även den var perfekt gjord.

Rekommenderas varmt.

http://lund.harrys.se/vara-menyer/mat

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Var på Harrys i Lund förra veckan. Kan varmt rekommendera det stället!! Trevlig och tillmötesgående personal som mer än gärna lyssnar på en gästs önskemål och uppfyller dem!! Blev mätt på en supergod hamburgare utan bröd :D

Hej!

Går master-programmet i psykologi på Lunds Universitet och söker deltagare till en studie jag skulle vilja genomföra. Behöver ca 30 deltagare som äter LCHF regelbundet, studien går ut på att mäta skillnader i självreglering (vilket tar några minuter att testa) mellan de som äter LCHF och de som helt enkelt äter kolhydrater och behöver glukos för att ha normal självreglering. Tanken är att LCHF-ätare sannolikt inte är beroende av kolhydrater för att ha en normal självreglering, och kan upprätthålla en längre funktion av god självreglering under en längre tid från senaste måltid.

För att studien ska kunna möjliggöras behövs det deltagare dock, tänkte höra mig för först om det finns intresserade människor därute som kan tänka sig att ställa upp?

• Like 2

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej!

Går master-programmet i psykologi på Lunds Universitet och söker deltagare till en studie jag skulle vilja genomföra. Behöver ca 30 deltagare som äter LCHF regelbundet, studien går ut på att mäta skillnader i självreglering (vilket tar några minuter att testa) mellan de som äter LCHF och de som helt enkelt äter kolhydrater och behöver glukos för att ha normal självreglering. Tanken är att LCHF-ätare sannolikt inte är beroende av kolhydrater för att ha en normal självreglering, och kan upprätthålla en längre funktion av god självreglering under en längre tid från senaste måltid.

För att studien ska kunna möjliggöras behövs det deltagare dock, tänkte höra mig för först om det finns intresserade människor därute som kan tänka sig att ställa upp?

om det inte är för sent så kan jag anmäla mig!! 

• Like 1

Ok nu frågar jag på riktigt! Låt oss ha e träff i nästa vecka på ngt bra ställe i lund så spikar vi det som en motivationshöjare. Kom gärna med ett förslag på en bra bar eller restaurang så kan man välja att äta eller fika. Och ta med sig alla frågor eller ideer :) väl mött!

• 1 month later...

Ebbas skafferi i Lund har en LCHF meny sedan några månader tillbaka: Kyckling, bacon och sallad. Innan dess fick jag samma egna specialmeny men denna innehöll också rotfrukter exkl. potatis. Nästan så jag tror att inspirationen kom från min specialare. Bra iallafall att det  finns ställen där man som typ 2 diabetiker kan få mat som inte höjer blodsockret till ohälosamma höjder.

• 3 years later...

Hej Lund!

Om ni är i Malmö ibland så testa den här nya restaurangen som är en spännande nyhet med god  inspirerande mat. Dessutom kan man ta med sina vänner som är  rawfoodare dit för de kör både keto, paleo  och rawfood. Det mesta är dessutom helt eko. Förra veckan hade de räkmacka på nötbröd men jag åt en underbart god kycklingwrap med grönkålspesto till.

http://www.inthepink.se/menyer/

• Like 1

• 8 months later...