Cecilia Westholm Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 På Grand i Lund kan man äta en stor räkmacka som är himmelskt god. Man ber bara om att slippa brödet och om att få extra majonnäs. Och mätt blir man! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Äter ofta Yakuniku (grillat kött) på Zen i Lund, utan ris med extra sallad. Säkert en del kolhydrater i såsen men så petnoga är inte jag. http://zen-sushi.se/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanneP Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Jag brukar äta kebabsallad på Mangal i foodcourten ute på Nova. Harrys Pub och Restaurang har tydligen vissa rätter som kan fås i LCHF-utförande. Jag har dock inte hunnit prova någon av dom än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Jag slurpar grädde och käkar ägg och bacon i min egna lilla restaurang -köket Kul att ni finns i Lund. Hoppas vi blir fler!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larz Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Är för tillfället ofta på Lunds sjukhus och har svårt att hitta LCHF vänlig mat där. Finns det något ställe i närheten? Helst på gångavstånd. //Lars 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaWii Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 På Glorias har de goda smörfrästa wokgrönsaker till sina rätter, be om mer sånt istället för pommes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Godset vid Lund C har goda hamburgare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HannaAndersson Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Patisseriet på Klostergatan, har en underbar laxsallad med parmesancreme(baserad på majonäs) och en kycklingsallad med basilikacreme(baserad på majonäs) som man kan beställa utan matvete! Laxsalladen är min absoluta favorit! Där har de chokladpraliner också med hög kakaohalt över 72% om man går och fikar med sina vänner som inte är LCHFare och ändå vill delta i fikandet! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinL Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Harry's i Lund har LCHF-märkning på vissa rätter i menyn, om man säger till så får man en LCHF-variant av den rätten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quineem Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Äter ofta Yakuniku (grillat kött) på Zen i Lund, utan ris med extra sallad. Säkert en del kolhydrater i såsen men så petnoga är inte jag. http://zen-sushi.se/ Yakuniku på zen, den är så god! man kan ta med extra kött utan ris oxå! tror det kostar 20:- extra, men det är ju så sjukt gott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quineem Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Mediterranean kan man ju ta med extra grönsaker/sallad! dom har farligt god tzaziki som man brukar få till det mesta! jättegodmat har dom! harrys har jag sett att dem har LCHF märkt, tog LCHFmärkt bergtunga när jag var där sist, men blev då upplyst om att den inte gick att få i LCHf-style fast att den var märkt så! deras caesarsallad utan krutonger är jättegod! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Jag var på Harrys Pub/restaurang i dag med min familj och firade två som fyller år. För det första var det ett mycket trevligt bemötande och sen en mycket bra service. Vi trivdes och kommer säkert tillbaka. De har fyra rätter märkta med LCHF men jag blev rekommenderad en annan rätt som de lagt till som LCHF och det ångrade jag inte att jag tackade ja till. 250g Grillad Herefordbiff med beasås och grönsaker. Jag tyckte bara att jag fick för lite beasås men när jag sa det fick jag in mer. Grönsakerna var supergoda och fräscha och köttet stekt precis som jag ville ha det. Min familj tog alla Kyckling Teriyaki men inte LCHF. Alla var vi supernöjda med kvalitén på maträtterna. Jag var ordentligt mätt på min portion men de andra behövde efterrätt också, Chokladfondant. Även den var perfekt gjord. Rekommenderas varmt. http://lund.harrys.se/vara-menyer/mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Vore det inte kul med en träff? Där man kan stoja av sig lite och berätta roliga erfarenheter? Typ på Herkules bar en eftermiddag kväll? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Vore det inte kul med en träff? Där man kan stoja av sig lite och berätta roliga erfarenheter? Typ på Herkules bar en eftermiddag kväll? Skulle vara kul. Bor bara tre mil bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Var på Harrys i Lund förra veckan. Kan varmt rekommendera det stället!! Trevlig och tillmötesgående personal som mer än gärna lyssnar på en gästs önskemål och uppfyller dem!! Blev mätt på en supergod hamburgare utan bröd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Harrys måste jag testa snart! I helgen var vi på Spisen där jag bad om mixed grill med extra grönsaker och minus potatis. Funkade jättefint med ett leende och där var mycket rödvinssås till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Vore det inte kul med en träff? Där man kan stoja av sig lite och berätta roliga erfarenheter? Typ på Herkules bar en eftermiddag kväll? Det verkar bli en träff i Malmö snart. http://forum.kostdoktorn.se/topic/1654-malmö-2-träff/ Häng på där om ni kan tänka er att åka några mil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexanderh Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Hej! Går master-programmet i psykologi på Lunds Universitet och söker deltagare till en studie jag skulle vilja genomföra. Behöver ca 30 deltagare som äter LCHF regelbundet, studien går ut på att mäta skillnader i självreglering (vilket tar några minuter att testa) mellan de som äter LCHF och de som helt enkelt äter kolhydrater och behöver glukos för att ha normal självreglering. Tanken är att LCHF-ätare sannolikt inte är beroende av kolhydrater för att ha en normal självreglering, och kan upprätthålla en längre funktion av god självreglering under en längre tid från senaste måltid. För att studien ska kunna möjliggöras behövs det deltagare dock, tänkte höra mig för först om det finns intresserade människor därute som kan tänka sig att ställa upp? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Lunds akademiska golfklubb hade LCHF-lunch för 95 kr häromdagen då jag var där. Parmesaninbakad öring med blomkålsmos. Riktigt gott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Hittade menyn: http://wp.catera.se/lunds-akademiska-golfkrog/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Hej! Går master-programmet i psykologi på Lunds Universitet och söker deltagare till en studie jag skulle vilja genomföra. Behöver ca 30 deltagare som äter LCHF regelbundet, studien går ut på att mäta skillnader i självreglering (vilket tar några minuter att testa) mellan de som äter LCHF och de som helt enkelt äter kolhydrater och behöver glukos för att ha normal självreglering. Tanken är att LCHF-ätare sannolikt inte är beroende av kolhydrater för att ha en normal självreglering, och kan upprätthålla en längre funktion av god självreglering under en längre tid från senaste måltid. För att studien ska kunna möjliggöras behövs det deltagare dock, tänkte höra mig för först om det finns intresserade människor därute som kan tänka sig att ställa upp? om det inte är för sent så kan jag anmäla mig!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Ok nu frågar jag på riktigt! Låt oss ha e träff i nästa vecka på ngt bra ställe i lund så spikar vi det som en motivationshöjare. Kom gärna med ett förslag på en bra bar eller restaurang så kan man välja att äta eller fika. Och ta med sig alla frågor eller ideer väl mött! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Pushar på frågan ! Träff i lund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus.reiner Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 om det inte är för sent så kan jag anmäla mig!! Jag kan också anmäla mig! Ätit LCHF i ett drygt år, pluggar LTH i Lund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Hej Lund, vad sägs om att slå ihop våra träffar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Abselut när var hur ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Har inte varit här inne på nästan en månad. Blir det någon träff i Lund. Var och när i så fall: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Ebbas skafferi i Lund har en LCHF meny sedan några månader tillbaka: Kyckling, bacon och sallad. Innan dess fick jag samma egna specialmeny men denna innehöll också rotfrukter exkl. potatis. Nästan så jag tror att inspirationen kom från min specialare. Bra iallafall att det finns ställen där man som typ 2 diabetiker kan få mat som inte höjer blodsockret till ohälosamma höjder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Surf shack är en ny resturang i Lund som har en bra meny för oss... Go naked burger är en burgare i salladsblad istället för bröd. 230 gram nötkött,,, sedan kan man få massa tillbehör såsom bacon, ost , ägg mm riktigt riktigt gott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Hej Lund! Om ni är i Malmö ibland så testa den här nya restaurangen som är en spännande nyhet med god inspirerande mat. Dessutom kan man ta med sina vänner som är rawfoodare dit för de kör både keto, paleo och rawfood. Det mesta är dessutom helt eko. Förra veckan hade de räkmacka på nötbröd men jag åt en underbart god kycklingwrap med grönkålspesto till. http://www.inthepink.se/menyer/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Var på Surf shack igen och nu har de förutom Go naked burger Halomifries. Halomiost skuren i skiver typ pommes och friterad. riktigt gott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts