tomha Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Sedan några dagar äter jag ett mg kortison per dag pga förmodad gikt. Jag förstår att kortisonet inte är bra för mitt blodsocker, men tokont i foten och feber är inte heller bra. Några tips på vad jag kan räkna med händer, och finns det något att göra åt det? (det finns en liknande tråd om kortison här http://forum.kostdoktorn.se/topic/7705-fick-proppar-i-en-lunga-%C3%A5t-lchf/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Ursäkta för att jag inte såg denna tråden tidigare. Jag tror inte att du behöver bekymra dig för kortisonet...det blir förhoppningsvis en ganska kortvarig behandling mot gikten med kortison...jag skulle oroa mig för längre tids behandlingar (Det gäller egentligen alla mediciner ... så jag skulle prioritera åtgärder som ger smärtlindring någon vecka. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts