ll_eriksson@hotmail.com Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 I Karlstad har Harrys LCHF på lunchmenyn, de har även markerat på kvällsmenyerna vilka rätter som går att få som LCHF http://karlstad.harrys.se/lunch/vecka-4 http://karlstad.harrys.se/menyer/vintermeny 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin s Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 I fredags kväll åt jag en LCHF-burgare på Pitchers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oijeberg Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Jag brukar ta caesarsallad (minus krutonger då) på Vero. Inga problem att få extra dressing och parmesan. Supergod! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
finemangskan Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 tack för tipset om Harrys! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofiah Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Kjell & Bolas i Mariebergsskogen har LCHF på menyn, och på Mat & Muffins precis vid järnvägsstationen finns två LCHF-anpassade rätter. Båda smakar gott och fräscht, och gör en mätt! Och på både Carli och Vero är det inga problem alls att få en liten egen karaff med grädde till kaffet Kan även säga att på O'learys är det absolut inga besvär att LCHF-anpassa, och istället för pommes kommer det stekta grönsaker som standard till köttbiten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebs743 Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Lunchbufférna på Via Appia och Munken är enkla att LCHF-anpassa - goda dessutom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Skulle vilja återuppliva denna tråden lite, finns det mer tips på bra saker i Karlstad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 många av restaurangerna längs kroggatan har "dagens lchf" på lunchmenyerna, bla. harrys, pictures, papilio. även frost har dagens lchf. indiska restaurangen tai mahal (brevid valfrids) har lunchbuffe med sex rätter, där brukar det gå att få rättså bra lchf (fråga dock vilka rätter som innehåller socker). via appia är lätt bästa lunchrestaurangen i stan!!!! där har dom alltid jättefräsch buffe som är superlätt att lchf anpassa. dessa ställen går även superbra att ta bort alla kolhydrater från vanliga menyn också )))) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomAafloen Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 På Mat & Muffins har de två stående LCHF-rätter, jättegoda och mättande, dock ganska dyra (över 100 kr). Räkcaesar och kycklingsallad (tror jag det var). Jag gillar också caesarsallad på Vero, brukar be om extra räkor (10 kr extra). Sen har ju egen salladsmix blivit en favorit. Säljs bl.a. på Konsum MittiCity, Hemköp och Hagahallen. Köper en fet sås till, t.ex. caesardressing eller chilibearnaise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Arvika? Var äter man hyfsat LCHF-OK mat där? Sorry om jag avviker en liten aning geografiskt, men jag har inte hittat någon tråd om Arvika. Hoppas att någon Arviking kan tipsa... OJ! Jag hittade en ändå! (kan inte klistra in länk med jefula IE!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 I fredags kväll åt jag en LCHF-burgare på Pitchers I lördags åt jag en LCHF-burgare på Pitchers i Karlstad. På förfrågan fick jag veta att dressingen var sötad med äppeljuice så jag bytte till majonäs. Till min förvåning serverades LCHF-burgaren med pommes frites. Pitchers tycks inte ha klart för sig vad LCHF är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Hej finns här någon från Karlstad som har tips på matställen med ketogen kost/ där man kan äta ketogent? Vi ska köpa mat att ta med två tillfällen. Det ska gå snabbt men jag vill undvika de stora snabbmatskedjorna om det går. Inte allt för dyrt heller. Skulle vara toppen om man kunde köpa rent kött och grönsaker som take away. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts