tjej_15år Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Hej, är en tjej på 15 år. Äter LCHF och har börjat se resultat, dock mer på överkroppen mer än nedre delen utav kroppen. Nästan ingen skillnad alls har skett på benen utan endast på överkroppen. Behöver hjälp med detta, hur ska jag smalna till mina ben? Så att fettet där går bort ist för på överkroppen? Ska jag äta på ett speciellt sätt eller ska jag träna mig fram till detta på något sätt? Vore väldigt tacksam för svar// Tjej på 15 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Mej veterligen så finns det inte sätt att äta som gör att fettet försvinner på ett visst ställe. Jag har aldrig hört att det går att punktförbränna. Dessutom är du bara 15 år och din kropp har inte vuxit färdigt. Den kommer att ändra form innan du blir vuxen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 För det första.. du är 15 år,, kom igen när du är 25 och fortfarande har samma kosmetiska problem! För det andra.. vi är alla lite olika skapta/har lite olika förutsättningar.. jag som man har aldrig varit något praktexempel hur som helst vad gäller utseende! Dessutom vid 60 så verkar jag ha anlag för gubbmage.. det stör mig lite grand! Så även om jag går ner i vikt så sitter gubbmagen där den sitter! Den står rätt ut! Du är kvinna/flicka.. du skall ha mer hull under midjan.. det är genetiskt och könsbestämt.. tänk Kardashians.. några av de vackraste kvinnsen som cirkulerar i pressen! När hullet lägger sig på själva midjan.. som det ofta gör på gubbs.. då kan vi prata om att det skulle kunna behövas livstils och kostförändringar! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Så även om jag går ner i vikt så sitter gubbmagen där den sitter! Den står rätt ut! Bildbevis tack (och jag hoppas att du syftar till magen när du pratar om "den") Tjej: Om du är 15 år och inte har några hälsoproblem och inte är kraftigt överviktig så tycker jag inte att man ska försöka "optimera" kosten för att uppnå det mål du beskriver. Vänta 5 år med det. LCHF för friska ungdomar tycker jag är att hålla socker och mjölintag ganska lågt och i övrigt bara äta vettiga matvaror, klarar du det kommer du inte få den typen av problem som många gubbar och gummor har här på forumet. ...och ja träna tycker jag låter som en bra ide...fettet kanske inte går att punktförbränna...men muskelgrupper kan man träna specifikt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Bildbevis tack (och jag hoppas att du syftar till magen när du pratar om "den") Tjej: Om du är 15 år och inte har några hälsoproblem och inte är kraftigt överviktig så tycker jag inte att man ska försöka "optimera" kosten för att uppnå det mål du beskriver. Vänta 5 år med det. LCHF för för friska ungdomar tycker jag är att hålla socker och mjölintag ganska lågt och i övrigt bara äta vettiga matvaror, klarar du det kommer du inte få den typen av problem som många gubbar och gummor har här på forumet. ...och ja träna tycker jag låter som en bra ide...fettet kanske inte går att punktförbränna...men muskelgrupper kan man träna specifikt. Näe, du får inget bildbevis på det, varken den ena eller den andra iomed att bägge inte lämpar sig för publicering! Vi har ju tonåringar som läser här.. de kan bli skrämda/ta anstöt! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessirene Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Att vara nöjd med sin kropp kan vara svårt. Men det är den kropp du har, så var rädd om den. Nu vet inte jag hur det står till med din vikt, själv ville jag väl ständigt bli smalare som ung men det betyder inte att jag hade ohälsosam övervik, eller ens övervikt alls. Däremot önskar jag att jag visste det jag vet nu. Och jag hade önskat att jag lät bli socker, vete och pasta och för övrigt skaffade mig vanan att laga mat från grunden. Enkla rätter på bra råvaror. Det är en grund för framtiden. Fortsätt hålla koll på lchf och gärna paleo, för där finns mycket att lära och utvecklingen går framåt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Ja herre Gud. Jag såg mej själv som tjock t.o.m. när jag hade storlek 36 vid 20-årsåldern. Nu vid 60 år är jag rätt nöjd med stl 40. Det ÄR svårt att känna sej nöjd med utseendet när man inte har funnit vem man är på insidan. Det är aldrig fel att träna musklerna. Börja där men ta det varligt så du inte tar i så hårt så du skadar dej. Du växer ju fortfarande 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts