Gå till innehåll

Vörtbröd?

Recommended Posts

http://www.lchfarkivet.se/lchf-recept/zucchinibaguetter/

Använder mitt favverecept för att prova vörtbröd till julbordet. Jag brukar ha blandat hasselnöts och mandelmjöl eftersom det blir mera "mörk" smak då. Sen har jag i mera salt och 1 msk vinäger.

Denna gång hade jag en halv påse med vörtmix i också, men vad kan jag använda i stället för sirap? Det smakade inte riktigt så man behöver nog nån sötma i brödet. Jag har erythrol hemma men jag tror jag behöver en mer "djup" smak. Jag bakar nästan aldrig numera så jag behöver tips från er som är mer erfarna

• Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder ingen sötning alls. Så här gör jag mitt vörtbröd: http://nutriavans.se/vortbrod/

Jo men jag har kolhydratare på julmiddag så jag vill att det ska smaka någorlunda lika. Jag klarar mej helt utan all sötnong men inte de. Jag har gjort eget julgodis också till julklappsöppningen med erythrol och torkade tranbär istf russin... (inte alls dumt faktiskt)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Om jag var du skulle jag nog fuska med honung istället för något annat sötningsmedel. Kanske värsta formen av sött men ändå naturligt och så mycket blir det ju inte per skiva.

• Gilla 3
Länk till inlägg

Jag har köpt en färdig sötsliskig vörtlimpa till gästerna och ger tusan i att äta av den själv :lol: Då slipper jag förföras av den ljuvliga doften av nybakat konventionellt sötebröd. Håller mig till LCHF-brödet för egen del, och de som vill smaka är välkomna...

JAG ÖNSKAR ALLA EN FRIDFULL JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR med riktig mat som får oss att må bra!

• Gilla 3
Länk till inlägg