Gå till innehåll

Nytt år med nya recept varje dag på bloggen

Recommended Posts

Bra Birgitta. Måste säga att bland lchf-receptsidorna ligger din i topp. Jag återkommer alltid till något av dina recept. Hittills har jag aldrig blivit besviken. Tack för många och bra recept, önskar dig en god fortsättning på det nya året.

• Gilla 4
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, blir glad att ni tycker om mina recept.

När jag nu inte kan jobba på restaurang längre pga min ryggskada, så är det ju himla roligt och givande att få så många nöjda matgäster på det här viset istället, genom mitt matskrivande <3

• Gilla 4
Länk till inlägg

Roligt att få del av recepten! Jag gillar verkligen dina recept eftersom de bygger på gedigen matkunskap. Det finns så många "Lchf-recept" där man bara försöker uppfinna hjulet igen och gör stor grej av att man hittat på en egen "LCHF-majonäs" . Det är bra när du delar med dig av kunskaper bakom recepten ibland också. 

Däremot tycker jag att det är svårt att hitta recept på din blogg, som man läst tidigare. Jag har bland annat  letat efter ditt recept på hönsbuljong och även äldre recept som jag tror att jag läst där du använt lergryta för långkok.Kanske har du tagit bort dem för att de finns i kokböcker nu men många idag vill inte samla på sig böcker utan hellre ha recepten på datorn. Kanske en digital kokbok istället framöver? Förstår verkligen att man vill ha betalt för sitt arbete och inte bara dela gratis.

• Gilla 2
Länk till inlägg

Roligt att få del av recepten! Jag gillar verkligen dina recept eftersom de bygger på gedigen matkunskap. Det finns så många "Lchf-recept" där man bara försöker uppfinna hjulet igen och gör stor grej av att man hittat på en egen "LCHF-majonäs" . Det är bra när du delar med dig av kunskaper bakom recepten ibland också. 

Däremot tycker jag att det är svårt att hitta recept på din blogg, som man läst tidigare. Jag har bland annat  letat efter ditt recept på hönsbuljong och även äldre recept som jag tror att jag läst där du använt lergryta för långkok.Kanske har du tagit bort dem för att de finns i kokböcker nu men många idag vill inte samla på sig böcker utan hellre ha recepten på datorn. Kanske en digital kokbok istället framöver? Förstår verkligen att man vill ha betalt för sitt arbete och inte bara dela gratis.

Tack :) Alla recept ligger kvar på bloggen sen starten.

Sökfunktionen längst upp till höger funkar bra, eller att skriva in det du söker plus mitt namn på Google.

Kycklingbuljong finns här: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2014/09/28/2-recept-av-en-ekologisk-fagel-kycklingbuljong-och-ugnsstekt-kyckling/

Här skrev jag in lergryta i sökfunktionen, då kommer alla recept upp med anknytning till det:

https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/?s=lergryta&submit=S%C3%B6k

Digital kokbok är ingen dum idé. Alla mina böcker på engelska finns även som E-böcker, men mitt svenska förlag sa att det var för dyrt att ge ut dem på det viset när jag frågade...

• Gilla 3
Länk till inlägg

Uppskattar verkligen dina recept. De är relativt lättlagade, samtidigt som de tillför något extra, lite restaurangkänsla i hemmet så att säga. Ser fram mot att följa din blogg under året. 

• Gilla 1
Länk till inlägg

Tack :) Alla recept ligger kvar på bloggen sen starten.

Sökfunktionen längst upp till höger funkar bra, eller att skriva in det du söker plus mitt namn på Google.

Kycklingbuljong finns här: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2014/09/28/2-recept-av-en-ekologisk-fagel-kycklingbuljong-och-ugnsstekt-kyckling/

Här skrev jag in lergryta i sökfunktionen, då kommer alla recept upp med anknytning till det:

https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/?s=lergryta&submit=S%C3%B6k

Digital kokbok är ingen dum idé. Alla mina böcker på engelska finns även som E-böcker, men mitt svenska förlag sa att det var för dyrt att ge ut dem på det viset när jag frågade...

Men visst har du väl gjort något recept på kyckling i lergryta också, eller minns jag fel? Jag tycker nog det är lite svårt att söka på dina recept faktiskt , om man jämför med vissa andra. Har försökt många olika sökningar, tex så står det på din sida om kycklingbuljongen att du använde den ena halvan till en ugnsstekt kyckling. Du skriver att man ska klicka på bilden för att komma till receptet men då kommer jag till en presentation av kostrådgivarna. Jag tror du skulle behöva ha enklare rubriker eller nåt och att kategorierna  som finns på din blogg skulle kunna innehålla recepten även om de är lite äldre.

• Gilla 2
Länk till inlägg

Jag måste oxå säga tack för alla recept.. även om jag alldrig använder några, utan mer för att du visar för alla att man kan äta gott/laga god mat med LCHF-tema!

Det bästa utav allt är att du är matlagningskunnig.. så de som vill laga lite mer avancerad mat kan finna vad de söker/dvs de behöver inte bli besvikna på LCHF!

Du drar ditt strå till stacken och visar att LCHF inte är så konstigt och att man kan äta gott.. och varierat!

• Gilla 6
Länk till inlägg

Tack, Zepp, det var ett mycket fint betyg <3

Angelico; Har du min Långkokbok så finns receptet på kyckling i lergryta där har inte det på bloggen. Länkningen till KRG ska gå till mitt recept där, ska kolla upp och ändra om det blivit fel.

Som Zepp skriver så har jag stora matlagningskunskaper, men tyvärr minimala datorkunskaper, därav min oförmåga att få till bloggens kategorier på annat sätt än de är i dag...

Kategorierna innehåller alla recept sen starten, men man får klicka sig bakåt till äldre inlägg, då de är så många.

Jag skriver taggar i varje inlägg för att de ska gå att hitta via sökfunktionen och Google, så du får leta vidare den vägen. Är det nåt särskilt du vill hitta som inte dyker upp den vägen, så skriv bara en kommentar på bloggen så letar jag reda på det åt dig, har rätt bra koll på nästan alla ca 1200 recept jag skrivit genom åren ;)

Här kommer rätt länk till kycklingen inne på KRG, det hade blivit fel i inlägget, tack för att du sa till :)

http://www.kostradgivarna.se/2014/09/ugnsstekt-kyckling-med-het-coleslaw/

• Gilla 2
Länk till inlägg

Tack, Zepp, det var ett mycket fint betyg <3

Angelico; Har du min Långkokbok så finns receptet på kyckling i lergryta där har inte det på bloggen. Länkningen till KRG ska gå till mitt recept där, ska kolla upp och ändra om det blivit fel.

Som Zepp skriver så har jag stora matlagningskunskaper, men tyvärr minimala datorkunskaper, därav min oförmåga att få till bloggens kategorier på annat sätt än de är i dag...

Kategorierna innehåller alla recept sen starten, men man får klicka sig bakåt till äldre inlägg, då de är så många.

Jag skriver taggar i varje inlägg för att de ska gå att hitta via sökfunktionen och Google, så du får leta vidare den vägen. Är det nåt särskilt du vill hitta som inte dyker upp den vägen, så skriv bara en kommentar på bloggen så letar jag reda på det åt dig, har rätt bra koll på nästan alla ca 1200 recept jag skrivit genom åren ;)

Här kommer rätt länk till kycklingen inne på KRG, det hade blivit fel i inlägget, tack för att du sa till :)

http://www.kostradgivarna.se/2014/09/ugnsstekt-kyckling-med-het-coleslaw/

Tack vad bra!

• Gilla 2
Länk till inlägg