Gå till innehåll

Leverpastejtips?

Recommended Posts

Jag gillar verkligen leverpastej! Leverpastej på mackan har jag alltid tyckt var kalas, gärna med ett glas Oboy till.. rena sockerchocken alltså hehe.. Några tips på vad man kan äta till det när man inte äter bröd längre? (att baka lchf-bröd är inget alternativ)

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Leverpastej/pate.. kan ätas till frukost/med ett/två ägg till frukost!

För närvarande får min mor leverkorv, kalvsylta och ägg till frukost!

• Gilla 1
Länk till inlägg

Jag tror oxå att Leverpastejskiva m gurka rätt upp o ner är helt ok. Ska testa nästa gång jag får chansen.

Om man är lite liberal kan man säkert ta bostongurka m skivan. Mums

Länk till inlägg

Jo, jag använde sökfunktionen, men jag tyckte att den trådstartens vinkel på leverpastej skilde sig betydligt från min ("kan man äta leverpastej, vilken isf?" vs min "vad kan jag avnjuta leverpastej ihop med när jag inte äter bröd?".). Två helt skilda frågeställningar alltså. Sen kanske nån invänder och tycker att allt som handlar om en viss matvara ska samlas i en och samma tråd oavsett vilken aspekt som ska diskuteras, men det är väl en smaksak. Jag tycker det blir rörigt.

Tack för tipset om att bre leverpastejen på en gurka rätt upp och ner, det låter skitgott!

Länk till inlägg