Anders A

100 dagar utan socker?

Recommended Posts

Har uppmärksammat denna kampanj på Facebook och tyckte den verkade bra, men så läste jag ett uttalande från en av initiativtagarna:

"– Jag tror överhuvudtaget inte på dieter. Jag känner ingen i min omgivning som lyckats uppnå bra mål med till exempel 5:2-dieten eller LCHF. Vi tycker att folk ska äta frukt, pasta och ris, vi behöver den energin, säger Helena."

Och då insåg man att de tyvärr inte har så mycket koll. 100 dagar utan socker är säkert inte fel. Men hur de ska klara det med frukt, pasta och ris kan man ju undra...

http://www.expressen.se/gt/de-ska-inspirera-folk-till-att-skippa-sockret/

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste detta och undrade om dom lever i en bubbla det finns ju hur många som helst som lyckats på LCHF. Men de kör huvudet i sanden och går på om kolhydrater.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"100 dagar utan onödigt socker", det tolkar i alla fall jag som att de ska undvika tillsatt socker. Med andra ord är ju frukt, pasta och ris okej :). De definierar/ger exempel på vad som innefattar onödigt socker i faktarutan till höger också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får några år sedan funderade jag på vad en diet är. Den enda definitionen jag hittade var att ett aktivt val att äta eller inte äta något är en diet. Eftersom så gott som alla tänker åtminstone lite på vad dom äter följer alla en diet. Vår diet är bara lite smartare än andras  :D

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får några år sedan funderade jag på vad en diet är. Den enda definitionen jag hittade var att ett aktivt val att äta eller inte äta något är en diet. Eftersom så gott som alla tänker åtminstone lite på vad dom äter följer alla en diet. Vår diet är bara lite smartare än andras  :D

Snubblade över ordet "kostfilosofi" härom dagen. Det blir bättre och bättre ju mer jag tänker på det.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev inbjuden i en liknande grupp förra året men gick snart ur. De flesta diskuterade hur sugna de var på godis, läsk och liknande med suckande och stånkande om hur de skulle orka utan detta ens någon dag. Vissa hade redan de första dagarna trillat dit och sökte tröst och bekräftelse hos de andra. När jag nämnde att de kanske hade ett sockerberoende om de upplevde det så jobbigt blev de förbannade. När jag sedan nämnde att potatis och bröd är socker blev det riktigt otrevligt  ;)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tyckte också att rubriken var lovande, men när jag läste innehållet i Expressen så fick jag intrycket att initiativtagarna bara suktar efter uppmärksamhet och inte har någon särskild tanke bakom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg